Chapter 1:- My life starting change.....

204 13 5
                                    

Pip! Pip! Pip!
Tok! Bunyi hentakan yang kuat bagi menutup suis loncengnya...

"Ugh~... Malasnya..." kelihatan gadis yang montel bangun dari tidurnya berjalan ke bilik air untuk sementara kakaknya masih tidur terbongkang. Gadis itu menuruni tangga untuk pergi ke dapur. "Selamat pagi Yumi." Sapa ibunya. "Selamat pagi." balas Yumi dengan nada yang rendah. "Kakak kamu tak bangun lagi ke?" Yuuki hanya mengangguk kepala sambil memasukkan roti bakar ke dalam mulutnya. "Ok." Ibu Yumi menarik nafas dan.... "YUUKI!! BANGUN CEPAT!!" Yumi hanya menutup telinganya dengan tisu sambil menyuap dirinya dengan roti bakar.
SELEPAS 10 MINIT.......
  Kelihatan Yuuki mengusap telingannya yang sakit akibat jeritan maknya. Mereka akhirnya telah sarapan dan menyarungkan kasut mereka "Ittekimasu*" (kami pergi dulu) mereka berjalan ke sekolah.... "Aduh,sakitnya telinga ni" rugut Yuuki. "Sape suruh bangun lambat padan muka." jata Yumi. "Yelah." Yuuki membuat muka sedih.

Time skip~ waktu rehat.....
  Yumi berjalan ke kafeteria tiba-tiba seseorang menolak Yumi sehingga dia terjatuh "Ah~ Maaf tak perasan pulak" kata gadis itu dengan tersinih "Eh~ Kotomi macam mana kau tak boleh perasan. Lagipun dia kan besar." "Entahlah.. Maaflah ye "Si labu." " Orang yang berada di kafeteria hanya diamkan diri dengan kejadian itu. Yumi hanya bangun dan berjalan pergi dengan senyap. Tiba-tiba gadis tadi menarik kolar baju belakang Yumi. Yumi terbatuk kerana ditarik kuat "Oy! Aku nak cakap. Kau tu cuma perempuan gemuk jangan fikir kau tu hebat sangat!" Tengking gadis itu dan berjalan pergi sambil ketawa. Yumi berlari meninggalkan tempat.

Ketika itu seorang jejaka berambut kuning sedang bergembira dengan sekumpulan gadis "Eh~ Yuu-kun awak kelakarlah" "Tapikan betul ke awak single" "Kalau macam tu boleh saya jadi girlfriend awak!" Jejaka mula berkata "Maaflah. Tapi kaulah awak nak saya tak kisah" katanya dengan senyuman manis. Sewaktu itu Yumi secara sengaja menlanggar jejaka itu dan terjatuh "Aduh~ sakit. Oy! Lain kali pandang depan" Jejaka terlihat Yumi mengalir air mata dan terkejut dengan tangisan itu. Yumi berlari dari tempat itu. "Gadis labu tu memang tak tahu malu betul. Dah langgar bukan nak minta maaf kan Yuu-kun~♡" tetapi tiada respon daripada Yuu. "Ne, sape gadis tu." "Oh! Dia tu tahun dua nama Shirogane Yumi. Dia tu nerd dan gemuk so orang suka panggil dia Si Labu" kata lagi seorang gadis. Yuu hanya tersenyum diam dan berkata "Heh! Dia tu menarik juga."

Bersambung....
Chapter 2 "Kaidou Yuu. Who are you actually?"

Fat Little Cinderella (MALAY)Where stories live. Discover now