Hoofdstuk 10

3.1K 172 40
                                    

"Wat?! Waarom? Je hebt gezegd dat de winnaar van de wedstrijd met mij mag trouwen!" Roep ik kwaad. Mijn vader haalt zijn schouders op. "Dus? Ik ben je vader. Je doet wat ik zeg." Dimitri gromt woest. "Noëlle trouwt met mij! Je mag haar vader wel zijn, maar ik ben haar mate! Haar levenspartner! Dus je heb niks over haar te zeggen!" Mijn vader staat op. "Je ligt uit de wedstrijd Dimitri Fullmoon." Olivier Qorc loopt naar me toe. "U bent een beeldschone prinses, Noëlle." Hij pakt mijn hand vast en trekt me met zich mee. Nou ja, hij probeert me met zich mee te trekken. Dimitri trekt me weer terug. Ik word gewoon heen en weer getrokken. "Stop!" Schreeuw ik. Olivier laat gelijk los. Dimitri trekt me gelijk naar zich toe. "Je bent van mij. Alleen van mij. Je mag met niemand anders trouwen dan mij." Fluistert Dimitri in mijn oor. "Dimitri, rustig." Ik maak me van hem los. Hij kijkt me paniekerig aan. Ik loop naar mijn vader. Noëlle! Dit is een truc! Hij wilt kijken of Dimitri er alles aan doet om jou te krijgen! Waarschijnlijk is dit dus de derde ronde. Ik stop met lopen. Je hebt gelijk... Dimitri? Hoor je me? Ja. Luister. Dit is waarschijnlijk de derde ronde. Mijn vader wilt kijken of je er alles aan doet om mij te krijgen. Ik heb een plan. Ik zeg dat ik met Olivier trouwen en jij valt Olivier dan aan. Klinkt goed. Mooi! "Vader, ik ga met Olivier trouwen." Mijn vader kijkt me verbaasd aan. "En waarom nu wel?" Ik kijk Olivier aan. "Hij is knapper dan Dimitri." Olivier grijnst. "Goed dan. Om te bewijzen dat je met hem gaat trouwen. Geef hem een kus." Ik versteen. Olivier komt naar me toe en trekt me tegen zich aan. Ik buig me voorzichtig naar hem toe. Iemand gromt woest. Olivier word van me weggetrokken. Ik val op de grond. "Denk je echt dat je sterker bent?" Zegt Olivier spottend. Dimitri kijkt hem arrogant aan. "Natuurlijk niet! Ik WEET dat ik sterker ben." Olivier transformeert en springt op Dimitri. Dimitri transformeert ook en gooit Olivier van zich af. Zo te zien heeft Olivier Dimitri's zilveren lijnen nog niet gezien, want hij kijkt met grote mond naar Dimitri's lichaam. Dimitri loopt naar hem toe. Ze lopen rondjes om elkaar heen. Olivier hapt naar Dimitri's nek. Dimitri ontwijkt hem met gemak. Jupe, Dimitri gaat winnen. Olivier is nu echt woest. Hij springt op Dimitri en bijt in zijn poot. Dimitri bijt in Olivier's nek. "Stop!" Roept mijn vader. Dimitri laat Olivier los en transformeert terug. Olivier doet hetzelfde. "De winnaar van de derde ronde is Dimitri Fullmoon!" Roept een wachter. Dimitri loopt naar me toe. "Eindelijk. Je bent van mij!" Zegt Dimitri zachtjes. Ik kijk hem glimlachend aan. De publiek applaudisseert. "Je hand bloed!" Roep ik. Dimitri grijnst dom naar me. "Vader wij gaan naar de dokter!" Mijn vader knikt. Ik trek Dimitri met me mee. De gangen van de paleis zijn verlaten. Dimitri duwt me tegen de muur. "Wat doe je?" Vraag ik nep-boos. "Mijn beloning opeisen." Dimitri buigt zich naar me toe. Voordat onze lippen elkaar raken leg ik mijn hand op zijn mond. "Je mag je beloning opeisen als we onze huwelijksnacht vieren." Zijn ogen worden donkerder. Ik maak me van hem los en trek hem weer met me mee.

De dokter buigt voor ons. "Prinses! Wat kan ik voor u doen?" Vraagt ze. "Mijn verloofde is gewond geraakt. Kan je zijn hand weer healen?" De ogen van de dokter worden groot. "Maar natuurlijk! Gaat u zitten prins!" Dimitri gaat op en stoel zitten. "En wanneer is de bruiloft?" Vraagt ze. "Dat weten we nog niet." Antwoord ik. De dokter knikt. Ze smeert Dimitri's hand in met een zalf. Na een paar seconden is Dimitri's hand weer zo goed als nieuw. Dimitri kijkt naar zijn hand. "Wow! Mijn wonden zijn nog nooit zo snel geheald!" Ik lach zachtjes. "Bedankt, mevrouw." De dokter buigt en loopt weg. Ik loop met Dimitri naar mijn kamer. "Kom dan gaan we douchen." Fluistert Dimitri in mijn oor. Ik knik. "Pak jij dan nog een handdoek?" Ik wijs naar een kast. Dimitri loopt erheen. Ik ren snel de badkamer in en doe de deur op slot. "Hé! We zouden samen douchen!" Ik schud lachend mijn hoofd. "Denk je echt dat ik daarmee akkoord zou gaan?" Roep ik terug. Ik poets mijn tanden. Per ongeluk laat ik een shampoo vallen. "Ik ben zo onhandig." Fluister ik. Ik kijk weer in de spiegel en gil zo hard als ik kan. Er staat iemand achter me met een cape. Ik kan zijn gezicht niet zien door de capuchon. "Noëlle! Wat is er?!" Roept Dimitri. Ik kan niks antwoorden. De man duwt me iets in mijn handen. "Pas... Op... Die... Vrouw..." Zijn stem kraakt. "W-welke vrouw?" Vraag ik angstig. "Die... Vrouw... Uw... Zu-" hij verdwijnt. De deur gaat open. "Noëlle!" Roept Dimitri verschrikt! Ik spring huilend in zijn armen. "E-er was een m-man in de b-badkamer. H-hij zei dat i-ik moet oppassen voor di-die vrouw." Snik ik. "Welke vrouw?" Vraagt Dimitri. "Weet ik niet. Hij verdween... Hij gaf me een b-brief." Dimitri pakt de brief. Hij leest hem snel door. Zijn ogen worden groot. "W-wat staat er?!" Zeg ik angstig. Dimitri geeft mij de brief. Snel lees ik de brief

Noëlle Brown,

De man die jou mijn brief gaf. Is mijn butler. Zoals hij al zei. Pas op voor die vrouw. Vertrouw niemand! Er is een verrader in je paleis. De verrader wilt de troon hebben. Nu vraag je je af hoe ik dit weet. Ik zal het je allemaal later uitleggen. Maar los deze raadsel eerst op. Ik mag niet zeggen wie de verrader is. De maan heeft me dus deze raadsel gegeven.

Familie is familie, maar niet iedereen is je familie. Je dierbare onder gif. Degene die de troon niet wou, heeft gelogen. In de kerkers zit iemand die je kan helpen.

De Maangodin.

My Mate Is...?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu