[3] Bråk

71 2 0
                                    

När vi var nöjda med våra köp så gick vi till Max för att äta. Amina klagade alltid på att jag var för smal för mitt eget bästa. Så hon försökte förgäves tjocka till mig. Men det var inte så lätt med tanke på att jag simmar två gånger i veckan och spelar volleyboll på helgen. Dagen jag spelar volleyboll skiftar beroende på när jag har tid. Så jag spelade igår eftersom jag skulle hit med Amina idag.

Väl på Max så beställde vi båda orginalmål och satte oss och väntade på våran beställning. Väl sittandes så såg jag två killar i ett hörn med båda svart jacka och glasögon.

Amina
"Men är det inte bröderna dryg som sitter och försöker gömma sig."

Vi båda skrattade eftersom vi visste att de båda var artister som alltid försökte ligga lågt. Men så mycket som jag hatade dem så ställde jag mig upp och vände mig mor alla tonårstjejer som gick förbi och inuti resturang-området.

Jag
"KOLLA!! DÄR ÄR MARCUS OCH MARTINUS!!"

Killarna kollade båda förtvivlat på mig och började sedan springa för alla galna fäns. Både jag och Amina flabbade ihjäl oss så kul det var att se dem springa för livet. Men när Martinus sprang förbi mig så kollade han skitkonstigt på mig. Som om jag var det de sprang från. Han hade inte alls samma blick som Marcus som såg ut som en vulkan som skulle få utbrott. När våran mat var klar så satt vi och åt i lugn och ro när en tjej kom fram till mig. Hon kunde inte vara härifrån då jag kände till typ alla i stan. Hennes dialekt tydde på att hon var stockholmare.

Fucktard
Vad fan håller du på med!?

Alla började stirra på tjejen som om hon var sjuk i huvudet som snackade så till mig. Till och med Amina gjorde det.

Jag
Vad menar du?

Jag försökte tala med lugn röst då ett anfall inte skulle skapa något annat än problem.

Fucktard
Jag såg hur Martinus kollade på dig!
Jag
Och?
Fucktard
OCH!!? HAN ÄR MIN FÖR I HELVETE!!

Hon slog mig hårt i magen. Det gjorde inte så ont då jag van men ändå. Vad fan håller hon på med!?

Folk reste sig hastigt och gick därifrån då de såg min reaktion. Det är ett smart val.

Jag började tappa tålamodet över allt hon gjorde. Varför gjorde hon så!? Hon borde förstå bättre. Efter att tjejen stått och stirrat på mig ett tag såg hon att de flesta lämnat. Till och med Amina hade backat några tio meter.

Jag kunde se i hennes ögon hur rädd hon började bli. Det var nu hon förstod att det var försent att backa ut. Vilket enormt misstag hon gjort. Jag ställde mig så lugnt jag kunde upp och stod nu framför henne. Hon skulle vara ett lätt offer för döden, för lätt...

Jag
"Lämna omedelbart innan något hemskt händer dig."

Jag försökte vara så lugn som möjligt men med tanke på hennes reaktion misslyckades jag ganska mycket. Hon nickade så försiktigt att man knappt kunde se sedan sprang hon iväg så snabbt hon kunde. Jag satte mig ner igen och fortsatte lugnt äta min mat som om inget hänt. Amina kom tillbaka och började äta hon med. Efter ett tag så snackade Amina på och folk började komma tillbaka. I min ögonvrå kunde jag hela tiden se att någon stod i skuggan och kollade på mig. Men lämnade så fort jag kollade rakt på honom/henne.

Martinus' POV
Efter att vi kommit undan alla galna fäns så gick jag tillbaka till Max när jag kom på att jag glömt min mobil. Marcus skulle vänta vid tågstationen som ligger precis bredvid Emporia. När jag kom tillbaka så satt Emma och Amina kvar och åt. Jag smög till vårt bord, tog mobilen och smög iväg. Det sista jag ville nu var att hon såg mig och började skrika igen. Varför hon skrek från första början vet jag inte.

När jag kommit ut ur Max så hörde jag någon skrika.

???
OCH!!? HAN ÄR MIN FÖR I HELVETE!!

Jag kollade bak och hann precis se en tjej slå Emma i magen. Men hon såg inte ut att få ont. Istället stirrade hon bara på tjejen. Alla stirrade på tjejen. Hon kunde inte vara härifrån. Ingen som kände Emma skulle ens drömma om att slå henne. Tjejen var dödsdömd. Folket som satt och åt flydde i panik för att inte hamna i det hela. Även personalen gick in i köket och låste dörrar. Amina, som inte brukade vara rädd för Emma backade en stor bit hon med.

Tjejen var dödsdömd. Ändå kunde inte jag sluta titta.

Klotter M.G.Where stories live. Discover now