Sebelum ini dalam Vampire princess...
Yuuki hanya terkaku kat situ dan mula menghilang menjadi habuk. "Oh! Siapa gadis tu?" Yuuki kembali ke realiti apabila gadis itu bertanya. "Oh. Yuuki ini adalah kawan aku yang bantu aku untuk berhubung dengan kau di dunia manusia. Kurosaki Harumi." Harumi hanya tersinih melihat Yuuki "Selamat berkenalan, aku tengok tak cantik mana pun kau. Heh!" Kata Harumi
---------------------------------------------
Yuuki pov~
Grrr! Masalah apa perempuan ni agak-agaklah karang aku sepak melayang sampai planet pluto! Lepas tu mengedik dengan Ryuu pulak.... Eh......? Apa yang aku cakap ni?"Yuuki?" Panggil Ryuu tapi Yuuki tetap termenung. "Kenapa dengan dia ni? Yuuukiii!!!" Yuuki terkejut. "Hah! A..pa...?" "Kau ni memanglah aku kata baik kita pergi kalau tunggu kat sini nanti kita dikesan." "Oh...ok." Mereka berjalan tetapi Harumi merenung Yuuki dengan perasaan benci "Tch!"
Time skip~pada waktu malam~
Kelihatan mereka semua sudah tidur tetapi Yuuki tidak mampu melelapkan matanya. Yuuki berjalan keluar untuk menengok malam yang diselaputi sinaran cahaya bulan yang putih.
Yuuki pov~
Lepas apa yang dah jadi aku tak boleh nak tidur. Mama....Yuuki teringat ingatan dia bersama ibunya. "Mitsu me ni omou..." "Mama!" Yuuki memeluk ibunya "Yuuki, kenapa ni tersenyum-senyum" tanya ibunya "Takde apa-apa,Yuuki suka dengar mama menyanyi. Suara mama merdu!" Ibunya hanya tersenyum "Kalau macam tu mari nyanyi dengan mama" "Ok!" "Hitotsume wa ai... anata to watashi wa hitotsu... futatsu me ni negai anata wa anata watashi wa watashi....mitsu me ni omou... anata wa naani watashi wa naani..."
"Yuuki?" Yuuki tersedar dari ingauannya. Dia lihat ia adalah Ryuugo. "Apa kau buat kat sini?" "Takde apa-apa. Kenapa?" Tanya Yuuki "Takdelah...tadi aku bangun tengok kau takde kat sebelah." "Oh...ok..." kata Yuuki. "Kau teringat sesuatu ke?" Yuuki hanya mengangguk kepalanya. "Aku cuma teringat mama dengan kata-katanya. Entah kenapa dia selamatkan aku mungkin aku patut mati bersama mama je..." "Yuuki... mama kau takkan biarkan kau mati lagipun kalau kau mahu mati, mati demi sesuatu seperti mak dan ayah kau lakukan. Mereka mati untuk kau dan negara ni." Yuuki hanya diamkan dirinya. "Dahlah mari masuk, duduk lama-lama kat sini nanti kau dapat demam."
Di sebalik itu Harumi hanya mencengkam tangan menjadi penumbuk.
Time skip~waktu pagi~
"Baiklah, Aku dan Shirou akan cari makanan dan information dari team lain. Yuuki,Harumi korang tolong jaga tempat ni." "Baik!" Balas mereka semua dengan serentak. Selepas 10 minit berlalu....."Heh! Kenapalah aku mesti dengan kau." Jeling Harumi. Yuuki hanya tak pedulikan kata-kata Harumi "Hoi! Dengar tak!" Yuuki buat tak dengar."Hoi!" Harumi menarik baju Yuuki "Aku tak suka kau berkepit dengan Ryuugo." "Suka hati akulah lagipun yang kau gedik kenapa dia bukan minat kau pun." "Ya...aku tahu tapi kaulah penyebab Ryuugo sedih!" Yuuki terkejut "Sebab kau dia selama ni hanya perhati dan lindungi kau tapi lepas dia selamatkan kau. Kau kata kat dia kau tak ingat dia dan malah kau tak pedulikan ke kitaorang yang merana di negara ni sementara kau hidup aman kat dunia manusia!" Yuuki hanya terkaku dengan kata-kata Harumi. "Dah habis dah?" Mereka terkejut dengan suara itu dan muncul seekor kucing yang berwarna api di badannya. "Siapa?" tanya Harumi. "Maaf,nama aku adalah Scarlet dan akulah familiar kepada Yuuki-hime" "Eh....?"
BERSAMBUNG....
Episode seterusnya, Nampak familiar Yuuki telah menunjukkan diri dan Yuuki menyelesaikan konflik diantara dia dan harumi selepas ini Vampire princess "New Rival"-: final part and new fire magic. Semoga terhibur ^-^.
YOU ARE READING
Vampire Princess:The Light And Dark (MALAY)
VampireCerita ini pasal gadis otaku yang minat kisah-kisah seperti vampire tapi hakikatnya dia adalah puteri vampire kerajaan quasstaz. Keadaan jadi lagi aneh apabila dia diserang oleh yg hanya hidup buku cerita dongeng je! Siapa yg akan selamatkan dia? Na...