Några dagar hade gått sedan festen, och Tobias och gänget satt på stolarna i korridoren och skrattade och kastade papper på varandra. Några tjejer gick förbi dom och Henke visslade högljutt.
"Fina rövar BRUDAR!!!" hånflinade han, och skrattade högt när en av tjejerna fnös åt honom. Henke hade inte världens finaste rykte i skolan, men det var honom man gick till om man ville ha fest eller röka. Han hade kontakter överallt. Henke vände sig om mot Tobias som låg upp och ned i en av stolarna och pillade på sin mobil.
"Har du legat med hon den där från festen än då?"
Tobias sneglade mot Henke och tillbaka på sin mobil. "Nej, har inte haft tid."
"Nej, juste. Du har säkert fullt upp med din mens just nu, fegis."
Tobias satte sig rakt upp i stolen och rynkade ögonbrynen. Han gillade inte när Henke sa sådant till honom. Han kände sig provocerad och sparkade mot Henke som skrattade och flyttade på sig.
De andra killarna i gänget flinade fult mot dom båda, en med snus innanför läppen, en med handen innanför byxorna och en med keps bakåtvänt på huvudet. Hormonerna sprutade omkring dom, och hela korridoren stank AXE och svett.
Typiskt tonårskillar.-
Saga kunde känna Ronjas bröst mot ryggen. Att det skumpade och guppade medans dom körde moppen på den ojämna vägen gjorde inte saken bättre. Hon kunde knappt koncentrera sig på att styra, och det pirrade i nedre delen av magen varje gång Ronjas bröst trycktes extra hårt mot henne.
"När jag tar körkort sen så får jag vara den som kör dig," skrattade Ronja mot Sagas nacke. Saga hoppades att hon inte skulle få körkort, att dom istället alltid kunde åka såhär. Efter varje sådan åktur var Saga tvungen att låsa in sig på toaletten en stund, för att få det att sluta bulta och pirra.
Dom bromsade in på parkeringen framför foto-lokalen, och Ronja klev av.
"Tack för skjutsen! Jag tar bussen hem sen, vi ses imorgon!"
"Vi ses," svarade Saga, och betraktade Ronja medans hon skyndade sig in i lokalen. Ronja älskade fotografi, och hade gått fotokurser i över ett år nu.
Med en drömmande suck startade Saga moppen igen och körde hemåt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Ska vi slå vad?
Fiksi RemajaSaga och Ronja har varit bästa vänner hur länge som helst. En kväll på en fest Saga egentligen inte ville vara på, blir Ronja objekt för en vadslagning som görs av några äldre killar. När vadet blir mer än bara ett vad, måste Saga slåss för att int...