Femke's P.O.V
We besloten Nemo te kijken (vraag me niet waarom) en natuurlijk ging ik weer strijk bij het stuk dat Dory walvisgeluiden begint te maken. Niall zijn lach was zo aanstekelijk en schattig en ik moest al mijn wilskracht verzamelen om hem niet te knuffelen.
We hadden popcorn gemaakt en zaten tegen de zetel met een dekentje over ons. Dylan en Cole hadden met hun populaire vrienden afgesproken en Munro bleef op zijn kamer. Mijn moeder was naar de bib en ging daarna een vriendin bezoeken zodat we niet gestoord zouden worden.
Het was nog maar 11 uur 's morgens maar het voelde alsof de avond al gevallen was. Het was donker buiten maar dat kwam door de onweerswolken en het was al een uur aan het gieten.
"Het voelt als avond",zei Niall plots.
"Dat zat ik ook net te denken",beaamde ik en nam nog wat popcorn. Ik probeerde op de film te focussen maar ik zag steeds het beeld in mijn hoofd dat Niall en ik bijna kusten. Ik was zo dichtbij maar toch ook zo ver. Ik dacht eraan of Niall me nog eens zou proberen te kussen of dat dit mijn enige kans was geweest.
Ik wou heel graag met hem samen zijn en ik bedacht me dat het zo voelde om verliefd te zijn. Ik voelde geen vlinders maar meer olifanten in mijn buik die elke keer begonnen te dansen als ik bij Niall was.
"Um Femke? Gaat het wel? Je lette niet op",Niall keek me bezorgd aan.
"Huh? Sorry,ik was wat aan het wegdromen",zei ik eerlijk en stopte het mentale beeld van dansende olifanten weg.
Ik focusde me opnieuw op de televisie en zag Nemo uit de vissenkom springen. Ik wou dat ik zo dapper was als Nemo en Niall mijn gevoelens kon vertellen maar Nemo was niet echt. En ik was geen vis. Blub blub.
"Ik ga nog wat popcorn halen",zei ik en nam de kom mee naar de keuken. Ik nam nog een zak popcorn en legde hem in de microgolf,zette de tijd op 2 minuten en wachtte.
Buiten was het nog steeds aan het stormen en het leek wel een stuk uit een horrofilm. Er kon elk moment een moordenaar aan de achterdeur verschijnen met een mes.
Ik lachtte om mijn fantasie en draaide me terug om om de popcorn uit de microgolf te halen maar draaide me in een seconde terug. Ik zweerde dat ik iets had zien bewegen! Ik drukte mijne neus tegen het raam en keek de tuin in maar zag niets meer.
Plotseling hoorde ik een gekras en toen ik naar de bron van het geluid zocht,vond ik een klein katje dat doorweekt was aan de deur krabben.
"Arme stakker",zei ik zacht en deed de deur voor hem open. Hij trippelde de kamer binnen en keek me met zijn grote ogen aan. Het was geen wilde kat want hij was duidelijk niet bang voor mensen.
Ik nam een handdoek van het aanrecht en nam daarna het kleine katje en begon deze af te drogen. Ik wandelde terug naar de woonkamer,"Kijk eens wat ik aan de deur vond"
Niall keek op en zijn ogen werden groot,"Aww wat is hij schattig! Liep hij zomaar buiten rond?"
"Jup en ik denk dat niemand van de buren een kat heeft. En deze is nog zo jong"
"Misschien eentje die van de moeder is weggelopen. Sommige moederkatten haten hun jongen",zei Niall,"Mijn neef had zo'n kat"
"Aww wat erg. Ik zou hem graag hier houden maar ik weet niet wat mams van een huisdier vindt. Papa was allergisch aan zowat alle dieren zodat ik alleen maar eens een goudvis heb gehad. Het zou hier wel gezelliger zijn met een dier in huis",zei ik en ik aaide over zijn kopje.
"We kunnen het aan je moeder vragen. We houden hem nu even hier en wachten tot ze terug komt".
Dan's P.O.V
"Dat suckt man",zuchtte Anthony na mijn verhaal.
"Mee eens. Maar als ik eerlijk mag zijn ben je ook wel een idioot",Ian rolde van het bed en stond recht.
Ik hief mijn wenkbrauw op,"Waarom?"
"Wel,je bent verliefd op Femke maar je koppelt haar met Niall...Wat voor een logica is dat"
"De logica om een goede vriend te zijn"
"Dat is waar. Maar soms moet je egoistisch zijn",zei Anthony.
"Niet als je weet dat je geen kans maakt. Ik bedoel...Niall is knap en populair. Hij heeft charmes en is 'zoooo cute adjesdnfkfdn' zoals de meisjes zeggen. En wat heb ik? Niets. Ik ben een nerd"
"Ja dat ben je",beaamde Ian,"Maar je bent ook meer dan dat"
Anthony knikte,"Je hebt prachtig haar"
"Dat is omdat we hetzelfde haar hebben"
"Een geweldige kledingsmaak"
"Dude,ik heb dit t-shirt van jouw gekregen bij Kerstmis"
"Shhttt zie je dan niet dat ik een speech probeer te geven"
"Wat Anthony bedoelt is dat je even goed als Niall bent. En jij verdient Femke ook. En als ze dat niet ziet is ze het niet waart bro",zei Ian,"Die bro moest erachter want anders klonk mijn speech als iets wat een meisje zou zeggen"
"True"
"Oke oke ik begrijp het. Gaan we nu nog wat COD spelen? Voordat we Ben & Jerry nemen,de Notebook kijken en meteen beginnen te wenen"
"Zo meisjesachtig zijn we nu ook weer niet",lachte Anthony.
"Nee ik begon pas op het einde te wenen",Zei Ian serieus,"Wanneer de vrouw haar man weer herkent. Ik heb nog nooit zo hard geweend in mijn leven"
"Okaaayy",zei ik en keek naar Anthony.
"Meer als oh gaaayy",lachte hij.
Ik heb geen zin om tot 1000 woorden te schrijven dus jullie zullen het met 900 woorden moeten doen xD Als ik in dit stukje misschien nog wat begin te brabbelen dan komen we mss nog op 1000
Oké wat denken jullie dat er gaat gebeuren in de volgende hoofdstukken? Wat hopen jullie dat er zal gebeuren? Laat het me weten in de reacties :)
See you next time byeee xx
JE LEEST
Back To School
FanfictionFemke is net verhuisd naar de andere kant van het land. Ze moet naar een nieuwe school in het midden van het semester. Omdat ze een jongensrichting heeft gekozen hoopt ze er niet echt op om vriendinnen te maken. Ze is al wat gewoon van haar broers e...