Farhan pt 2

175 4 0
                                    

ff Farhan (sekuel: part 2)

Ff ni sambungan dari ff  yg bertajuk Farhan Ultraman tu..hope enjoy :)

Setelah semua orang mengetahui Paan adalah anak Ultraman, dia terpaksa melarikan diri ke sebuah hutan. Bukan sebab takut femes, tapi sebab pengetua sekolah suruh Paan bayar balik ganti rugi. Kan bangunan sekolah telah roboh masa Paan bertukar jadi Ultraman tu. Malah, Paan juga terpaksa memberikan pen Ultraman kpd pengetua sekolah tetapi masih belum cukup kos ganti rugi.

Paan: aishh...mana aku nk pegi ni? sesat dah aku dlm hutan ni. dah la GPS pun takde. Apsal aku ni bengong sangat pegi masuk hutan. Patut aku pegi menyorok je dlm jamban ke almari ke...(*Paan merepek sorang2...)

Hari semakin gelap. Paan masih tercari-cari jalan pulang. Tiba-tiba Paan terdengar suara org bercakap, menangis, menyanyi. Ntah la tak dpt ditafsirkan, org gila kot. Paan cuba mendengar dan memberi perhatian.

Sheyya: kak Jannah...jgn la pegi kak (*nangis sambil kejar Jannah dgn kelajuan 10m/s)
Jannah: biarlah aku pegi Sheyya. Aku nk pegi cari batu belah batu bertangkup. Sebab aku dh kempunan nk mkn nasi ayam. Apsal kau mkn nasi ayam aku tu...(*nangis sambil berlari dgn kelajuan 2x ganda lebih laju dari Sheyya)
Sheyya: sorry la kak Jannah. Mana aku tau tu nasi kau. Sebab kat situ tulis nasi ayam. So aku fikir ayam la punya nasi tu. Aku mkn nasi tu biar ayam tak dpt mkn nasi. Cuba makcik kantin tu tulis nasi Jannah, baru la aku tau tu nasi kau kak Jannah.

Jannah tetiba brek mengejut. Dah la tak bagi signal. So Sheyya pun terpaksa stop mengejut juga. Nasib baik tak langgar Jannah.

Jannah: aishhh...apsal aku dpt adik tiga suku mcm kau ni (*sekeh kepala Sheyya)
Sheyya: adoiii...sakitlah lah. Apa ni sekeh-sekeh kepala org pulak. (*gosok kepala yg kena sekeh tu)
Jannah: apsal kau mkn nasi ayam tu. Aku tinggal nasi ayam tu kejap je sbb nk pegi berak. Tengok lpas tu nasi ayam dh lesap (*buat muka sedih) aku tak kira...aku nk batu belah batu bertangkup telan aku sbb aku dh kempunan sangat.

Paan yg dari tadi hanya melihat pun segera keluar untuk bertanyakan jalan pulang kpd dua beradik tu. Lagipun dia dh malas nk tengok drama kat situ.

Paan: excuse me...
Jannah: ehh sapa pulak mamat ni (*Sheyya menyorok belakang Jannah) hey kau jgn cuba nk dekat. Kalau tak...aku kentut kat muka kau nanti (*Jannah memberi amaran kat Paan)
Paan: ehh cik berdua. Maaf saya bukan orang jahat. Saya cuma nk tanya je, mcm mna nk keluar dari hutan ni.
Sheyya: ehh ehh...ni bukan kaunter pertanyaan ye kau nk tanya2 ni. nk tnya pegi la tnya kaunter customer service.
Paan: budak ni aku lempang kang. Kita kat dlm hutan la mengong. (*buat muka emoji -_-)
Sheyya: ehh lupa pulak... (*tersengih)
Jannah: korang ni dh kenapa. Kacau daun betul la aku nak masuk dlm batu belah batu bertangkup ni (*Jannah pun terus menyeru supaya pintu batu itu terbuka. Dia pun menjerit seraya berkata "hana dul set bitchessssss!!! Tiba-tiba tempat tu ditiup angin, pokok2 di sekeliling pun bergoyang, dan pintu pun terbuka. Jannah pun melangkah masuk ke dalam batu belah batu bertangkup)
Sheyya: kak Jannahhh...nak ikut juga (*Sheyya menjerit dan dia pun berlari masuk juga masa pintu dh nk tertutup. Paan pun apa lagi, dia pun berlari masuk juga. Nasib baik badan dia kecik, so dapat la masuk. Kalau badan mcm Airul, mesti dh tersepit masa pintu nk tutup tadi tu)

Paan dan Sheyya terkedu ketika melihat persekitaran di situ. Sebab tempat kat situ lain sangat. Ada banyak nigga kat situ. Paan dan Sheyya pun berjalan dan ternampak signboard. Rupa-rupanya dorang dh sampai kat Afrika. Baru dorang sedar yg batu belah batu bertangkup tu rupanya adalah pintu ke mana saja mcm pintu Doraemon. So Paan dan Sheyya pun patah la balik ke pintu sebab nk keluar. Dorang cadang nak pegi Korea. Best sikit daripada pegi Afrika. Tapi malangnya pintu tak dapat buka.

Paan: aishhh...apsal pintu ni tak dapat bukak (*Paan pun try la mcm Jannah buat tadi tu. "hana dul set bitchessss!!! Tapi still pintu tak dpt bukak)
Sheyya: Apsal si Jannah ni pilih tempat nigga ni...mcm takde tempat lain nk pegi.

Disebabkan dorang tak dapat keluar dari situ, terpaksalah Paan, Sheyya dan Jannah menjalani kehidupan seharian di situ. Lama-kelamaan dorang semua pun dh terbiasa dgn kehidupan nigga dan ada kalanya berperangai seperti nigga.

HIMPUNAN ONESHOTWhere stories live. Discover now