57. The Enemy.

2.9K 166 88
                                    

'Mia Parker! Jeetje!'

Ik zag hem al van ver aankomen:  met kleine, snelle passen, een leren hoed op zijn hoofd en een enorm fototoestel in zijn hand duwde Dennis Krauwel zich langs de mensen die op perron 9 3/4 verzameld stonden.

Zijn camera gaf een felle flits af -het licht verblindde mij, met als gevolg dat ik achteruit struikelde en tegen James aan botste.

Nog een flits.

'Zeg eens - is het waar? Is het echt waar?' Ratelde Dennis Krauwel gejaagd. 'Zijn de Dooddoeners terug? Heb je ze je gezien? Het gerucht gaat dat ze je mee genomen hebben - waarheen? Kan je je nog-'

'Scheer je weg!' Blafte Ron Wemel naar de kleine man.

Dennis gaf geen kik. 'Kan je je nog iets herinneren? Is er een reden waarom ze je meegenomen hebben? Is-'

'Nog één vraag en ik zorg er persoonlijk voor dat je ontslagen wordt.' Snauwde Hermelien Wemel geprikkeld naar Dennis.

Dat zorgde er voor dat Dennis zijn woorden even tegenhield. Hij staarde Hermelien met verbaasd twinkelende ogen aan en liet zijn fototoestel langzaam zakken. 'Ik vervul alleen mijn plicht om de Toverwereld van de laatste nieuwsberichten te voorzien.' Zijn ogen schoten vijandig naar Ron Wemel. 'Het Ministerie doet er namelijk erg geheimzinnig over.'

Nog een flits uit het fototoestel.

'Daar is een reden voor Dennis.'

Harry Potter zeulde met de koffer van Lily aan zijn arm. Hij zag er vermoeid uit: zijn vakantie was geen vakantie geweest - hij was constant op het Ministerie aanwezig geweest.

'Harry Potter!' Riep Dennis opgetogen, de woorden van hem volledig negerend. 'Heb je enig commentaar op mijn stelling? Wat zegt minister Wolkenveldt over de o-zo-tragische bruiloft van het pasgetrouwde jonge koppel?'

Harry zuchtte geïrriteerd. Hij draaide zijn hoofd naar mij en James. 'Laat je koffers hier maar achter. Ik zet ze wel in de trein, gaan jullie maar vast naar binnen.'

Ik wilde mijn koffer op de grond neer zetten, maar ik werd tegengehouden door de flits die opnieuw uit het fototoestel van Dennis Krauwel kwam.

'Je ziet er beroerd uit Mia. Verdacht eigenlijk - misschien kan je meer uitleg geven over je verwondingen... ze zijn zeker na de bruiloft verschenen, is het niet?' Dennis Krauwel ging tussen mij en de ingang van de trein staan, waardoor ik dus niet verder kon lopen. 'En waar was de zoon van de beroemde held toen je hem nodig had? Zeg eens - mensen beweren dat ze jullie samen hebben gezien op de bruiloft... jullie waren aan het dansen, heb ik verstaan? Interessant hoor. Hebben de Dooddoeners dit toevallig ook gezien? Is dat de reden dat-'

'En nou is het genoeg!' Ginny Potter beende tussen mij en James door. 'Als je jezelf nu niet uit de voeten maakt dan zal ik er voor zorgen dat je nooit meer een stap kan verzetten, hoor je me? Neem je belachelijke camera met je mee en verdwijn!'

Dennis Krauwel leek eerder geamuseerd door die uitbarsting dan bang. 'Is er een reden waarom je zo agressief op mijn woorden reageert? Het lijkt bijna alsof ik te dicht bij de waarheid zit - is dat het? De Toverwereld mag natuurlijk niet weten over-'

Ron Wemel bleek er genoeg van te hebben. Hij duwde zichzelf langs Ginny heen, pakte Dennis Krauwel bij zijn arm en trok hem voor de ingang weg. 'Ga - wij zetten jullie koffers wel in de trein.'

Ik deed meteen wat me gevraagd werd. Ik liet mijn koffer op de grond vallen, nam een wijde bocht langs Dennis Krauwel heen en liep de ingang van de trein in.

'Het is wel vreemd dat jij per se meegenomen wordt door de Dooddoeners, vindt je niet?' Riep Dennis Krauwel mij na, ondanks de arm van Ron die hem van de ingang weg duwde. 'Je bent een Sisseltong! Een Sisseltong die contact heeft gehad met de Dooddoeners, dat is-'

The Last SlytherinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu