Ik ga samen met Myrthe naar het bos om hout te hakken, ik moet het haar vertellen ze moet het weten. Hoe zal ze reageren papa en zij hielden zo veel van elkaar... Ik zie iets bewegen in de struiken vast een konijn of zo denk ik? Maar hoe meer ik de struik zie en hoor bewegen hoe beter ik het zie ik roep Myrthe dit is helemaal geen konijntje dit is een monster! Snel vluchten we naar het kamp en toen pas bedacht ik me dat ik een bijl bij had. Myrthe kan niet zo snel rennen ik ren naar haar toe en ren tot ieders verbazing door en gooi de bijl door het hoofd van de zombie waardoor we veilig zijn. In het kamp vertellen we wat er gebeurt is in het bos en vertellen dat het gevaarlijk wordt in het kamp als snel hebben we besloten ergens anders heen te gaan. Ik heb mijn laptop bij en kijk het nieuws zoals elke week met het beetje wifi dat we hebben. In heel Nederland is het virus al verspreid we zitten net aan de grens en willen vanavond naar België vertrekken.
Nu wordt het verhaal verteld vanuit Myrthe.
Ik snap niet wat hier allemaal gebeurt Rick doet ook erg raar hij wilt iets vertellen. Waar is papa eigenlijk, mama zegt dat hij is gaan zoeken naar een tegengif maar ik geloof er niks van. Morgen gaan we naar België om een nieuwe schuilplek te vinden hopelijk kan mam me dan eindelijk vertellen waar papa echt is.
Nu wordt het verhaal weer verteld vanuit de moeder van Rick.
Dit is niet goed voor mijn kinderen, niet goed voor wie dan ook Myrthe lijkt ook door te hebben dat Herman niet op zoek is naar tegengif. Ik mis hem ook... Wat moeten we nu ik weet niks van vechten de enige die ons een beetje kunnen beschermen zijn Rick en zijn vrienden en die Richard en zijn groep. Morgen moeten we naar België vluchten hopelijk stopt dit alles ooit. Rick zal het ook moeilijk hebben hij was ten slotte degene die zijn vader zag liggen... Iedereen heeft het er moelijk mee. Laat ik het eten maar klaar maken vanavond vertrekken we laat en we moeten goed uitgerust gaan anders redden we het niet het is zeker nog een uur rijden en een plek zoeken. We gaan dit redden! Er zijn nog geen zombies of tekens van het virus gesignaleerd in België we zijn eindelijk even veilig!
JE LEEST
PG-98A
ActionWat doe je als er een dodelijk virus uitbreekt? Natuurlijk je gaat op pad met je vrienden voor tegengif tenminste Rick doet dat maar wat als hij zelf geïnfecteerd is!?