Di suatu tempat dimana angin bertiup dimukaku dengan lembut. "Yuuki...Yuuki... Tak kira apa yang berlaku, mama dan papa akan sentiasa disisi kamu" Mama... Papa...
Aku membuka mata dan melihat diriku yang baru bangun dari tidur "Mimpi? Tapi kenapa aku berasa nostalgic....."Yuuki membangunkan dirinya dari katil dan menghala ke bilik air untuk membersihkan dirinya. Dia membuat sarapan dan kemudian bertolak ke sekolah. Tetapi.... kelihatan sesuatu memerhatinya "kekehehehe" bayang itu kemudian menghilangkan diri. Yuuki berjalan sehingga dia terdengar perbualan sekumpulan gadis. "Biar betul mak awak ambil phone awak sebab awak contact dengan boyfriend je?" "Kan. Saya harap saya takde mak." "Samalah" Mereka mula ketawa. Yuuki hanya mengetap giginya.
Yuuki pov~
Selepas dengar mereka kata begitu hati aku berasa perit dan sedih seperti teringatkan aku kepada sesuatu tapi apa....?Yuuki hanya termenung sehingga kawannya Mio menyapa dia dari belakang "Yuuki-chan~!" Mio memeluk Yuuki. " Kenapa ni termenung je" "Oh... Takde apa-apa" Mio menarik tangan Yuuki "Jom!" Yuuki tersenyum dan melupakan apa yang berada di fikirannya.
Ding! Dong! Ding! Dong!
Bunyi didengari oleh murid dan guru yang menandakan masa untuk makan tengah hari...
Yuuki pov~
"Laparnya..." kata aku kepada Mio. "Kalau macam tu mari makan dengan saya. Saya ada buat omurice"(makanan jepun) "Ye ker?! Yay!!" Tiba-tiba seseorang memanggilku. "Yuuki-san!" "Oh! Tatsunaga-chan kenapa?" "Tengok ni!" Gadis itu mengeluarkan satu majalah aku cuba baca kandungan tertulis. Kemudian... "Ehhhh!! Chapter seterusnya fairy tail Gray dapat tahu Natsu adalah E.N.D!!" (fairy tail chp 500)."Biar betul?!! Saya nak pinjam majalah ni boleh?!" "Tentulah!"Yuuki hanya tersenyum seperti kerang busuk. Lepas baca majalah itu. "Fuyouh!! Tak sabar chp 501 nanti!!" Mio hanya tersenyum melihat gelagatnya. "Awak minat tak kalau cerita tu pasal vampire?" Tanya Mio "Sudah semestinya!!" Mata Yuuki bersinar-sinar dengan pertanyaan Mio. "Saya sebenarnya ada dengar katanya sekolah ni ada vampire lebih kurang 3 orang dah hilang. Tapi, tak tahulah ade kena mengena ke tak." Yuuki tersenyum sinis "Hehehehehe... kalau macam apa kata kita curi masuk sekolah malam ni." "Tapi..."Mio mula risau "Tolonglah sekali ni je." Yuuki membuat muka comelnya. "..... Haa... yelah." "Yay! Ok malam ni pukul 12:00 p.m. Datang tau."
BERSAMBUNG....
NAK TAHU LAGI KENA TUNGGU PART 2 DULU....^^
~8/9/16~
YOU ARE READING
Vampire Princess:The Light And Dark (MALAY)
VampireCerita ini pasal gadis otaku yang minat kisah-kisah seperti vampire tapi hakikatnya dia adalah puteri vampire kerajaan quasstaz. Keadaan jadi lagi aneh apabila dia diserang oleh yg hanya hidup buku cerita dongeng je! Siapa yg akan selamatkan dia? Na...