Femke's P.O.V
Die bus gaat nog trager dan een slak,een oudje heeft ons zelfs daarnet nog ingehaald en zij loopt met een wandelstok. Als ik te laat kom op mijn eerste schooldag vermoord ik de buschauffeur straks nog. We stopten eindelijk voor een groot gebouw en een oud roestig hek. De helft van de andere mensen op de bus stapten mee uit met mij.
Ik spurtte de schoolpoort binnen en zocht de leerlingendienst. De bel was ondertussen al gegaan maar ik kan moeilijk naar de les als ik nog niet eens mijn klas weet. Terwijl iedereen naar binnen was aan het gaan kwam er een man naar me toe.
"Bent u Femke Sprouse?",vroeg hij. Ik staarde hem aan,hoe kan je zo'n grote tanden hebben? Het waren net de Twin towers voor ze waren ingestort. Ik werd wakker geschud door een hand die voor mijn ogen zwaaiden.
"Euh,sorry...Ja,ik ben Femke",zei ik snel. "Komt u mee,dan begeleid ik u naar uw klas",zei hij en ik volgde hem. "Dit is uw lessenrooster,u begint met meneer Murs vandaag. Uw klas is 5SeB",zei hij en hij gaf me mijn lessenrooster. 1ste uur Engels en tweede uur houtbewerking. Cool!
Meneer - ... (Hij heeft me niet eens zijn naam verteld) stopte voor een deur op de tweede verdieping. Ik was half bekaf door al de trappen. Pffft hebben ze hier geen lift ofzo? Hij klopte zachtjes op de deur en we stapten binnen.
"Aah Meneer Beekens,hebt u onze nieuwe leerlinge bij?",vroeg een ietswat jonge leerkracht. De hele klas staarde me aan en ik voelde me direct rood worden. "Ja Meneer Murs,ik hoop dat u ze verder kan helpen",knikt hij en verliet het klaslokaal.
Ik dacht spontaan aan een liedje. 'Laat me nu toch niet alleen. Radeloos en verloooooooren!' Het paste perfect in deze situatie. "Zo Femke,ik zal je een plaatsje vanvoor geven. Rydel,wil jij je opofferen?",vroeg meneer Murs aan het blonde meisje. "Tuurlijk",glimlachte ze.
Ik nam mijn boekentas en ging naast haar zitten,nog steeds waren alle ogen op mij gericht. "Staren ze altijd zo?",fluisterde ik. "Ja,geraak er maar aan gewend",lachte Rydel wanneer ik mijn 'nieuwe' Engelse boek nam. "En trouwens,ik ben blij dat ik niet meer het enigste meisje in deze klas ben",fluisterde ze. Ik antwoorde niet maar glimlachte alleen.
(2 lesuren later)
"Dus Femke,wat vind je van de school?",vroeg Rydel wanneer we naar buiten wandelden. "Groter dan mijn vorige school en de klas is ook groter. Ik zat maar met zeven in de klas",vertelde ik haar. "Echt!? Wel,ik zal je iedereen voorstellen",kirde ze en trok me mee naar het midden van het plein. "Daar heb je al vijf jongens van onze klas",zei ze en ze wees naar het groepje jongens dat omsingeld was door meisjes.
"Je mag ze gerust de 'populaire' noemen. De krullenbol is Harry,hij is een echte player. Naast hem staat Louis,hij is de clown van de klas,dat zal je nog wel merken. Euhm,de jongen met het zwarte haar is Zayn,de mysterieuze van de vijf. Hij is een beetje verlegen. Zie je diegene met zijn kort bruin haar en ruitjes hemd? Dat is Liam,hij gedraagt zich een beetje volwassener dan de rest",vertelde ze me. "En die schattige jongen met zijn blonde haren?",zei ik een beetje verlegen. "Dat is Niall,hij is het lievelingetje van de leerkrachten",zei ze.
Ik kan het niet helpen.... Ik kon wel eeuwig naar hem staren maar Rydel trok me weeral mee naar ergens anders. "Zie je die lelijke vier jongens daar?",zei ze venijnig. "Neen,welke?",vroeg ik terwijl ik de speelplaats afzocht. "Die vier tegen de muur",zei ze en wees naar hun.
Lelijk? Dat is niet mijn defenitie van 'lelijk'. Er waren twee bruinharige jongens en de andere twee waren zwart-en blond harig "Dat zijn Kendall,James,Logan en Carlos. De blonde is mijn ex. Daarom haten zijn vrienden mij ook",zei ze. "Oh,ja ze zijn verschrikkelijk lelijk",loog ik. "Kom,dan laat ik je de weirdo's zien",lachte ze en ik volgde haar. We stopten aan een groepje dat aan het vechten was. "Meneer Hecox,wat gebeurt er hier!?",riep iemand. Ik zag Meneer Beekens(Rydel zei toch dat hij zo noemde) de groep jongens uit elkaar halen en hij had een jongen bij zijn kraag vast.
JE LEEST
Back To School
FanfictionFemke is net verhuisd naar de andere kant van het land. Ze moet naar een nieuwe school in het midden van het semester. Omdat ze een jongensrichting heeft gekozen hoopt ze er niet echt op om vriendinnen te maken. Ze is al wat gewoon van haar broers e...