h/n is HER NAME
y/n is YOUR NAME
Well, dalam hidup aku, aku selalu berangan angan nak jumpa bias. bias aku sape? BTS. ahh.. aku dah terlepas konsert diorang kat sini 2 tahun lepas. sedih nya..
.
"y/n, kau menung apa?"sapa kawan aku, h/n.
"ah. xde ah.. aku tengah fikir masa depan aku dengan husband nanti.."
"aih, umur baru 16 dah berangan? kau ni biar betul?"
"betul la."
oppa, aku bukan niat nak halau or something negative, tapi plis jangan buat tour kat country aku plis.
rungut hati aku setiap hari. aku xde pakwa, sebab masa 24/7 aku dengan bias je kalau ade masa terluang. kenapa ditakdirkan aku untuk bertemu dengan kpop? kenapa aku? kpop ruined my life. kalau boleh, aku nak je dapat amnesia. supaya aku xd memori pasal kpop.
kawan aku ramai yang kaya2. pergi korea la jepun la. semata mata nak jumpa bias. shit punya kawan. pergi x ajak.
omg aku selalu tengok video BTS dekat fanmeeting. pegang tangan la, usik2 la.. macam2 ah. kalau aku kaya, dah lama aku jadi macam diorang. pergi fanmeeting, konsert n lain2. malangnya aku diuji untuk menjadi tunggul d malaysia. fandom yang hanya mampu tengok video, main insta, baca smut sana, wattpad sini, angst situ, n bermimpi.
negara yang aku pernah pergi? thailand jer.
satu hari ni, aku dapat tawaran belajar kat korea. yah mimpi tercapai nak g sana. tapi untuk belajar. argh.
skip.
sekarang aku d Incheon. tunggu train untuk ke Busan. seorang diri aku merenung.
dapat ke aku jumpa bias?
soal hati aku pada diri aku. xtau nak jawab apa pada hati. awan d stesen Incheon, mendung, cuacanya sejuk, membuai aku ke alam angan2. ada 20 minit lagi untuk train seterusnya. sementara aku menunggu, aku tonton video bias2 aku.
selfie sana sini, post kat ig. 4,670 likes sedangkan follower aku x jejak 4k. well maybe sebab aku byk hashtag BTS. tulis cerita kat wattpad, MY NAMJOON. train aku dah sampai. aku naik train tu. BUSAN IM COMING!
tak lama lagi aq akn mulakan hidup baru! senyap sunyi train ni.. bagai tiada orang.. membuai aku ke alam angan2 (lagi) macam manalah rupa bias bila jumpa mereka depan2 agaknya?
mak prnah pesan.. jangan pengsan depan bias.. nanti takut bias CPR kau.. haha lagi aku nk pengsan kalau camtu..
"hello? ireona. its your destination."
ade orang kejut aku. hah hensem. muka macam jungkook.
"kamsahamnida!"
aku bergegas keluar dengan pantas takut2 pintu train trtutup. aku trlanggar sorang mamat nih. wanginya dia.
"mianhamnida!"
"gwaenchanayo, arasso" dia tunduk.
wah hensemnya dia.. muka macam taehyung. aku pun keluar train.
'sorang macam jungkook. sorang lagi macam taehyung.'
"Bwoh!?"
aku pusing menghadap pintu train yang hampir tertutup. ya tuhan!
"oppa!"
taehyung n jungkook oppa hanya melambai ke arah aku. shit! itu memang mereka! air mata mengalir membasahi muka ku yang berminyak masak ni. menyesal aku x perasan itu mereka dari awal. aku sampai ke universiti aku, ART GLOBAL BUSAN UNIVERSITY. masih menenangkan tragedi sial tadi. y/n asal ko begok sangat ni! buang peluang betul!
YOU ARE READING
HELLO (bts imagine × reader) (malayversion)
Fiksi Penggemarabang bangtan imagine? request open! BELUM BACA BELUM TAU.