Mingyu & Tzuyu:Ape?! Kahwin?!
Mingyu : Cikgu gile ke ape suruh saya kahwin dgn budak nerd ni?!
Tzuyu : Woi kau x boleh sopan sikit ke dgn Pengetua ni?*pijak kaki Mingyu*
Mingyu : Eh kau diamlah!
Pengetua : Kamu ni Mingyu memang betul2 dah kurang ajar dgn saya! Saya akan laporkan kepada ibu bapa kamu pasal sikap kamu di sekolah ini.
Mingyu : Hurm whatever!*hempas pintu dan terus keluar dari pejabat*
Pengetua : Hurm tengok tu.Dia main hempas je pintu bilik saya ni.Dia ingat ini sekolah bapak dia punya.Ha kamu Tzuyu?Macam mana?Sanggup kahwin dgn Mingyu?
Tzuyu : Erk saya memang tak kisah tapi bukan dgn Mingyu.Saya tak sanggup walaupun mati hidup balik.
Pengetua : Hehe..Sebenarnya saya bukannya buat betul2..
Tzuyu : Maksud cikgu?*Blank*
Pengetua : Saya saja nak uji kamu berdua ni boleh berbaik ke tidak.Tapi rupanya si Mingyu tu anggap macam betul je saya nak kahwinkan kamu berdua.
Tzuyu : Ouh jadi itu semua tak betul la?
Pengetua mengangguk.
Tzuyu : Kalau macam tu , saya keluar dululah cikgu.Nanti terlepas pelajaran saya nanti.
Pengetua : Ah ye kamu boleh balik ke kelas skrg.Jgn lupa beritahu Mingyu.Saya main2 saja.
Tzuyu keluar dari pejabat utk masuk ke kelas.Semasa dlm perjalanan,dia ternampak Mingyu sedang keseorangan di tepi padang.Dia pun pergi dekat Mingyu.
Tzuyu : Wey ko pehal?*tepuk belakang Mingyu*
Mingyu : Hisy tak de apelahh..
Tzuyu : Tipulahh..Muka cemberut camni ko kate x de pape?Ingat aku bodoh ke?
Mingyu : Oke fine! Ini semua pasal ape yg Pengetua cakap tadi.
Tzuyu : Ouh aku dah agak dah.Wey! Pengetua main2 jelah.Ko ingat dia nk ke kita kahwin waktu tgh sekolah ni?Dia cakap macam tu sbb dia nk test kita je boleh baik ke tak!Itu je..
Mingyu : Ya! Mati mati aku ingatkan betul!Apelah cikgu tu!Dahlah jom balik kelas!
Tiba-tiba,Mingyu mengangkat Tzuyu gaya bridal style menuju ke kelas.
Tzuyu : Wey wey! Turunkan aku lahh...*meronta*
Mingyu : Diamlahh..
Sampai di depan kelas,Seventeen ketawa melihat Tzuyu yg sedang di dukung oleh Mingyu.Tzuyu semakin membahang malunya.
Buukkk!!*Tzuyu jatuh dari katil*
Tzuyu : Yah sakit bontot aku!Rupanya aku mimpi pasal Mingyu angkat aku tuu..Knape pulak dia boleh ade dlm mimpi aku tu??Pelik!
Tzuyu terus masuk bilik air memandangkan jam pun sudah menujukkan pukul 7.30 mlm.Wah lamanya dia tidur.Mana tak ngeri mimpinya kalau dah tidur dari pukul 2.30 ptg smpai 7.30 mlm.Hailahh Tzuyu..
Selesai mandi,Tzuyu terus call Yuri dan bercerita pasal halnya tadi.
Tzuyu : Wey Yuri aku ada nak bagitau kau sesuatu...
Yuri : Ape dia??
Tzuyu : Wey tadi aku termimpi pasal aku dgn Mingyu...kena...
Yuri : Kena??
Tzuyu : Kahwin!
Yuri : Hah!Ape dia babe?!Kahwin?Kau biar betul!
Tzuyu : Betul tapi lepastu,tiba2 Mingyu dgn aku baik and then dia tetibe angkat aku gaya bridal style..
Yuri : OMG kau Tzuyu!Kau ni dara lagi ke tak ni??
Tzuyu : Eh kau ni!Kalau aku ade dkt situ, dah lama aku hempuk2 kau!Kan aku kata,aku mimpi!Pekak ke?
Yuri : Okok..mianhei..Tulah lain kali jgn tidur lama sngt..
Tzuyu : Hurm dah mula dah mak nenek dia..Oklah bye!*tutup telefon*
Selesai dia bercakap dgn Yuri,Tzuyu turun ke bawah utk makan.
Tzuyu : Annyeong Mama , Papa!
Datin Park : La Tzuyu..Lama betul kamu tidur.
Tzuyu : Mama Tzuyu laparlahh.
Datin Park : Ye pergilah makan Mama dah panaskan Nasi Goreng Kimchi..Ade dekat dapur tu.
Tzuyu : Arrasso Mama.
[Situasi Mingyu]
Mingyu yg sedang leka bermain Video Game,tiba2 terkejut dgn kehadiran Seventeen.
Vernon : Wey Mingyu!Jom lepak dkt padang tu.*peluk Mingyu*
Mingyu : Alah korg ni aku tgh syok main ni.*peluk Vernon*
Jun : Wey Mingyu!Hati-hati ade org yg jelez tgk korg nih.*pandang Wonwoo*
Wonwoo : Huh? Waeyo? Ade pape yg x kene ke?
Jun : Tak de ape lah.
Mingyu : Eh kejap! Tunggu aku sat nk tukar baju.Lepak tmpt biasa eah..
Seventeen : Alright!
S
K
I
PYuri ingin mengajak Tzuyu ke padang berdekatan rumahnya namun Tzuyu enggan.Jadi,dia pun pergi ke rumah Tzuyu supaya Tzuyu tak menolaknya.
To Be Continued
Kata2Author:Haa..Korg mesti dah dapat klu kan ape yg jd dkt Tzuyu dgn Mingyu nnti sbb diorg akan ke padang nnti..Baca and baca and baca smpai habis tau!안녕!!
YOU ARE READING
Awak , Kau , atau You ?!
FanficCharacters: -Tzuyu TWICE as Park Tzuyu -Mingyu SEVENTEEN as Kim Mingyu ( kau ) -Jungkook BTS as Jeon Jungkook ( awak ) -Mark GOT7 as Mark ( you ) This ff hope author takkan delete.Sebab kekadang author ni otak bengong sikit sikit nk delete.Okelah. J...