Noi nu, tu da
Toți trei priveau stupefiați înregistrarea sondei ce lumina basorelieful ca turnat din capătul culoarului, turnat în peretele tunelului drept, un basorelief în forma unei palme cu cinci degete despărțite, a unei mâini umane.
— Avem al doilea nume a proiectului, Basorelief, Martin voia să termine cu minciunile, să le prezinte doar adevărul celor trei.
— Este o glumă! sări Clark fără a primi răspuns.
— Cine mai știe de lucrurile astea?! întreba Ivan după un târziu, ajungând tăcut la aceeași concluzie cu Martin. Trebuia ținut secret o astfel de descoperire, o astfel de imagine ce ar provoca dezbateri mai acerbe decât a Chipului de Marte, a craterelor de pe Lună, a petei lui Saturn, toate astea dovedite cu doar niște poze distorsionate cu telescopul și au lăsat loc de intrepretări, multe interpretari.
— Eu, Hal... și voi acum, 4 persoane în toată lumea asta știm toate dovezile, ce ascunde Challenger Deep... Am încercat să păstrez secretul, cred că înțelegeți de ce v-am mințit în cazul locației, în cazul motivului. Așa ceva crează isterie și devine cel mai vânat loc de pe pământ, chiar dacă este la sub 10.000 de metri în ocean... Nu sunt singurul privat ce am un satelit pe orbită, să nu mai vorbesc de guverne și ale lor buget alocat spre chiar spionaj corporatist. Nimeni înafară de noi nu are cele 3 dovezi lipite în fața ochilor. Doar valorile CO2 și O2 le-am expus experților, cu baza unei analize pe scenariul unei posibilități de descoperire pe fundul Pacificului, iar monstrele sub secret au fost studiate, dezvălui Martin de sub o sinceritate greu prezentă în caracterul său.
— De ce noi, Elie rămase la întrebarea lui Clark.
— Ce monstre? se băgase Ivan peste Elie.
— Vă răspund la amândoi. După cum ați văzut intrarea, sau unde duce acel culoar în ce este acolo jos, ne arată o palmă, umană credeți... Nu, nu! Are lungimea de 30,3 centimetri. Dublă față de valorile generale a unei palme umane, iar sonda a colectat monstre de pe acel basorelief ca analizele de laborator să aducă dovada numărul 4 concludentă... ,,Arată monstra basoreliefului și rezultatele", Martin către același pad, transforma holograma din ecranul dreptunghiular cu înregistrarea sondei, în spirala ADN-ului uman.
— Omul poate să deschidă acea intrare? Elie recunoscuse scara vieții, spirala originii umane.
— Ăsta nu este ADN-ul uman! răspunse Martin zâmbind, bulversându-o total pe Elie ce știa forma acidului dezoxiribonucleic... Ca să scurtez ideea, ceea ce noi, la scară largă știm, este că ADN-ul uman este unic și individual. Dacă analizam genomul uman aflam ca el conține informații genetice de la părinți și părinții părinților până la origine. Laboratoarele mele, nu numai, au descoperit că genomul uman are vechimea de 10 milioane de ani, în conflict cu anii pământului care are câți...? întreba Martin pe Ivan.
— 4,5 milioane, răspunse Ivan.
— Exact, deducem că originea omului... este mai bătrână decât a pământului, finaliza Martin.
— Și Dumnezeu este ateu, răspunse ironic Clark atent la Martin și ale lui alegorii.
— Nu râde Clark, nu râde, dacă tu nu crezi nu înseamnă că nu există.
— Martin, teorii ale evoluționismului sunt destule, fără dovezi, dar ceea ce tu ne-ai arătat marchează exact existența unei dovezi a teoriei panspermiei dirijată, ai în mână răspunsurile întrebării ,,cine suntem noi și de unde venim", Ivan își arăta extazul găsind exact sensul afirmației lui Martin de mai devreme ,,să-i întrebăm despre universul nostru pe chiar cei ce ne-au creat."
CITEȘTI
Sub
Ficção CientíficaO scanare din satelit arată secretul celui mai adânc punct de pe pământ , Challenger Deep din Oceanul Pacific, ce atrage cinci caractere diverse într-o imersiune spre fundul abisal, la bordul unui mini submarin. Starea de control degenerează în cea...