chapter 2 kaidou yuu, who are you?

161 12 3
                                    

Sejak kejadian itu, yumi tidak berani pergi ke kafeteria lagi, jadi dia hanya membawa bekal daripada rumah dan makan bersama kakaknya. "Yumi?YUUMI?" Yumi tersedar dari termenung dan memandang kakaknya. "Kenapa ni, kamu tak sihat ke?" "Saya ok je, cuma rasa penat sikit" Yumi memberikan senyuman kecil agar kakaknya tidak berasa risau. Yuuki hanya mampu melihat perubahan adiknya disebabkan pembuli itu.

"Yumi-chan♡!, kedengaran seseorang menjerit. Kelibatan seorang jejaka juga merupakan kawan karib Yumi. "Oh! Ren." "Hei Yumi-chan, Yuuki-san. Korang tengah makan tengah hari ke?" "Ya, hari ni ibu ada masak makanan untuk kami bawa ke sekolah." Yuuki membalas soalan. "Kalau macam tu aku nak makan sekali!" Yumi bangun dari tempatnya "Maaf, Ren-kun dan yuuki-nee saya nak pergi ke tandas sekejap." Yumi berjalan begitu sahaja "Kenapa dengan dia?" "Entahlah, sejak dia dibuli di kafeteria di jadi macam tu. Aku harap dia akan ceritakannya pada aku." Ren hanya menunjukkan muka simpatinya

Yumi berjalan ke koridor yang menghala ke tandas tetapi terhenti apabila kedengaran bunyi gadis-gadis yang membulinya bergelak ketawa. Dia semakin resah kerana tiada untuk bersembunyi "Ikut aku." Bisik seseorang menarik Yumi kedalam bilik muzik. Mereka berdua menunggu sehingga gadis-gadis itu pergi.

Yumi melepaskan nafas lega tetapi dia berasa pelik siapa yang menolong dia. "Um, terima kasih tapi awak siapa?" Yumi tidak melihat muka jejaka kerana diselubungi oleh bayang daripada langsir yang menghalang cahaya memasuki bilik tersebut. Jejaka tersenyum dan menari langsir itu. "Tahun kedua, 2-A Kaidou Yuu. Selamat berkenalan" Yumi begitu terkejut kerana dia pernah terlanggar jejaka itu semasa kejadian di kafeteria itu.

Yumi pov-
Apa yang dia nak? Mungkin dia nak aku minta maaf sebab langgar dia hari itu. Lagipun tak sangka orang yang aku langgar adalah Kaidou Yuu. Lebih aku minta maaf cepat daripada masalah muncul lagi.

No pov-
"U..um saya minta maaf sebab terlanggar senpai hari itu. Saya harap maaf saya dapat diterima. Kalau boleh saya mahu beredar sebab kakak saya akan risau." Yumi menuju ke pintu tetapi ditahan oleh jejaka. "Kau tak boleh pergi mana-mana." "Eh?"

"Apa maksud senpai? Apa salah saya? Saya dah minta maaf kan?! Lepaskan saya!! Kalau tidak saya akan bagitau cikgu!" Yumi bergelut agar tangannya terlepas dari genggaman Yuu tetapi dia tidak berjaya. "Bukan itu yang aku nak, apa yang aku nak..." dia berbisik di telinga Yumi. Yumi begitu terkejut dan mukanya menjadi merah. "Taknak! Saya taknak, kenapa saya dalam banyak-banyak orang?!" "Mestilah lagipun kalau aku minta gadis lain dan tahu motif aku mesti reputasi aku akan menurun. Jadi aku harap kau fikir dulu. Lagipun, kalau kau lakukan aku akan lindungi kau dari diorang. Kalau tak, aku boleh suruh peminat aku ambil gambar memalukan kau dan post satu sekolah. Masa itulah engkau dimalukan dan kakak kau akan jadi mangsa gosip." Yumi mula berasa takut dan mengeletar dengan kata-kata itu.

"Aku akan tunggu jawapan kau dalam tiga hari lagi. Harap kau dapat fikir dengan baik." Yuu berjalan meninggalkan Yumi berseorangan di bilik itu. Yumi terduduk dan menangis "Kenapa...a..pa salah...aku...Aku...tak ganggu diorang....KENAPA?!"

Di koridor Yuu berjalan dengan perlahan sehingga beberapa gadis berlari kearah dia dengan manja. "Nee, Yuu-kun awak pergi mana tadi?" "Ambil angin sahaja" "Lain kali ajak saya!" "Maaf mungkin lepas ni aku tak dapat ajak korang" "EEH? Kenapa?" Yuu meletakkan jarinya di bibir "Rahsia, nanti aku akan bagitau."

YUMI pov-
  Yumi menuju kearah taman dimana kakaknya dan sahabat karibnya duduk. Dia memandang atas melihat Yuu yang sedang bergembira dengan sekumpulan gadis. Kaidou Yuu SIAPA KAU SEBENARNYA?
 
BERSAMBUNG...!
MAAF TENGAH PIKIR IDEA SEBAB SAYA SEKARANG SEDANG BUAT KURSUS SEJARAH PT3. PETANG TADI PUN SAYA PERGI BATU CAVES. UGH!! >~< TANGGA DIA TINGGI!! RASA GAYAT BETUL! DAH TAK BERANI, NAIK SEKALI TU JE. HARAP SAYA DAPAT MENYIAP SEMUA CERITA DAN TERIMA KASIH FOLLOW SAYA. JANGAN RISAU SAYA AKAN FOLLOW AWAK BALIK. SEMOGA JUMPA LAGI. ATAS TU CERITA FAVOURITE SAYA KYOUKAI NO KANATA CERITA NI SEDIH. SEMALAM SAYA MENANGIS MELAYAN MOVIE DIA. HARAP KORANG SUKA^-^
   HANADRAGNEEL MELAPOR KELUAR *salute*

Fat Little Cinderella (MALAY)Where stories live. Discover now