BAB 1

59 3 5
                                    

"Hoiii"
"ohh mak kau yudai!" latah aku bila disergah Syazwina Eryssa dan Fatin Shahirah , antara bff aku kat uni ni .

"Haa tulah kau berangan lagi ko tau tak dari tadi aku dgn fatin dok panggil kau , kau buat pekak je!" bebel Syazwina atau lebih dikenali sebagai Syaz

"Hisyy ko ni bagilah can aku nak berangan sekejap" kata aku lalu simpan buku² ke dalam beg . "Berangan apanya dah rehat ni kitorang dah kebulur tau tak ??nanti makanan kat cafe habis aku makan ko kang" marah fatin . "yela bebel je keje korg. jap lah".

Lalu mereka berjalan beriringan ke cafe.

Di Cafe

"wey wey tengok tu" kata fatin kepada syaz dan aku di cafe sambil jarinya menunjuk ke arah Syada Azzahra dan bf kesayangan dia (werkk) , Syaqir Irfan.Diorang berdua pon kawan baik aku dekat uni ni.

"ohh dating tak ajak eh , jom kacau dorang" ajak syaz lalu pergi ke meja mereka.

"Hoii dating ke?!" jerit syaz sampaikan satu cafe pandang diorang. haihh kau ni syaz memang tak tau malu kan?..

"ohh mak kau sally takde kening!" latah syada . teruk jugak melatah dia ni. "heyy apa ni kacau orang dating pergi la duduk tempat lain" kata syaqir sambil buat muka menyampah. lagi menyampah aku tengok muka dia ada la.

"alaa semua tempat penuh la ngok!" marah fatin lalu meletakkan pinggan mi gorengnya di atas meja dan duduk di sebelah Syada. "Eh yang pakwe korang dua ekor tu mana? tak nampak pon batang hidung diorang harini" tanya syada kepada syaz dan fatin. "ohh Syazwan ada pertandingan bola keranjang la harini yg Amir kesayangan fatin tu demam.." terang syaz.

Syazwan Iskandar merupakan teman lelaki kepada Syaz , dan Amir Farhan pula teman lelaki Fatin. Aku ni je yang takde bf . Hmm.

"hoi alyah ko pandang sape tu?" tanya Syaqir bila melihat Alyah tu terjenguk jenguk dari tadi. "alaa sapa lagi tengok si Emir la" perli Syada. Aku tersenyum.

Ya , Emir Faiqal , budak popular uni aku , merangkap crush aku. Tapi senyuman ku pudar bila melihat Emir bersama gadis² lain yg jauh lebih cun dari aku yg selekeh ni.

Haishh..Emir , Emir..kau tak sedar ke aku cintakan kau dari dulu lagi?

Waiting For Your LoveWhere stories live. Discover now