part 6

472 40 5
                                    

Chawin menunggu jihyo selesai dari bersiap untuk ke sekolah dengan pakaian uniformnya dan bermain dengan fin.
"Awak" panggil jihyo menghentikan chawin dari bermain dan beredar ke bilik persalinan.
"Wer? "Soal chawin sebaik sahaja membuka pintu bilik diterpegun dengan penampilan baru jihyo, walaupun kecantikannya di dilindung dengan topeng yang dibuatnya tetapi tidak mengubah lansung seri dari wajahnya ditambah emas yang digabungi intan indah terpasang diwajahnya.
"How? "Soal jihyo. "Beautiful" bisik chawin lalu menarik jihyo dalam pelukannya. "Can i" bisik chawin meminta keizinan. "Sure"jawab jihyo membenarkan dia dipeluk chawin.

Setelah meminta restu dari maharaja dan maharani chawin dan jihyo dhantar dengan oleh kereta diraja untuk ke sekolah. Sepanjang perjalanan jihyo hanya diamkan diri kerana belum pernah jantung berdegup begitu laju kerana perlu berhadapan dengan ramai orang, sesuatu yang amat menakutkan baginya.
Chawin dapat merasai ketakutan jihyo kerana tangannya yang menggenggam tangan jihyo dari tadi begitu sejuk ditambah dengan mengigil.

Kereta diparking tepat dipintu masuk sekolah dan dibuka pintu oleh pengawal untuk membenarkan chawin dan jihyo keluar dari perut kereta.
"Awak saya rasa, saya tak kuat, saya hendak balik" pinta jihyo dengan wajah yang pucat.
Chawin memegang pipi jihyo lembut dan menenung mata jihyo " andai awak jatuh, biar saya yang sakit, andai awak menangis,biar air mata saya yang mengalir dan andai awak disakitkan, biar saya yang terluka ,jadi awak jangn sesekali awak takut, selagi saya ada dengn awak, arra" ujur chawin untuk memujuk jihyo. Akhirnya jihyo akur.

Tangan chawin digenggam kuat oleh jihyo dan wajahnya disembunyikan dibelakang chawin.
"Yow beb! " terjah v sudah menjadi kebiasaan untuk menyapa chawin tapi menyebabkan jihyo terkejut dan bahunya sedikit terhincut.
Kepala v diketuk. "Woiy, kau ni memang tak reti nak tegur elok2 ka," degus chawin. "Eh eleh, selama ni okay je, tapi sebelum tu ni siapa? "Soal v setelah melihat seorang gadis dibelakang chawin. Seperti biasa sikap v yang tak pernah matang mula ingin mengusik jihyo tapi sebaik sahaja jihyo mula menunjukkan wajahnya membuatkan langkah v untuk mengusik terhenti kerana tergamam melihat jihyo walaupun dengan bertopeng yang tersenyum kearahnya membuatkan v tersengih seperting kerang busuk kerana hatinya terposana melihat jihyo tanpa sedar mulutnya mula ternganga.
Chawin ketawa melihat v pantas mengetuk kepala v agar sedar dari lamunannya.
"Aiy, kau ni kacau la, hai kim teayang, awak panggil saya v, awak? " beritahu v semangat lalu menghulurkan tangannya.
Jihyo memandang kearah chawin seakan meminta keizinan. Chawin yang memahami mengangguk memberi keizinan. "Fam, song jihyo" ujurnya pada mulanya hampir sahaja tersilap lalu menyambut tangan v.
Sekali lagi v trgamam kerana tangan jihyo begitu lembut. "Awak" panggil jihyo menyedarkan v bahawa pegangannya masih lagi tidak terlerai.
" sorry sorry, lembut la tangan awak dan wangi" ujur v spontan lalu lembut menampar bahu jihyo tanda bergurau membuatkan mereka sama2 ketawa.
"Dah la, layan kau ni, lusa tk habis jom saya hantarkan awak ke kelas " ujur chawin .
"Nak ikut" pinta v. "Tak payah nanti kembar kau tu cari pulak, bagitau dia aku ada hal" tegah chawin kerana tahu pasti suga akan mencari dia dan v nanti, bagi mengelakkan suga membebel baik v menunggunya.
"Okey lah, aiy semak betul budak ni" rungut v lalu melambai kearah jihyo dengn senyuman petaknya.
Tangan jihyo tak pernh lepas dari menggenggam tangan chawin begitu juga chawin.
"Ok, dah sampai, awak masuk saya tunggu sini" ujur chawin. Chawin mengetuk pintu kelas jihyo.
"Yes,can i help you kid" soal seorang guru wanita yang membuka pintu menyambut kedatangan chawin dan jihyo.
" ya, i bring a new student for your class" ujur chawin lalu perlahan menarik lembut tangan jihyo dari belakangnya.
"Oh ya, i know, you are princess song ji hyo right, come here" panggil cikgu itu menyambut senyuman jihyo dan terpegun seketika melihat wajah jihyo.
"It so kay, saya tahu awak berani, habis kelas saya ambil awak" ujur chawin lalu memeluk jihyo seketik untuk diberi semangat. " go"bisik chawin menyuruh jihyo masuk ke kelas.

Langkah jihyo diperhati oleh pelajar kelas itu dengan perasaan ingin tahu yang mendalam kerana imej jihyo yang lain dari pelajar yang lain.
"Okay, introduce yourself " pinta cikgu itu yang matanya tk lari dari memandang jihyo kerana tertarik degan senyuman manis jihyo.
"Annyeonghasaeyo, song ji hyo imnida" perkenal jihyo dengan perlahan menunjukkan wajahnya membuatkan semua orang terpegun dan tidak terkata kerana terpesona dengan dialek percakapan jihyo yang lembut dan wajahnya yang indah dihias dengan senyumannya.
"Seriusly,cantiknya dia" "kenapa dia bertopeng " "mungkin mahu sembunyikan wajahnya" " bertopeng pun cantik,kalau dibuka mesti lagi cantik" bisik mereka semua cuma seorang sahaja tidak bersuara namun tak lekang matanya dari memandang jihyo.
"Jihyo you can take your place beside eunji" ujur cikgu menunjukkan tempat duduknya.
Jihyo beredar kearah nama yang disebut cikgu tadi yang telah memberi isyarat kearahnya dengan mengangkat tangan.
Kelas yang menempatkan 30 orang pelajar 20 orang pelajar wanita dan 10 lagi lelaki.
"Annyeonghaseayo, eun ji imnida. Kenal eunji pada jihyo yang kini menjadi rakan semejanya.
"Annyeong, gembira dapat kenal awak" ujur jihyo memikat hati eunji yang mendengar.
" saya suka dengar suara awak,tapi boleh tahu" belum sempat dia menyambung ayatnya dia diterjah oleh seseorang. "Hai jihyo, saya suzy" ujur suzy mencapai tangan jihyo. "Wah lembutnya tangan awak" puji suzy. "Na eun mari la"panggil suzy. Dengan malas na eun berjalan kearah mereka.
"Kenalkan na eun" ujur eun ji memperkenalkan naeun kepada jihyo. Jihyo tersenyum gembira keran kehadirannya disambut dengan senang hati oleh mereka, cuma dia seakan dapat membaca sesuatu yang dari riak wajah dan mata naeun.
Jihyo menghulurkan tangannya pada naeun. Naeun dengan dingin menyambut tangan jihyo tapi dia terkaku setelah menyentuh tapak tangan jihyo, terasa hatinya yang keras terhakis dengan senyuman jihyo pantas dia menyentap tangannya mempertahankan keegoannya tanpa sengaja membuatkan cincin yang dipakainya menyiat tapak tangan jihyo.
Jihyo menahan dirinya dari mengaduh kesakitan dan disedari mereka.
"Jihyo awak jangan ambil hati dengan naeun, dia memang macam tu tapi dia baik" pujuk suzy. Jihyo mengangguk faham dengan mengeratkan genggamannya.
Disisi yang lain naeun seakan perasan dia sudah melukai jihyo.
"Kau tak patut berslam dengan aku, ditambah pula berkenalan dengan aku, kalau tidak kau kan cedera macam ni, sorry" detik hati naeun dengan mencuri pandang jihyo yang masih tersenyum walaupun tercedera.

Ji Hyo Princess Chawin PrinceWhere stories live. Discover now