Genre : romance,sad
Zharif & Shahun.
By.TehA
----------------------------------------------
♕Rif membuka tingkap biliknya... dan memandang keluar jendela...
Kedengaran bunyi piano yang begitu merdu..memasuki bilik zharif...♂
Shahun :riffff...gudmurning ^_^
Zharif :mmm...gudmurning sha :')
♕Rupanya-ii bunyi piano itu.. datang dari ..shahun yg sedang memainkan lagu kegemarannya yg sangat merdu..♂
♚Zharif menutup mata smbil menghayati lantunan muzik yg dimainkan oleh Shahun ....ia dimainkan menggunakan piano putih..yg sangat indah itu...
Jari jemari shahun...lincah menari di atas piano kesayangannya itu. ♂
Zharif :awakkk....awakk suka lagu niee?? (>_<)
♞angin meniup rambut shahun yg panjang itu..ke hidung riff..baunya sngat wangi dan segar... mereka berada di taman bunga yg terletak di sebelah bilik zharif...
♘Taman bunga ini merupakan tmpat ...yg selalu ..sha meluangkan masanyaa...dgn bermain piano kegemaranmya...serta memetik bunga yg segar dan wangi..
Shahun :zharif...awak tahukan..saya suka lagu niey...nanty kalau awak
dah dapat jawappanya...awk bagi tahu saya yew ∩__∩
♪Sha kelip sebelah matanya ...kepada zharif..lalu meninggalkan taman bunga itu..smbil menari-ii....
Zharif tergamam.◑▂◐
+++++++++++++++++++++++++++++++++
◆Pada waktu petang di...taman bunga..Shahun seperti biasa..memainkan lagu kegemarannya.. menggunakan piano putih itu...
//zharif memeluk sha dari belakang//
Sha terkejut..dan berhenti memainkan lagu kegemarannya itu...mereka berdua(ZhaSha) memandang mata..satu sama lain...
Sha :awk x bosan bersama saya..dari kecik?
Zharif :Saya x pernah bosan bersama awk....kalau selama-lamanya dgn awk..lagi saia rasa tenang.. *senyum*
Sha : i luv yu.. *pura-ii tido*
Zharif :i luv yu too... *usap rmbut sha*
...
=======================================
♩♩Uhuk!! Uhuk!! Bunyi batuk yg kuat kedengaran..seningga zharif tersedar dari tidonya yg lena...
Sha :riff...riff.....susahnya nakkk...bernafass*ckp dgn nada lemah*
Zharif :awakkk..bertahanlah :") saiaa..kan ada dgn awakk... selamanya bersama awk :")
Zharif memujuk sha..supaya melawan penyakitt nya yg di alami..
♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞♞
Di rumah yang tersergam indah ini...ibu shahun serta suami nya juga turut tinggal disitu...ibu shahun... digelar "JANieswary" oleh pendudukk disitu...beliau gemar membaca buku..dan memiliki sebuah bilik bacaan...
*di bilik bacaan tersebut...mummy jan menceritakan sesuatu kepada zharif..
ZHARIF-what mummy??!!!betoikew semua niee??!!! *rif mmgdang mata mommy j... darahnya seakan berhenti seketika...dan hatinya seperti kena co cocok dgn 100 bilah pedang*
JANIESWARY- *pgg bahu rif..smbil mnages* ...mummy harap...rif bahagiakan kehidupan terakhir dia nie.. jangan sia-ii kan idop dia..yg dh x lama nie :")
Zharif sebak...lallu menages...dan jatuh ke lantai..
Rupa-iinya selama ini..shahun mempunyai penyakit Leukemia peringkat akhir...
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Rif ... shahunn oiii shaa..mana awkkk...
Sha ... rif ...sini...sha kat sinii *jenguk kepala ke arah rif*
Rif ... lahai..kat sini rupanya...penat abang cari..btw selalunya sha akan mainkan piano..napa arynie...saya x dgr?.-.
Sha ... tadi bibik kita...si Shidalagam tuew...dia blik kg..saudara nya meninggal..mommy j and puppy y ada urusan kat luar...so sha kena lah amek keja dia plk arynie..n x smpatlah nak main piaano...
Rif ... laahyewkew...innalilah.. kesian babydoll saiaa nie..kena masak untuk abang plk..xyahlah buatt..biaq abang sediakan sendiri..
Sha.... eeh xpewlah rif.. sha kan hebat *buat gaya atomen*
*sha mwnghidamkan nasi lemak kerak bawah...telur mata sepasang..bersama air tea setwrobeyi kepada zharif..Sha duduk didepan zharif..melihat rif makan...
Sha- awk...
Rif- iya sha?
Sha-saiaa rasaaa...
Rif-apew *tln kerak nasi lemak*
Sha-saya..sesak nafas... *darah mula keluaq di lubang hidung dan muulut sha*
Rif- SHA!!SHA!!NAPA NIEE... *Zharif gelabah...lalu menelefon mommy n puppy...sementara membawa sha kew..hospital aniepah pariapa.
⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦⇦
Muzik yang jantung ke apew bnde tu (aq xtawxD) naik turun-ii
Sinaran cahaya mataharari waktu pagi..memasuki kedalam wad yg.. Shahun tinggal...
Zharif- sha..sha!!bangun sha!! *pegang erat tangan sha..sbagai tanda x mahu melepaskan sha*
Doktor teha macho....melepaskan hembusan nyawa nya..smbil memegang bahu mommy j yg sedang nages teresak..
Tetiba rif merasa...jari sha bergerak...dan matanya terbuka...
Rif-sha...
Sha-mianhae rif...*senyum manis kepada rif...dgn muka yg bgitu pucat*
Rif hanya mampu ...membalas senyuman kepada sha..kerana...xboleh bercakap..kerana rasa sebak *ayat keling*
Sha-mommy..pappy...jangan nages....sha selama nie..dah bnyak buat mami ngan papi nages..jangan nages eeh.*tarik nafas..menahan sakit*sha sayang...mummy papi n rif: ")
Rif berasa sebak-sesebaksebaknya...
Sha seolah mengetahui bahawa hari ini..hari terakhirnya..
*sha memegang tangan rif kuat-ii*
Sha-rif..bole tak..bawak sha pi taman bunga ros..tmpat kegemaran sha tuew...
*rif memandang doc n mummy puppy
Mummy,puppy n doc bersetuju untuk ..membawa sha ke taman bunganya..doc membuka semua alatan hosp.yg digunakan ...
Rif mggkat sha..dan meletak di bawah pokok epal..
Sha-rif...kehidpan kita xkan pernah berhenti..Aq bahagia sekarg..semua yang aq inginkan..semua ku perolehi..jadi..sha pun ingin rif bahagia juga...
Rif menages kesedihan..
Sha :rif... *kiss rif
*ketika kisa tuewxD rif merasai semua perasaan..perasaan takot ditinggalkan..perasaan sedih..dan bla-ii
Sha- rif aq lelah...boleh saia..peluk awk?
Rif-yew..
*sha memeluk rif...
...
Sha- riff....sha lelah sangat nie..sha nak tido di pangkuan zharif boleh?
Rif- iyew syg..tidolah..tapi jangan lama-ii tau..
Selepas lima minit....sha tidak bangun...
Rif- shaa..dah lebih lima minit nie..bangun lahh...
Tiada jawapan dari sha...rif berasa pelik ..dgn jantung sha..
Rupa-iinya sha..sedang tido smpai bila -ii :") dgn senyuman yg manis..
Rif melelpaskan segala tangisannya..yg terpendam..disaksikan..langit biru yg terang...
-----TAMAT-----
YOU ARE READING
HIMPUNAN ONESHOT
RandomHimpunan cerita pendek yg hanya ada 1 bab sahaja <3 Saksikan lah bermacam macam genre kelakar romantis thriller dan mcm mcm lagi mohon bergembira