So kiss me and tell me that I see you again

450 19 2
                                    

Ik ben geen Niall girl dus het is raar om dit te schrijven. Daarom is deze date misschien niet zo...romantisch. Ik heb facts zitten googlen en Niall girls om hulp gevraagd XD. Als er iets fout is dan pech,ik weet niet veel over hem. Als het nu Louis was had ik meer geweten :P Veel leesplezier xxx

Femke's P.O.V

Oh god ik ben zo zenuwachtig. Als ik niet zo'n mooi kleedje aanhad zou ik nu overgeven. Ik wachtte thuis gespannen af en bij elk geluidje dat ik hoorde dacht ik dat het de deurbel was. Ik moest hoe dan ook eerst bij de deur komen. Ik wil niet dat een van mijn marginale broers Niall binnenlaat. En al zeker mijn moeder niet.

Munro kwam naar beneden,"Hey Femke"

DIIIIING DOOOIINNG

"Moven Munro! Niall is er",zei ik snel en haastte me naar de voordeur. Ik streek snel mijn kleedje in de plooi en legde mijn haar goed. Toen ik de deur opendeed werd ik bijna omvergeblazen van knapheid. Niall zijn haar lag perfect,zijn kleding was perfect...HET HELE PLAATJE WAS PERFECT. Niet te geloven dat ik een date had met deze hemelse jongen.

"Wow Femke. Wat zie je er mooi uit!",zei hij verbaasd. Ik hoorde Munro achter mij komen staan. Niall begon er zenuwachtig uit te zien.

"Niet dat je er anders lelijk uitziet hoor! Ik bedoel je weet wel.. Je bent nu 'wow'. Niet dat-"

"Ik snap het Niall',glimlacht ik,"En je ziet er zelf ook niet zo slecht uit hoor"

Niall glimlachte en nadat we gedag hadden gezegd stapten we de taxi in. Niall gaf het adres aan de bestuurder en na tien minuutjes rijden stopten we bij een klein Italiaans restaurantje.

Niall betaalde de man en we stapten uit. "Ik hoop dat je Italiaans lust"

"Lusten? Ik eet het zoveel dat mijn bloed inmiddels tomatensaus is geworden",grapte ik en we wandelden hand in hand het restaurant in. Binnen stond een man ons op te wachten.

"Ah benvenuto! Avete prenotato?",vroeg de man.

"sì il nome Horan",antwoordde Niall en ik keek hem vragend aan. Sinds wanneer spreekt hij Italiaans? De man begeleidde ons naar een tafel in de hoek waar we plaats namen. Hij gaf ons de menukaarten en wandelde terug.

"Dit ziet mij er allemaal zo lekker uit",zei Niall verlekkerd," Ik ga nooit kunnen kiezen. Misschien kunnen we een pizza samen delen"

"Ga je me ooit nog vertellen hoe je Italiaans kent?",vroeg ik sceptisch.

"Oh ik heb wat Italiaans zitten leren voor deze date. Ik had dit restaurant al lang in mijn hoofd en ik wist dat ze alleen Italiaans spreken",bekende hij en mijn glimlach werd groter. Hij had echt moeite in deze date gestoken.

Ik keek op het menu en wist meteen dat het moeilijk ging zijn om een keuze te maken. Pizza had ik gisteren pas gegeten en spaghetti zou te gewoontjes zijn. Niall zuchtte en ik merkte dat hij ook moeite had om te kiezen.

"Alles is zo lekker. Hoe kan ik nu ooit kiezen?",zei ik en hij knikte,"Ik twijfel tussen de Pasta Arrabiata en Pasta con pollo del diavolo"

"Ik heb een idee! Ik zal de Arrabiata bestellen en neem jij dat andere pasta pollo ding"

"Goed idee",glimlachte ik en we sloten onze menu's waarna de ober kwam.

"che cosa sarà?"

"Pasta Arrabiata e un Cola. E per la signora il Pasta con pollo del diavolo e un Ice Tea"De ober noteerde onze bestelling en verdween toen in de keuken.

Ik keek verwonderd naar hoe vlot Niall Italiaans sprak.

"Kijk niet zo verbaasd. Italiaans is niet zo moeilijk",lachte hij.

"Ik ben onder de indruk. Dat je dit hebt gedaan voor gewoon een date met mij. Dat was echt niet nodig"

Niall's P.O.V

"Ik ben onder de indruk. Dat je dit hebt gedaan voor gewoon een date met mij. Dat was echt niet nodig",zei ze verwonderd.

Als ze eens wist hoe vaak ik die stomme zinnen thuis heb herhaald. Er mocht niets fout lopen want anders zou ze me misschien uitlachen en dat zou een slecht begin zijn voor onze date.

"Dus vertel eens een wat over jezelf",zei ik. Ik had tientallen romantische films gezien en blijkbaar was dit de beste openingszin. En op het einde van die films kregen ze altijd het meisje dus als dat niet gebeurt ga ik de regisseurs aanklagen.

"Euhm... Wel je weet al een heel deel. Ik heb 2 broers en 2 stiefbroers. Ik woon bij mijn moeder en mijn vader woont in Nieuw-Zeeland bij zijn nieuwe vriendin en ik hoop dat hij daar blijft. Ik hou van muziek zoals The Fray,Green Day en 5 Seconds Of Summer en ik heb Green Day vorig jaar live gezien. Geweldig concert was dat",vertelde ze en ze leek weg te dromen bij de gedachte aan het concert.

Daarna vertelde ze me uitgebreid over het concert en ondertussen werd het eten geserveerd. Nadat ze was uitgepraat zaten er al wat meer mensen in het restaurant.

"En nu jij",zei ze en ik slikte mijn pasta door.

"Um ik heb één broer Greg en hij is twee jaar ouder. Mijn tweede naam is James. Ik speel een klein beetje gitaar en ik zing graag. Eén van mijn dromen is om later zanger te worden. Ik luister graag naar Coldplay,The Eagles,Bon Jovi and The Script en mijn favoriete liedje aller tijde is Viva La Vida.Oh ja! Ik heb 2 vissen, Tom en Jerry",ze moest lachen toen ik dit vertelde.

"Je creativiteit was weg zeker"

"Hé! Het zijn goudvissen. Hoe zou je ze noemen? Blub?",verdedigde ik mezelf.

"Nee ik zou ze Ben en Jerry noemen",zei ze terwijl ze een kipblokje op haar vork prikte.

"Dan krijg ik altijd honger als ik ze zie"

"Dat zou geen verschil zijn. Jij hebt altijd honger",lachte ze.

"Dat is waar",lachte ik mee en ik stal een blokje kip uit haar bord.

Nadat we gegeten hadden,betaalde ik en wandelden we naar buiten. Het was een prachtige lente avond en het was volle maan. We wandelden naar een bankje dat overkeek op een voetbalveld. Het was frisjes en ik wou Femke mijn jasje geven maar ze was zo slim geweest om zelf een jas mee te brengen. In de films waren de vrouwen niet zo slim.

Mijn maag gromde en ik lachte. "Heb jij nu nog steeds honger?",lachte Femke.

"Misschien. Of misschien ligt die pikante saus op mijn maag"

"Ocharme toch. We kunnen altijd nog een ijsje gaan eten",stelde ze voor.

"Welk ijskraam gaat er nu nog open zijn?",vroeg ik.

"Ijs á la Femke",glimlachte ze. Waarna ik een taxi belde en we reden terug naar haar huis. Het was ondertussen al elf uur en de meeste lichten waren al uit. We slopen binnen en knipten het licht in de keuken aan.

"We kunnen maar beter niemand wakker maken dus stil zijn. Neem jij even de versiering voor ons ijsje uit die kast",fluisterde ze terwijl ze een bak ijs uit de vriezer haalde. Ik nam ondertussen de chocoladesaus,karamelsaus,disco bolletjes,chocolade schilfers,aardbeien saus,... Alles wat je maar kon bedenken stond in die kast. Ik liet bijna de chocolade saus vallen maar gelukkig ving ik het net op voordat het de grond raakte.

"Wauw hebben jullie ooit een ijskraam gehad of is er hier iemand ijs verslaafd?",vroeg ik lachend.

"Mijn moeder werkte vroeger in een ijskraam maar toen mijn ouders scheidden en we verhuisden heeft ze ontslag genomen. Maar ze maakt nog altijd elke zaterdag coupes voor ons. Niet dat je mij hoort klagen hoor. Het enige wat klaagt is mijn weegschaal"

"Jaja want jij bent dan ook één en al vet",zei ik sarcastisch.

"Meer één en al vanille ijs en ik hoop dat dat sarcastisch was. Oké gaan we nu nog ijsjes maken of wat?",ze nam een groot ijsglas en schepte er een heleboel ijs in. Daarna chocoladesaus,karamelsaus,banaan.En ze mengde het door elkaar.

"Wat ben jij nu weer aan het doen?",lachte ik en ik strooide de chocolade schilfers erin.

"Ja. Wat ben jij aan het doen?".

Ik en Femke draaide ons om en in de deuropening stond...haar moeder.

Back To SchoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu