Till: Martinus🎙❣
Glad att höra! Men jag måste gå och lägga mig nu. Ses i skolan! :)Från: Martinus🎙❣
Night Lovely. Ses imorgon!Jag stängde av mobilen och lade den på laddning på nattygsbordet. En vän. Jag hade fått en äkta vän... Jag menar Sandra och Amina är också mina kompisar med de är mer som skolkompisar. Detta är annorlunda. Vad skulle de säga när de får reda på detta? De hatar Marcus och Martinus. Hoppas de tar det bra.
Jag gick ner i köket och tog fram mjölk, en kopp och oboypulver. Medans mjölken kokade kunde jag höra att någon öppnade dörren. Pappa kom in i köket. Han hade en påse i handen. Mer sprit...
Han satte påsen på bordet och man kunde höra glasflaskorna låta när de nuddade bordet. Han gick fram till mig och slog mig i magen. Men jag tog bara oberört den kokande mjölken och hällde i koppen. Han blev bara provocerad.
Pappa
"Din horunge, du gör inte varm choklad så här sent!"
Jag
"Ska du säga som köper sprit mitt i natten!"Han gav mig en örfil så hård att jag flög i golvet. Nu var det min tur att bli provocerad.
Jag
"VAD FAN!!?"Jag reste mig upp. Nu var jag förbannad. Man såg att pappas ögon smalnade lite.
Jag
"DU SKA FAN INTE KOMMA OCH SLÅ MIG FÖR ATT JAG FÖRSÖKER LEVA NORMALT!! DET ÄR TROTS ALLT DITT FEL ATT MAMMA DOG!!"Jag slog pappa så hårt i ansiktet att han föll livlös på golvet. Jag spottade på honom och greppade tag i glasflaskorna på bordet. Flaska efter flaska kastade jag i väggen. Alla splittrades i tusen bitar och vätskan sipprade långsamt ut på golvet. Sa ju det. Ingen muckar med mig. Inte ens min egen pappa! Jag sprang upp på mitt rum och tog mina viktigaste saker. Headset, gitarr, dator, mobil, laddare till dator och mobil, mina bilderalbum på mig och mamma och lite kläder. Hoodies, jeans, tröjor, mjukis, lite kjolar och underkläder. Och några deo, duh!
När allt låg i väskor så tog jag det och gick ut. Jag spottade på pappa än en gång och lämnade huset. Jag närmade mig parken i närheten och satte mig där. Jag bara... satt... Jag tog fram min gitarr och började fixa så ljudet stämde. Jag tog plektrumet och började långsamt spela på strängarna. Jag kunde höra mig själv säga några ord också. Det var en sång mamma alltid sjöng när jag skulle sova.
The night is falling
And the darkness crawling
Lay down your head
Close your sleepy eyes
And the sun will riseSweet dreams
Have them all
And you will never fall
You are the one
My only one...Det var den första biten. Men jag somnade alltid där så jag har aldrig hört den andra. Jag slutade spela då jag hörde någon komma mot mitt håll. Jag skyndade och lade i min gitarr i fodralet.
???
"Nämmen har man sett på maken?"En främling stod nu framför mig. Jag kollade ner för att han inte skulle se mitt ansikte.
???
"Vad gör du ensam här mitt i natten?"Jag sa inte ett ord. Det sista jag ville nu var att hamna i mer trubbel än vad jag redan var.
???
"Dina föräldrar måste vara oroliga..."Jag började med ens känna en ilska i mig och skakade huvudet så snabbt han sagt det.
???
"Nähe? Får man fråga varför?"Än en gång skakade jag på huvudet.
Hans reaktion var uppenbar. Han blev förvånad och sårad på samma gång.
???
"Det var du som spelade va?"Jag suckade och till slut nickade jag. Han skulle fortsätta fråga tills jag svarade.
???
"Fint.."Långt bort hörde jag en till person komma hitåt. Dock i snabbare fart.
??? #2
"Vad gör du? Går ut så här se..."Det var en kvinna. Jag förstod att hon tystnade för att hon såg mig.
??? #1
"Jag hörde någon spels och hittade henne här. Hon vägrar säga något."??? #2
"Men herre Gud. Du kommer frysa ihjäl här ute. Vart är dina föräldrar?"Jag fortsatte och kolla ner. Efter en stund skakade jag på huvudet och peka på packningen.
??? #1
"Har du ingenstans att ta vägen? Släkt eller något?"Jag skakade på huvudet än en gång. Kvinnan satte sig ner på sidan som mannen inte satt på. Sedan drog hon mig i en kram. Jag började gråta. För första gången började jag faktist gråta. Mannen hängde även han med i kramen och vi satt så en lång stund...
YOU ARE READING
Klotter M.G.
FanfictionMarcus och Martinus är bland de drygaste killarna i Emmas klass. Men ändå... Marcus: (Kolla M, Emma Ebola är i skolan idag) Martinus: (Käften! Snacka inte så om henne!)