Harajuku to jedna z dzielnic Tokio a także styl dziewcząt wzorujących się na postaciach z mangi. OkreślenieHarajuku Girls jest bardzo popularne w największych miastach Japonii. Wreszcie wyróżnia się też Cosplay czyli styl kostiumowy, a jedną z form jest ubieranie się na podobieństwo postaci z mangi, anime i gier wideo, które stanowią hobby wielu młodych ludzi w Japonii. Jest to subkultura, która ma specjalne imprezy, sklepy a nawet kawiarnie. Styl ten często jest mylnie utożsamiany z ruchem, czy stylem punkowym, bądź „gotyckiego rocka”, jednakże Harajuku Girls wzorują się one raczej na bohaterkach mang, które do stworzenia wizerunku używają wszelkich, jaskrawo zestawianych kolorów.
Kosupure polega na przemienianiu się w kogoś innego. Najgorliwsze miłośniczki cosplay, młode Japonki nazywane shojo, przychodzą do Harajuku każdego dnia. Przebierają się i malują w toalecie kolejki Yamanote, która specjalnie ze względu na nie została powiększona i wyposażona w ogromne lustra. Później wychodzą na zewnątrz i przez te kilka godzin są dokładnie tą osobą, za jaką się przebrały. Naśladują ulubione postaci z kreskówek i komiksów. Kopiują ich ruchy, miny, zachowania. I tak w Harajuku obok Czarodziejek z Księżyca możemy zobaczyć Alicje z Krainy Czarów, futrzane stwory oraz straszne zjawy – o Elvisie nie wspominając. Naśladowniczki dziewcząt z Harajuku możemy spotkać wszędzie.
CZYTASZ
Styl Azji (Styl z Japonii i Korei)
RandomW tej książce postaram się przedstawić: • modę panującą w Japonii i Korei • ideały i kanony piękna.