White Dress 👰🏼
Pada zaman 1990 terdapat sebuah banglo yg terbina indah di atas bukit, Banglo tersebut dihuni seorng wanita,wanita tersebut menyukai dress berwarna putih, hampir satu bilik menempatkan dress berwarna putih , Wanita tersebut telah kehilangan ibubapanya akibat kemalangan jalan raya. Oleh sebab itu semua harta telah diturunkan kepadanya termasuk banglo tersebut. 5 tahun selepas itu suatu tragedi pembunuhan berlaku di dalm banglo tersebut.
Perompak:BAGI AKU DUIT, KALAU TAK AKU BUNUH KAUU!!
Sheyya:TAKK TAKK AKU TAKKAN BAGI TAKK
Perompak: KAUUU MEMANG NAK KNEE.
Sebilah pisau ditusuk menebusi kulit perut Sheyya,Darah memancut keluar membanjiri lantai,Sheyya mati kaku di atas lantai dengan berpakaian gaun berwarna putih ,.Perompak tersebut membawa mayat Sheyya ke suatu tempat yg tiada siapa tahu, Sejak itu kawasan banglo tu ber'penghuni', Tiada siapa dibenarkan membeli atau menyewa banglo tersebut, Mengambil brg yg berada di dalam banglo tersebut pun tak dibenarkn. . .
2017
Prof:Kamu dikehendaki untuk mencari sesuatu yg unik, menarik,tk pernah dijumpai,.Nak pergi cari hantu pun boleh kalau korng nak , Saya akan memberi masa 2 bulan.
Prof Halifah berjalan keluar dari dewan,Semua pelajar turut keluar dari dewan tersebut kerana kelas telah pun tamat,Mereka telah diberi tugasan untuk mencari sesuatu yang unik ,hasil 50% dari tugasan itu akan dimasukkn dalm markah ujian mereka.
Anip:Kita nak buat ape eh untuk tugasab kali ni?
Shida:50% tu banyak,kene buat betul2
Jim:Pergi jepun jum, Kita jalan2 sambil siapakn tugasan ni.
Chinta:Hello? Buat apa nak pergi Jepun? KITA bukan nak jalan2 Err.
Atul:Aku pernah search tempat seram au and aku jumpa satu tempat ni memang ramai kata berhantu and keras sekeras batu
Chinta:Kat mana tu? Tapi takkan kita nak duduk rumah ada hantu aku tak nak lah.
Jim:Ape salahnya, Kan Danny?
Danny:Aku ok je
Atul:Ok nanti aku antor lokasi die, Pape roger bye.
Mereka semua berpecah meninggalkan antara satu sama lain untuk pulang ke rumah masing2,Mereka berjanji untuk pergi ke rumah yg dikatakan atul minggu hadapan.
//seminggu berlalu//.
Jim:Semua dah siap? Tak de yg tinggal?
Shida:Ok siap, semua ada ckup,boleh gerak.
Kereta dipandu Jim meluncur laju di atas jalan raya menuju ke destinasinya. . .
//1jam berlalu//
Jim memandu kereta memasuki suatu tapak perumahan, Jelas terlihat banglo terbina di atas bukit.
Chinta:Itu ke rumah yg kita nak pergi?? Wahh besarnya. . . .
YOU ARE READING
HIMPUNAN ONESHOT
RandomHimpunan cerita pendek yg hanya ada 1 bab sahaja <3 Saksikan lah bermacam macam genre kelakar romantis thriller dan mcm mcm lagi mohon bergembira