"Baiklah tamat kelas hari ni" kata Sir Norman , pensyarah paling baik kat sini..bagi aku la..
"eh eh kejap sebelum saya terlupa , esok akan ada seorang pelajar pertukaran dari Jepun akan datang , dia akan belajar di kelas kita untuk semester ini." umum sir Norman lalu melangkah keluar dari kelas.
"uishh serious ah ada budak Jepun datang esok?? tak sabarnya aku!! Kalau lelaki mesti hensem kan.." kata syaz. Haa dah mula dah dia berangan "Ehem , abis saya ni tak cukup hensem ke?" tanya Syazwan sambil buat muka poyo dia. "Kalau tak hensem takde nye saya nak suka kat awak la" kata syaz sambil ketawa. Macamlah lawak sangat.
"Orang pilih pasangan tengok hati , kau tengok muka lak..apa la kau syaz, kan awak kan kan?" perli Syada sambil tersenyum kat Syaqir . "eleh acah sweet je korg" kata Syazwan kepada Syada.Aku hanya memerhatikan saja diorang berborak. "Ish korg ni gaduh je keje.Eh Alyah , kau teruja tak ada budak Jepun datang sekolah kita esok? Yelah ko kan minat J-Pop.." tanya Fatin kepada aku. "erghh takdelah , aku minat lagu je bukannya mamat² jepun tu.." .
Ya , aku hanya suka kat lagu diorang je bukan muka diorang , bagi aku , hanya Emir seorang je yang lengkap di mata aku.
"Wey lepas makan teman aku lawat Amir tau..sian dia dah 3 hari demam" kata Fatin sambil buat muka sedih la sangat. "Yelah." jawab Syaz dan Syazwan serentak.
Di Rumah Amir
"Ala sian awak , demam..ni saya ada bawak bubur ni meh saya suap..bukak mulut.." kata Fatin kepada Amir sambil menyuapnya bubur ayam McD yang dibeli guna duit aku jugak. haishh..tak bawak dompet katanya..alasan je.
"hmm sweetnye lah korg.." kata Syaz bila melihat Amir dan Fatin. Aku tersenyum melihat mereka. Eh main suap suap lak.
"Jaga² main suap² tu jgn tersedak lak" gurau Syakir. "Takde insurans betol la mulut ko Syakir" kata aku . Syakir hanya tersengih macam kerang busuk. Memang busuk pon. Hmm tapi aku rasa sedih tgk diorang ada pasangan masing²..aku ni?
"Ermm Alyah ko ok tak?" tanya Syada bila melihat perubahan air muka aku. "xdelah..ok je" .
"Alyah aku tau kau sunyi takda pasangan.." kata Syaz. Mata aku mula berkaca."Alyah ko cintakan Emir kan? Mengaku je la kat dia. Mana tau dia terima kau. Senang je " cadang Amir. "Senang? Senang kau kata? Dia tu budak popular ko tau tak? Ko ingat dia nak kat aku ke? Apa masalah korang ni asik² cakap benda sama! menyampah la" aku mula naik angin. Aku tak dapat menahan air mata aku. Aku ambil beg lalu keluar dari rumah Amir.
"Haish..alyah alyah.." Syaz mengeluh "Sabarlah , dia stress tu nanti dia ok la" pujuk Fatin.
Di Rumah Aku
"Emir , aku sayang kau..tapi aku takut..aku takut nak mengaku kat kau" kataku kepada diri sendiri.
Aku sedih. Sunyi. Haish... Tiba tiba aku teringat kepada pelajar pertukaran jepun yg akan datang esok tu. Eh? asal aku teringat dia lak? Takkanlah..Aku takkan berpaling dari Emir..Tapi aku tak tengok pon lagi muka budak jepun tu..tak sabar pulak rasanya..Eh kenapa aku ni..Ishh..
Tanpa disedari , aku mengukir sebuah senyuman .
YOU ARE READING
Waiting For Your Love
FanfictionMengisahkan Alyah Farisya. Gadis pendiam yang meminati Emir Faiqal , yang tidak mengenali Alyah walaupun dalam kelas yg sama. Kehadiran Sota Hanamura mengubah segalanya. Alyah mula merasa dirinya dicintai tetapi sebenarnya dipermainkan. --- Pertemu...