chapter 3 My fake boyfriend

113 5 5
                                    

"Haa, dah tiga hari berlalu mcm mana ni esok aq kena bagitau dia jawapan." Yumi baring diatas katil sambil memandang siling atas biliknya dan berfikir adakah yg dia beri betul atau salah. Patut ke dia terima atau menolaknya. Kalau dia menolak, kakak dia akan jadi mangsa seterusnya.

KEESOKAN HARI...
   Pada pukul 9:00 pagi Yumi berasa gelisah kerana masa makan tengah hari semakin dekat. Dia masih tidak dapat memikir jawapan. Tiba2 satu kertas yg dirumuk jatuh di atas mejanya. Yumi membuka kertas dan melihat isi, dia terkejut.
"YUMI, KAU TAK APE-APE KE ? KALAU MEMANG DIAORANG BULI SAMPAI MCM TU SEKALI. AKU JANJI AKAN LINDUNGAN KAU." Yumi berasa terkejut dengan kakaknya.

Yumi pov-
Aku berasa seperti haiwan kecil yg tidak mampu membuat apa-apa tetapi kandungan yang aku baca disebalik kertas putih ini menyedarkan aku bahawa dia selalu perhatikan Dari kecil dia melindungi aku tak kira apa. Walaupun badan aku tidak dpt diterima oleh dunia tetapi dia tetap terima aku. Pada masa itu fikiran mula bergerak "Aah, aku mesti lindungi dia tak kira apa pun cara." Kali aku akan lindungi yuki-nee .

Yumi memberikan senyuman kepada kakaknya yg duduk sebelahnya. Ding! Dong! Ding! Dong! Yumi bergerak keluar dengan cepat "Yumi?!" Tanpa menghiraukan kakaknya dan berlari terus menuju ke bilik muzik murid- murid yg lihat dia berlari seperti dikejari hantu dia menarik nafas setelah sampai. Perlahan- lahan dia membuka pintu. Dia nampak bahawa jejaka itu telah menunggu. "Jadi, kau setuju?" "Aku setuju tapi dengan beberapa syarat." Yumi memandangnya dengan berani. Yuu terkejut sedikit dan tersenyum kembali. "Baiklah apa syarat kau."

" Syarat pertama kau jangan berani sentuh kakak aku atau sesape aku kenal." "BAIKLAH" "Syarat kedua aku tak mahu kau sentuh mcm kau buat dengan perempuan lain kecuali aku bagi." "Ok, aku takde ingin pon nak pegang badan gempal mcm kau." "Dan terakhir kalau aku minta tolong kau datang secepat mungkin." "Ok."

"Baiklah tu je syarat aku." "Mulai hari ni Shirogane Yumi kau adalah teman wanita kontrak aku." Yuu menghulur tangannya sebagai pengesahan mereka. Yumi menerima tangannya bahawa dia telah setuju. Ding! Dong! Ding! Dong! "Nampak aku kena pergi sebab lepas P.E" Yuu berjalan pergi tiba-tiba dia berhenti. Dia menarik Yumi mencium pipinya. "Aku terlupa ni bye" Yuu berjalan pergi dengan gembira. Yumi terdiam perlahan-lahan Sarah menaiki kepala "LELAKI GATAL."

Yuu pov-
  "Hehehehe... Dia tu menarik juga, buat aku makin nak buli dia pula" Shirogane Yumi kau tidak seperti aku jangka. Nampak cerita kisah kita akan bermula tak lama lagi. Aku tak sabar.

BERSAMBUNG....
  Wah, makin lama dah tak fikir idea skrg ni busy bila dah masuk form 4. Tahun depan SPM doakan  saya berjaya tahun depan.
Hanadragneel melapor keluar 14\1\18 *salute*

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Fat Little Cinderella (MALAY)Where stories live. Discover now