Hoofdstuk 4

402 8 0
                                    

'Hoii', zegt Eva als ze binnenkomt met haar zoon Lex. 'Hè, wat zijn jullie laat', zegt Wolfs die op de bank zit. 'Ik heb hem even op gehaald van school', legt Eva uit waarom ze al terug is. 'Ja, maar waarom?' 'Ik ben bij Demi langs geweest', zegt Eva snel. 'Zullen we het daar dan straks even over hebben dan?' Zegt Wolfs snel. Hun zoon zit er ten slotte bij. 'Nou, lieve schat, ik heb Lex van school gehaald, hij wordt op school uitgemaakt voor van alles en nog wat, omdat zijn vader....' 'Je bent bij Demi langs geweest?' Dringt het nu pas bij Wolfs door. 'Ik ben naar haar toe gegaan, want ik wilde haar nu recht in haar ogen aankijken. Om te horen wat haar verhaal is', zegt ze duidelijk.

Wolfs heeft een telefoontje gehad van de rijks recherche. Hij moet zich daar melden op het bureau. Eva gaat met Wolfs mee om hem te steunen. Gelukkig kan Wolfs nu zijn kant van zijn verhaal vertellen. Eva mag er alleen niet bij zitten dus ze wacht op de gang. Het verhoor duurt alleen wel heel erg lang.

'Ze zeggen dat ze wel degelijk bewijst materiaal hebben',zegt Wolfs als ze samen weer naar beneden lopen. Even blijft Wolfs staan. Eva loopt naar benden maar zodra ze in de gaten krijgt dat Wolfs niet doorloopt draait ze zich om. 'Wat is er?' Vraagt ze dan ook. 'Nou kijk het zit zo', begint Wolfs te vertellen. 'Ze zeggen dat ze getuigen hebben op dat politiebal, dat ze mij intiem hebben zien dansen en praten met Demi. Nou en daarnaast, zijn er ook getuigen geweest die mij naar huis hebben zien gaan op de fiets met Demi', vertelt hij haar. Dat politiebal was een maand je gelden. Eva had ouderavond gesprek op school van Romy, waardoor zij dus niet mee kon. Wolfs is wel gegaan, op de fiets zodat hij wat kon gaan drinken. 'Hoezo ga jij naar huis op de fiets met Demi?' 'Naja, ik reed naar huis en zij reed naar huis, het was donker, ze zei dat bang is in het donker, dus ik zeg "nou dan rijden we samen naar huis", zegt Wolfs nog even voordat hij haar voorbij loopt richting de auto. Eva vind het maar raar, dat hij 's avonds laat haar naar huis heeft gebracht. Ze snapt dat hij dat goed bedoeld, maar dan ook nog met dat dansen op het politiebal. Dat wekt gewoon de verkeerde verwachtingen!

Fleva ~ BeschuldigdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu