Přezdívky jsou nedílnou součástí našeho každodenního života. Dáváme je lidem, zvířatům, ale také i věcem. Mnoho světových měst není výjimkou. Některé přezdívky měst vám mohou připadat známé, jiné nikoliv. Můžete si zde tak vyzkoušet, kolik známých měst z našeho žebříčku dokážete poznat právě podle jejich přezdívky.
–10 MĚSTO HŘÍCHU (SIN CITY) – LAS VEGAS
Las Vegas je město plné lákadel. Lidé sem ponejvíce jezdí za hazardními hry, zábavou a na večírky. Většina z nich se zúčastní různých akcí, které by doma, ve své rodné zemi, rozhodně nikdy neudělali. Ale v okamžiku, kdy se letadlo odlepí od zemského povrchu, začínají mít návštěvníci tohoto města hříšné myšlenky. A důvod? Ten je prostý. Platí zde takové nepsané pravidlo, že co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas.
–9 MĚSTO MÓDY (THE FASHION CAPITAL) – MILÁNO
Pod přezdívkou "Město módy" si určitě každý vybaví Miláno. Miláno je totiž centrem veškerého dění, co se módy týče. Toto označení je velice opodstatněné, protože Miláno je jedním z klíčových měst moderního designu. Právě zde můžeme najít sídla většiny předních italských značek, jako je Gucci, Valentino, Prada nebo Armani.
–8 MĚSTO GAUDÍHO (THE CITY OF GAUDÍ) – BARCELONA
Ti z vás, kteří již Barcelonu někdy navštívili, jistě víte, proč toto město nese přezdívku „Město Gaudího". Toto druhé největší město Španělska je místem, které je velice známé díly světového architekta Antonia Gaudího. Jeho zdejší nejvýznamnější stavbou je Sagrada Familia, která patří mezi nejnavštěvovanější římskokatolické stavby na světě.
–7 MATKA SVĚTA (THE MOTHER OF THE WORLD) – KÁHIRA
Přezdívku "Matka světa" získala Káhira díky své poloze na kulturním rozhraní Afriky, Asie a Evropy. Díky své bohaté historii je velice atraktivním místem pro turisty. Vzniklá přezdívka má i historické odůvodnění a to, že toto město bylo založeno již v roce 969 a proto je považováno za „Matku světa".
–6 MĚSTO LÁSKY (THE CITY OF LOVE) – PAŘÍŽ
Paříž není jen hlavním městem Francie, ale je také zároveň městem lásky. Určitě každý, kdo kdy navštívil toho krásné město, musí souhlasit s touto přezdívkou. Paříž nabízí ideální prostředí pro romantické chvíle. Najdeme zde krásnou gotickou architekturu, okouzlující kavárny apod. Eiffelova věž je známa tím, že zde došlo již k mnoha žádostem o ruku.
–5 ATHÉNY SEVERU (ATHENS OF THE NORTH) – EDINBURGH
Jsou pro Vás Athény příliš daleko? Navštivte Edinburgh. Čeká zde na vás mnoho historických budov a památek, díky kterým toto hlavní město Skotska nese přezdívku „Athény severu". Když architekti budovali Nové město, inspirovali se mistrovskými díly starověkých stavitelů v Řecku.
–4 LVÍ MĚSTO (THE LION CITY) – SINGAPUR
"Lví město" je nejen přezdívkou pro město jihovýchodní Asie, ale také jeho skutečným překladem. Malajské slovo "singa" znamená lev a "pura" je překladem pro slovo město. Hlavním symbolem Singapuru je Merlion – mýtické zvíře, které je napůl lvem a napůl rybou. Legenda totiž vypráví, že se kdysi dávno na toto město přihnala prudká bouře, která rozbíjela vše, co jí přišlo do cesty. Když už na tom město bylo hodně zle, vynořil se z moře mořský lev Merlion, který bouři utišil. Další legenda vypráví o sumaterském princi, který když přijížděl na ostrov, spatřil lva. Tento jev si vyložil jako dobré znamení a založil tam tak město, jemuž dal název Singapur. Nicméně mnohé studie naznačují, že lvi vůbec nikdy v Singapuru nežili.
–3 MĚSTO TISÍCE VĚŽÍ (THE CITY OF HUNDRED SPIRES) – PRAHA
Praha v průběhu staletí získávala mnoho různých přezdívek jako například "Praha kamenná", "Praha- matka měst", "Praha zlatá" či jako "Praha – srdce Evropy". Tuto přezdívku získala Praha díky své poloze v centru Evropy a také díky tomu, že Baltské, Severní a Jaderské moře se nacházejí ve stejné vzdálenosti od Prahy. Ovšem za nejznámější přezdívku se považuje přezdívka "Město tisíce věží". Velmi často je také ve spojení s Prahou známá přezdívka stověžatá. Celkový počet věží se odhaduje na tisíce.
–2 ZAKÁZANÉ MĚSTO (THE FORBIDDEN CITY) – PEKING
Toto čínské město dostalo tuto přezdívku díky tomu, že za doby císařské Číny bylo nepřístupné pro běžné smrtelníky. Dovnitř mohlo vstoupit kromě císařské rodiny pouze služebnictvo, hosté a konkubíny. Jedná se o největší palácový komplex na světě. "Zakázané město" bylo původně jen čínským císařským palácem v centru Pekingu, ale později byla tato přezdívka používaná pro označení celého města.
–1 MĚSTO ANDĚLŮ (THE CITY OF ANGEL) – LOS ANGELES
Když poprvé Kryštof Kolumbus doplul k severním břehům Kuby, myslel si, že se dostal na jihovýchodní cíp Číny. Po setkání s domorodci si uvědomil svůj omyl a vydal se na cestu dál ke břehům Nového světa a objevil tak celý kontinent. Poté založil na tomto kontinentu v den svátku svaté Porciúnculy malou vesničku, kterou pojmenoval Pueblo de Nuestra Senora la Reina de Los Angeles de la Porciúncula. V překladu název zní: Město naší paní královny andělů z Porciúnculy. Tento název byl ovšem velice dlouhý a nepraktický a časem došlo k jeho zkrácení na Los Angeles.
ČTEŠ
TOP 10
AcakZdravím Vás čtenáři! :-) Tato kniha je inspirována člověkem Pixelorezem :-) Budu psát knihu o TOP 10, ale budou to jiné, než Pixel natočil. :-) Doufám, že si knihu budete užívat a budete čekat na dalších TOP 10!!!