Omma Tzuyu sampai di hospital Seoul dan terus masuk kedalam wad Tzuyu.
Pn.Park : Tzuyu-ssi! Anak omma...*pergi ke katil Tzuyu*
Tzuyu masih belum sedarkan diri.
Mingyu : Ahjumma...Takpe..Tzuyu dia tengah pengsan..
Vernon : Ahjumma..Kami nak mintak izin nak balik ke sekolah..Memandangkan Ahjumma dah ada temankan Tzuyu...
Pn.Park : Oh ye saya lupa kamu berdua ni kawan sekelas Tzuyu..Hmm boleh boleh...Pergilah..
Vernon,Mingyu : Terima kasih tau Ahjumma...Kami pergi dulu..
Pn.Park : Ouh ok! Terima kasih tau sebab tolong anak Ahjumma ni...
Vernon,Mingyu : Sama-sama Ahjumma...*bow*
[Situasi di sekolah]
Yuri : Korang...Terima kasihlah sebab selamatkan aku dari budak-budak tu tadi.Kalau korang takda entah apa dah jadi kat aku tadi...*nangis*
SEVENTEEN : Takda apalah tu...
Dokyeom : Dah kitorang lalu dekat situ, takkan kitorang nak biarkan aje budak-budak tu buat benda tak elok dekat kau? Dekat sekolah pulak tu...
Wonwoo : Dah Yuri...Janganlah nangis..Kitorang ada ni..
Tiba-tiba Yuri pergi kearah Wonwoo yang sedang duduk diatas meja.Yuri melentokkan kepalanya keatas bahu Wonwoo dan sambung menangis.
SEVENTEEN : Oi kalau ye pun nak ber'drama',tak payahlah depan-depan kitorang ni!
Wonwoo : Woi Yuri! Pergilah...*tolak Yuri*
Yuri : Wey! Kau ni aku tengah sedih ni kau tolak-tolak lagi apehal?!
Wonwoo : Dah kau yang lentok atas aku apehal?!
Yuri semakin kuat menangis.
Hoshi : Wey! Tzuyu apa cerita wey? Dah lupa pulak pasal dia..
Joshua : Haah laa..Mingyu dengan Vernon mana? Dari tadi takda pun.
Yuri : Yah Tzuyu-ahh!! Aku nak tengok dia!! Ini semua sebab aku dia jadi macam tu..Kesiannya kau Tzuyu!*nangis*
Jun : Nangis lagi budak nih! Mingyu dengan Vernon kan hantar Tzuyu ke hospital tadi..Jangan risaulah korang nih.
Tiba-tiba Mingyu dan Vernon sampai ke kelas mereka.
Jun : Hah! Sampai pun korang..Macam mana dengan Tzuyu?*desperate*
S.Coups : Woi Jun. Tadi kau yang kata jangan risau dengan Tzuyu lah apelah..Ni kau yang desperate sangat nak tahu apehal?
Woozi : Alah korang ni itupun nak kecoh...
Vernon : Tzuyu? Dia pengsan..Kepala dia Doctor dah balut dah..Darah dia banyak keluar dekat kepala...
Mingyu : Aku dah call omma dia dah..Tu omma dia tengah temankan dia lah tu...
SEVENTEEN : Ouhh...
Ada kedengaran bunyi ini lagi.Yess!!Yuri! Kau nangis lagi dekat bahu Wonwoo?! WTF??!!
Wonwoo : Weh dahlah weh...Tak payahlah nak sedih sangat..Nanti Tzuyu sedarlah..Kau doakan ajelah dia supaya cepat sembuh...
Yuri : Tapi ini semua sebab aku! Sebab dia nak selamatkan aku, dia yang jadi mangsa!
SHIT NYA AKU NIHH !!S
K
I
P2 jam selepas Mingyu dan Vernon pulang ke sekolah, Tzuyu dengan lemahnya, tersedar dari pengsannya.
Tzuyu : Mama?
Pn.Park : Urh? Hah? Anak mama dah sedar ke? Tzuyu! *peluk Tzuyu*
Tzuyu : Macam mana Tzuyu boleh ada dekat hospital nih??
Pn.Park : Ohh...Kamu pengsan dekat sekolah tadi.Kepala kamu berdarah...
Tzuyu : *sentuh kepala* Habistu, siapa yang hantar Tzuyu ke hospital ni?Mama?
Pn.Park : Nope! Bukan mama.Ada dua orang namja kawan kelas kamu yang tolong hantar.Diorang panggil ambulance suruh ambik...
Tzuyu : Siapa ma?
Pn.Park : Hurmm...yang sorang tu tak silap Mama ketua kelas kamu...Sorang lagi tu, muka dia macam orang putih tu...Mama tak tahu nama diorang..
Tzuyu terdiam seketika bila Mamanya beritahu siapa yang hantarnya.
Tzuyu : Biar betul?! Mingyu dengan Vernon yang bawa aku kesini? Serius babe?! Diorang tu bukan ke suka buli aku..Kenape diorang?? OMG !!!
Pn.Park : Baik budaknya...Sopan santun, hormat orang tua...
Tzuyu : Mama please jangan puji diorang..Mama tak kenal lagi diorang tu sape! Anak mama ni selalu kena kacau dengan diorang tau!
Tzuyu : Ermm mama. Bila Tzuyu boleh keluar dari hospital?
Pn.Park : Ikutkan Doctor tadi, minggu depan dah boleh keluar.
Tzuyu : Hah? Abistu sekolah Tzuyu macam mana?
Pn.Park : Bukannya Tzuyu tak sekolah langsung...Cikgu pun fahamlah apa yang jadi dekat Tzuyu...
Tzuyu : Hmmmm...Nak terima kasih ke tak? Nak terima kasih ke tak dekat Mingyu dengan Vernon ni? Alah! Terima kasih ajelah...
[Seminggu kemudian]
Tzuyu sudah boleh datang ke sekolah seperti biasa. Hari ini dia terlewat sedikit kerana Papanya tidak dapat menghantarnya jadi dia naik bas ke sekolah.
Tzuyu : Hai...Annyeong kelas !
Yuri : Tzuyu! Wey aku rindu giler dekat kau! Kau macam mana? Dah sihat? Kepala yang berdarah haritu macam mana? Mianhae Tzuyu! Sebab aku , kau yang jadi mangsa...*peluk Tzuyu*
Tzuyu : Eh kau ni pun..Satu-satulah nak tanya tu...Aku dah sihat dah. Kepala dah okay dah.
SEVENTEEN : Welcome back Tzuyu!
Tzuyu : Aik? Sejak bila Seventeen caring pasal aku nih? *bisik Yuri*
Yuri : Maksud diorang tu Welcome back sedia utk dibuli kau tau tak?! *bisik Tzuyu*
Tzuyu : Hurh! Oke fine!
Tzuyu meletakkan begnya di tempatnya. Kemudian dia pergi kearah Mingyu yang sedang berbual dengan S.Coups.
Tzuyu : Mingyu-ssi.
Mingyu : Hah? Apehal kau?
Tzuyu : Aku nak cakap dengan kau sekejap dekat luar kelas, boleh?
Mingyu : Hermmm...Jom.
Luar kelas.
Mingyu : Hah. Amende kau nak cakap?
Tzuyu : Betul ke kau yang bawa aku ke hospital haritu?
Mingyu : Yer..Kenape? Bukan aku sorang. Vernon sekali.
Tzuyu : Ouh..Aku cuma nak cakap terima kasih banyak-banyak sebab tolong aku.Kalau kau tak hantar aku ke hospital haritu, aku rasa aku dah jadi mayat dekat situ.
Mingyu : Hurm.Kau ni ikhlas ke tak?
Tzuyu : Yah! Ikhlas laa..
Mingyu : Okay!
Tzuyu : Thanks so much Mingyu! * peluk Mingyu*
Mingyu tak terkata apa bila Tzuyu memeluknya dengan tiba-tiba.
Dino : Wey hyung kita wey! Dia peluk Tzuyu wey!
Lantas Tzuyu melepaskan pelukannya daripada Mingyu setelah melihat SEVENTEEN sedang melihat adegan itu. Mingyu juga membahang pipinya sewaktu itu. Sama seperti Tzuyu.
To Be Continued
Sorry if pendek sangat...
Sorry if typo...
Sorry if everything destroyed...
YOU ARE READING
Awak , Kau , atau You ?!
FanficCharacters: -Tzuyu TWICE as Park Tzuyu -Mingyu SEVENTEEN as Kim Mingyu ( kau ) -Jungkook BTS as Jeon Jungkook ( awak ) -Mark GOT7 as Mark ( you ) This ff hope author takkan delete.Sebab kekadang author ni otak bengong sikit sikit nk delete.Okelah. J...