Yeahhh hari ni hari Sabtu! Bermaksud hari ni aku keluar jalan² KL dgn Sota! Aku bersiap segera. Dan bila rasa diri dah cukup cantik barulah aku keluar dari bilik.Aku mencapai kunci kereta , lalu masuk ke dalam kereta Myvi hitamku.
Hari ini aku akan membawa Sota jalan² kat KLCC..aku akan ambik dia di taman tasik titiwangsa dulu.
Di Taman Tasik Titiwangsa..
"Hai awak , dah lama tunggu ke?" tegur aku kepada Sota yg sdg duduk di bangku sambil melihat suasana taman itu.
"Oh Alyah , takdalah baru saja sampai , jadi awak nak bawa saya ke KLCC kan? I'm excited..jom!" balas Sota lalu menarik tangan aku ke kereta.
Tak sabar sangat la tu.
Di KLCC
"wow , besarnya tempat nii" kata Sota sambil melihat sekeliling.
Aku melihat jam tangan ku , sudah tengahari. "Sota , awak nak makan kat mana? Dah tengahari ni.." tanya aku kepada Sota. "Situ situu!" jawab Sota sambil menunjuk ke arah kedai makanan western yg mahal. Habis la duit aku harinii..takpelah..demi Sota!
Lalu aku dan Sota jalan menuju ke restoran itu.
Eh jap..macam aku kenal la org tu. Aku memandang seorang lelaki yg sedang duduk di atas bangku bersama seorang budak kecil yg sdg menikmati aiskrim. Emir! Emir dan adik perempuannya. Sesekali kelihatan Emir mengelap mulut adiknya yg comot itu menggunakan tisu.
Wajah Emir itu aku tatap lama². Dalam banyak² org kenapa kau jugak yg aku jumpa?
Tiba² dtg seorang perempuan yg mungkin sebaya dgn aku lalu duduk di sebelah Emir. Emir berborak bersamanya. Emir kelihatan gembira. Ahh siapa lak perempuan tu? Emosiku mula terganggu. Mataku mula berair. Aku pon tak tau kenapa. Cepat² aku menekap mataku dgn tisu.
"Alyah , cepatlah saya dah lapar" tegur Sota yg mematikan lamunanku. Sota..nasib baik kau ada..buat apa aku nak sedih lagi.Aku dah ada Sota yg sayangkan aku.
"Ohh maaf , ok jom".
Di Restoran..
"Alyah awak ok ke?" tanya Sota yg perasan wajahku yg sedih tu. Aku tak boleh lupakan apa yg aku saksikan tadi. Mungkin kah perempuan tu...ahhh..serabut.
"Alyah! saya panggil awak ni" tegur Sota lagi apabila tgk aku mengelamun lgi.
"Ohh takde apa..saya ok je la..maaf"
"Makanlah , dari tdi makanan awak tak terusik pon..kalau awak taknak bagi saya ..hehe" kata Sota yg cuba bergurau.
Aku tersenyum. Taktau senyuman ikhlas ke tidak.
Hilang mood aku nak jalan² dgn Sota harini.
Emir lah penyebabnya.
YOU ARE READING
Waiting For Your Love
FanfictionMengisahkan Alyah Farisya. Gadis pendiam yang meminati Emir Faiqal , yang tidak mengenali Alyah walaupun dalam kelas yg sama. Kehadiran Sota Hanamura mengubah segalanya. Alyah mula merasa dirinya dicintai tetapi sebenarnya dipermainkan. --- Pertemu...