Tengku Syah Zafran kelihatan gelisah. Dia tidak sanggup melihat Alisya menderita di pernuhi wayar - wayar. Tengku Syah Zafran masuk ke bilik ICU itu dengan perlahan, dia tidak mahu menganggu tidur isterinya itu. 'Ya Allah apa yang aku dah buat ni? Sayang maafkan abang'. Katanya dalam hati.
Alisya mencelikan matanya, dia melihat sesusuk tubuh duduk di kerusi disebelahnya. Lelaki itu adalah suaminya sendiri. Hampir 3 minggu dia di bilik rawatan rapi tersebut.
Hari ini dia akan dipindahkan ke wad biasa.
"Assalamualaikum sayang nak apa? Nak makan, nak minum? Abang ambilkan ek?"kata Tengku Syah Zafran lembut. Dahi Alisya berkerut. ' Huh?Sayang? Abang? Biar betul mamat ni.' Katanya dalam hati.'"Waalaikumsalam. Tak payah lah saya nak rehat je. Engku buat apa dekat sini? Tak kerja ke? Boleh tak Engku keluar saya nak tidur."jawap Alisya selamba. Tengku Syah Zafran akur dan berjalan keluar.Badan Tengku Syah Zafran sedikit susut rambut kusut masai tidak terurus. Dia hanya memikirkan Alisya. 'Ya Allah ampunkan aku atas kesalahanku..sembuhkan isteriku ya Allah. Kerana aku tidak sanggup kehilangan dia ya Allah.' Doa Tengku Syah Zafran.
Beep.. WhatsApp Alisya berbunyi. 'WhatsApp dari Mama agaknya' detik hatinya berkata. Ternyata bukan tetapi dari Tengku Syah Zafran. Alisya membaca mesej tersebut. 'Mak aih panjangnya' Alisya mencebik.
"Assalamualaikum Sayang. Sayang dah bangun ek. Abang tak tahu macam mana nak mula, abang nak sayang tahu yang abang menyesal dan insaf. Abang sendiri tak tahu kenapa abang buat macam ni dekat sayang. Actually I love you since I got back from the States. Tapi ego abang terlalu tinggi untuk menyatakannya. Sayang tahu tak kenapa abang menikah dengan arwah Shaz dulu, sebab muka Shaz seiras dengan sayang. Sikap dan kelembutan kalian meluluhkan ego dan hati abang. Tapi umur Shaz tak panjang kan? Sayang abang minta maaf banyak - banyak sebab abang terlalu ikutkan hati. Abang janji abang takkan dera sayang lagi.. Abang janji akan menyayangi dan mencintai sayang, menjaga sayang sampai akhir hayat abang. Abang tahu sayang benci abang sekarang. I will wait for you my princess. You're the only one for me. My wife, my life my everything. Sayang.. Abang teramat mencintai sayang. Give me one more chance to make things right. I love you so much Alisya Alana binti Ahmad Zaki. Sayang rehat ek. Cepat sembuh tahu. Miss you. Jumpa nanti 😍😘😘"
'Okay' send. Itu saja yang dikatakan oleh Alisya. Malas dia mahu melayan karenah Tengku Syah Zafran itu.Tengku Sherry masuk ke wad yang ditempati oleh menantu kesayangannya itu. Alisya sedang tidur. Jam menujukkan pukul 10:30 malam dan malam ini gilirannya untuk menjaga Alisya. Tiba-tiba Alisya menjerit ketakutan, Tengku Sherry pantas mendapatkan Alisya. "Alisya kenapa sayang? Mama disini nak? Alisya mengigau lagi ye sayang?"kata Tengku Sherry sambil memeluk Alisya yang sedang menangis. 'Ya allah kuatkan menantu hamba. Hamba tak sanggup melihat begini.' Ucap Tengku Sherry dalam hati.
Bagaimana kah keadaan Alisya selepas ini. Trauma kah Alisya? Atau..
Hehe sorry part ni bosan. Xde idea guys. Saya cuba terbaik untuk you guys. Jangan lupa komen dan vote yah... Adios.😘
YOU ARE READING
Cintaku Bukan Mainan
Roman d'amour'Bu maafkan Alisya' rintih Alisya Alana dalam hati. Dia tidak menyangka dia dan Tengku Syah Zafran di tangkap basah di apartment Tengku Syah Zafran ketika dia di suruh oleh Engku Sherry untuk mengemas apartment Tengku Syah Zafran. "Ayah tak salahkan...