SEBELUM INI DI DALAM VAMPIRE PRINCESS...
"Oi. Kenapa tercegat lagi kat situ."Eh??" "Tempat ni penuh dengan mereka." Kelihatan seorang jejaka muncul di depannya. "Mereka?" "Raksasa yang serang kau tadi tu dipanggil ogre." "O..gre?" Yuuki berasa keliru. "Raksasa yang makan manusia dan vampire."
-----------------------------
"Rak...sasa...?" Kata Yuuki yang ketakutan. "Ya. Mereka ni raksasa syaitan yang hidup dalam hutan vimlam. Tapi macam mana mereka datang kesini?" Kelihatan lebih banyak Ogre menghala kearah jejaka itu dan cuba menyerangnya "Bahaya!!" Jerit Yuuki.
Jejaka itu mengeluarkan cincin dan memakainya di jari tangan kanannya. "Keluarlah, wahai sahabatku... ASTERIA!!" Keluar sebuah senjata yang berbentuk pedang besar. "A..pa..?" Yuuki terkejut melihat kejadian itu. "Yuuki, aku nak kau lari dari sini." "Kau tahu na..." "Cepat!" Yuuki tidak dapat menanya jejaka itu dan berlari meninggalkan tempat itu. "Bagus. Sekarang boleh aku keluar kuasa sepenuh!!" RAWWW!! Ogre menyerang jejaka itu. "Lightning... BLAST!!" Pedang itu bertukar menjadi petir dan menyerang raksasa-raksasa tersebut. Dengan satu serangan semua raksasa itu menjadi abu. "Heh! Korang kena tunggu lagi 10 tahun nak kalahkan aku."
Sementara itu Yuuki berlari dan akhirnya sampai di pagar sekolah. "Apa dah jadi ni? Aku tak faham!" Bisik hati Yuuki. "Itu sebab kau degil." Yuuki terkejut dan memandang atas pagar. Kelihatan jejaka tadi sedang duduk diatas pagar itu. "Sebabkan kedegilan kaulah.... Mio mati." Yuuki teringat balik akan peristiwa itu dan mula mengalirkan air mata. "Mio..." Kata Yuuki yang menangis teresak-esak. Secara tiba-tiba jejaka itu memeluk Yuuki. "Maaf... sebab cakap macam tu." Yuuki memeluk jejaka itu dengan erat.
Selepas lima minit Yuuki melepaskan jejaka itu. "Awak sebenarnya siapa?" Jejaka tersenyum dan berkata " Aku Charles. Charles Ryougo" "Ryou..go..."
"Aku bukan manusia biasa begitu juga kau." Kata Ryougo. "Bukan manusia? Apa maksud awak!" "Aku adalah vampire dan tunang kau. Malah kau adalah vampire princess dari negara quasstaz...."BERSAMBUNG....!
PREVIEW CHAPTER SETERUSNYA...
Kelihatannya Yuuki telah didedahkan dengan rahsia yang cukup besar. Malah negaranya telah dikuasai oleh lelaki yang telah membunuh keluarganya. Mampukah Yuuki dapat hadapi realiti dan selamatkan negaranya dari musuh utamanya?? Chapter seterusnya "MY NEW LIFE AS YUUKI QUASSTAZ".....
YOU ARE READING
Vampire Princess:The Light And Dark (MALAY)
VampireCerita ini pasal gadis otaku yang minat kisah-kisah seperti vampire tapi hakikatnya dia adalah puteri vampire kerajaan quasstaz. Keadaan jadi lagi aneh apabila dia diserang oleh yg hanya hidup buku cerita dongeng je! Siapa yg akan selamatkan dia? Na...