Ya, hari inilah majlisnya. Pandai pula Adib dan Hajar memilih tarikh. Kebetulan masa itu cuti panjang jadi bolehlah mereka luangkan masa tanpa risaukan hal-hal lain. Hari ini Izzah hanya mengenakan baju jubah berwarna hijau. Sebenarnya tema warna pink tapi Izzah merengek akhirnya mereka mengikut cadangan Izzah.
"Kalau pengapit sama dengan pengantin warna baju tak nampak ketegasan dia lah," kata Izzah disertakan dengan alasan. Fuh , budak itu kalau tak diikutkan muncung mulutnya 7 hari 7 malam. Haha 😂
"Weh, gugup ni," adu Izzah kepada Rusydi.
"Asal? Bukan kita yang nak kahwin pun," seloroh Rusydi. Lelaki tetap lelaki. Haish.
"Shh korang diam lah." Marah Hajar. Yelah dia nak dengar orang lafaz akad nikah Izzah dan Rusydi bising pula. Kacau lah.
"Sedia?" Tanya Encik Arham. Adib mengangguk.
"Aku nikahkan dikau dengan anakku Nurul Hajar binti Arham dengan mas kahwinnya 1200 ringgit tunai!" Kini masa untuk Adib melafazkan nya. Adib menarik nafas.
"Akuuuu tteeeriii ma... niikahnyaa erk.." Adib terbatuk-batuk. Para saksi serta keluarga yang berada di situ cuba menenangkan darah gemuruh Adib.
"Lagi sekali,"
"Aku nikahkan dikau dengan anakku Nurul Hajar binti Arham dengan mas kahwinnya 1200 ringgit tunai!"
"Aku terima nikahnya Nurul Hajar binti Arham dengan mas kahwinnya 1200 ringgit tunai!" "Sah?" "Sah!" Sekelip itu , Hajar sudah menjadi milik Adib Zharfan.
Setelah jari disarung cincin , Hajar menyalami tangan Adib. Adib pula bertindak mencium dahi Hajar. Aww so sweet.
"Kita bila lagi?" Soal Aliff tiba-tiba.
"Bila apa?" Soal Aleeya pula. Sememangnya Aleeya memang agak bengap dari dulu. Hahaahahhahahaajahjahahahahhahahqjqbshahhahahaha.
"Bila kita pula yang nikah , sayang?"
"Kalau dah sampai masanya , nikah lah." Ambik kau Aliff. Meletus tawa Izzah dan Rusydi melihat kerenah Aliff dan Aleeya.
Tapi tiba-tiba" Eh mama?" Puan Farisah senyum. Kak Thirah serta Irdina turut bersama. Tidak lupa juga Puan Huda , Ainul , Ehsan , Syed dan Husnina. Keluarga Aliff dan Aleeya juga turut hadir. Rasa lain macam. Izzah mencuit lengan Aleeya.
"Kenapa semua di sini?" Aleeya mengangkat bahu.
"Weh ada orang nikah lagi lah,"
Mereka segera melihat ke arah tempat Adib duduk tadi. Benarlah ada seorang lelaki sedang bersalam dengan tok kadi. Dia Aliff?
"Sedia?" Aliff angguk.
"Aku nikahkan dikau dengan Aleeya Mardhiya binti Razali dengan mas kahwinnya rm1200 tunai!"
"Aku terima nikahnya Aleeya Mardhiya binti Razali dengan mas kahwinnya rm1200 tunai!""Sah?" "Sah!"
Aleeya melopong. Eh ? Ibu Aleeya menyuruh Aleeya bersalam dengan suaminya. Mereka juga bertindak sepertimana yang dilakukan Adib dan Hajar tadi. Aleeya menangis. Tak tau sedih ke gembira ke marah ke."Congrats Leeya and Aliff!" Ucap geng F5 serentak. Tak sangka betul. Tiba-tiba terdengar suara garau seperti melafazkan akad?
"Aku nikahkan dikau dengan Nawal Izzah binti Shahrizad dengan mas kahwinnya rm1200 tunai!"
"Aku terima nikahnya Nawal Izzah binti Shahrizad dengan mas kahwinnya rm1200 tunai!"
"Sah?"
"Sah!"
Izzah mengalirkan air mata. Rupanya dia ditipu. Haha lawak. Lawak sangat. Puan Farisah memeluk anak daranya itu. Kini sudah menjadi milik orang dan telah menjadi satu keluarga dengan Puan Huda.
"Tahniah anakmama. Dah tak boleh manja-manja lepas ni tau,"pesan Puan Farisah.
"Siapa yang rancang ni ma?"
"Secret" Aleeya berjalan ke arah Izzah dan mencuitnya. Terkejut juga dia. Lah tetiba menikah. Apepun mereka happy sangat. Siapa sangka satu majlis tiga diraikan.
***
"Cantik nya pemandangan malam kat sini." Ujar Aleeya. Aliff , Rusydi,Izzah,Adib, Hajar,Adiba dan Haizril mengangguk."Tapi awak lagi cantik pada saya,sayang" Ujar Aliff pula. Aleeya tersipu-sipu malu. Mereka terimbau kembali kenangan semasa di asrama dulu. Kini semua sudah berbeza.

Izzah senyum. Rusydi juga. Dia menilik baju yang dipakai Izzah. Macam kenal je.
"Ni baju yang saya belikan untuk awak dulu kan? Baru sekarang nak pakai?" Soal Rusydi. Terkejut mungkin.
"Yelah dulu awak beli baju ni besar sangat , longgar so sekarang baru okey ,".
"Bestnya korang!" Kata Adiba tiba-tiba.
"Kenapa Diba?"
"Sweet do. Nak jugak!"
"Meh sini dengan aku!"kata Haizril. Amboi sebenarnya mereka ni jealous.
Angin bertiup sepoi-sepoi.
Bushhhh!!!! Angin kuat pula jadi mereka memasang niat untuk ke kafe Zharina.
Sesampainya di Kafe, . mereka duduk di tempat biasa dan memesan makanan seperti biasa.
"Nah malam ni aku belanja. Nak celebrate korang," kata Adiba gembira😂😂... mereka apalagi. Bersoraklah. Sambil-sambil tu bukak WhatsApp.
Azam Arif 😑
Assalamualaikum,Najah. Maafkan abang pasal haritu. Tak ada niat pun nak rosakkan hubungan keluarga Najah. Tapi jujur abang cakap abang memang sayang Najah. Jangan lupa ye about Saturday! Abang kahwin. Datang tau!!!! 9:00PTG√√NawalIjah😘
Waalaikumsalam abang Azam. Okey! 9:30 PTG
Adam Arif 😠
Assalamualaikum Ijah gedik! Kahwin Da budak ni. HAHAAHAHHAHAHAAJAHJAHAHAHAHHAHAHQJQBSHAHHAHAHAHA teruk do muka kau terkejut tadi cam beruk😂😂NawalIjah😘
Waalaikumsalam Adam tak malu! Ha kau je yg tak kahwin 😂 sian tak laku. Aku masih tahap ok kalau beruk tapi kau dah macam orang utan sewel do😂😂😂😂😂😂😂😂😂Ambik hang! Ejek aku lagi kan. Rusydi menjeling sekilas bininya.
"Ha mesej dengan siapa senyum-senyum macamtu?"
"Boyfriend" Rusydi merampas telefon Izzah dan membaca mesej satu persatu. Sesaat kemudian dia gelak terbahak-bahak.
"Beruk😂😂😂" Izzah mengepal penumbuk. Bencinya... sibuk nak ejek kita.
"Eh beruk okey lagi tau dari orang utan sewel," Izzah membela diri.
"Korang , jom selfie!" Ajak Adiba.
Mereka mula membuat gaya apa tah. Acah je. 😂 Harap hubungan persahabatan ini kukuh hingga ke Jannah!
YOU ARE READING
Hello Budak Straight A
RandomKisah cinta seorang wanita yang tabah selepas kematian bapanya. Semua itu hanya sekejap sahaja. Tidaklah dia berasa begitu sedih kerana dia tahu ayahnya milik Allah. Syed dan Rusydi dengan tanpa sengaja tersuka kepada Nawal Izzah yang sungguh canti...