Tobias hade sökt upp vilken klass hon gick i, och stod och väntade utanför klassrummet för när hon skulle sluta.
Han hade haffat tjejer förr, och visste precis vad man skulle göra. Få dom att skratta, ge en komplimang, be om nummer, sen flirta lita via sms och !bam! så låg dom under en med särade ben.
Klassrumsdörren öppnades och ut vällde elever i alla olika former och färger. Sist ut kom bruden från vadslagningen hand i hand med en blondin. Hans blick fastnade vid blondinen, herre, vilken kropp. Blondinen gav honom en mörk, ointresserad blick. Han kvicknade till och gick fram till tjejerna.
"Hej tjejer! Hur är det?" Log han och vilade armen strax över huvudet på brunetten, mot väggen.
"Strunta i det du," spottade blondinen och tog brunetten runt armen, "kom Ronja."
Ronja hette hon alltså. Han var en tiger på jakt och hon var hans byte.
"Vänta lite," sa han. Brudarna stannade, och brunetten tittade upp så deras ögon möttes.
Han log snett.-
Saga hade inte blivit glad när hon såg Tobias stå utanför klassrummet. Han betydde trubbel. Självklart visste hon vem han var, det visste alla. Tobias hans gäng hade gjort så mycket dumt att det fanns rykten om dom i hela skolan. Ena hade åkt dit för misshandel, någon livnärde sig på att sno mopeder, någon langade knark. Och så Tobias såklart, som gått om två år och närmade sig 20. Det sas att han legat med en lärare som hade fått sparken på grund av det.
Nu stod han alltså här framför dom och hånflinade.
"Vad vill du?" Sa Saga kallt.
"Såg er på festen förut, aldrig sett er på fest förut," började Tobias, "vi lade iallafall märke till er, jag och mina vänner. Tyckte ni var ganska söta."
"Jaha?" Saga såg på honom med växande irritation. Ronja därimot, såg lika glad som alltid ut.
"Jag ska till Stationen, ville höra om ni skulle ha skjuts? Så ni slipper ta bussen alltså."
"Nej ta-" började Saga, men avbröts.
"Ja, va schysst," sa Ronja glatt, "den där busschafören är så otrevlig ändå."
"Dåså," log Tobias och lät dom gå före ut mot parkeringen.
Snart skulle tigern sätta klorna i henne.
ESTÁS LEYENDO
Ska vi slå vad?
Novela JuvenilSaga och Ronja har varit bästa vänner hur länge som helst. En kväll på en fest Saga egentligen inte ville vara på, blir Ronja objekt för en vadslagning som görs av några äldre killar. När vadet blir mer än bara ett vad, måste Saga slåss för att int...