Jag vaknar som varje morgon av väckarklockans jobbiga ljud. Jag går upp och klär på mig och äter frukost och borstar sedan tänderna.
Jag går i den svala vårluften mot skolan. När jag kommer fram så sätter jag mig på min plats längst bak. Läraren kommer in och säger åt alla att vara tysta. Jag sätter i mina hörlurar och sätter på musik. Eftersom jag sitter längst bak i klassrummet så märker hon inget. Efter en stund så petar Emma, som sitter bredvid mig, till mig och säger att vi ska ta fram matteboken.
Efter att ha gjort typ hundra tal ringde det äntligen ut.
Jag och Emma gick ut och satte oss på en bänk i utkanten av skolgården.
- du måste börja tänka på dina betyg. Tjatar hon på mig. Jag rycker bara på axlarna och säger,
- men så länge jag har godkänt så behöver jag inte förbättra och jag har bättre en godkänt sååå.
- men om du fortsätter som du gör nu så kommer du bara försämra dina betyg och tillslut kommer du få underkänt, och jag tänker inte sitta och hjälpa dig ur det. Säger hon och försöker låta sur och allvarlig men jag ser hur ett flin sprider sig på hennes läppar.
-jaja säger jag men du kan inte tvinga mig att försöka att få ett A, för det kommer aldrig att hända. Hon låstas se fundersam ut, men flinar sedan.
- deal.
Vi skrattar åt varandra men sedan måste Emma gå och hämta en sak i sitt skåp så jag tar upp mobilen medan jag väntar på henne. Efter någon minut kommer Lova, Clara och Hanna.
- Hej Rebecka! Säger Hanna glatt. Det är såå typiskt henne. Hon är alltid så glad och trevlig mot alla. Föör trevlig. Jag hatar henne inte hon och lova och Clara är typ mina vänner. Förutom att de är liite irriterande ibland.
- Hej Hanna. Säger jag och försöker låta trevlig men inte för mycket. Hon ler mot mig och vänder sig sedan mot Lova och de återgår till sin konversation om vilken klädaffär som var bäst. Jag himlar med ögonen åt dem. Jag ser att Clara stirrar på mig, som om försökte läsa mina tankar. Jag får bita mig hårt i kinden för att inte slänga ur mig en spydig kommentar. Men säger sedan.
- ska du stirra länge? Hon vaknar upp ur sin dvala och ler mot mig.
- förlåt du såg så sur ut bara. Men det var inte därför jag kom kom hit. Du vet han nya killen som ska börja här? Frågar hon.
Det måste vart något läraren pratade om på lektionen.
- jag han ja. Svarar jag. Hon nickar och fortsätter,
- hursomhelst så råkade jag stöta på honom på stan och vet du hur söt han va! Och när han kommer hit vill jag typ inte värka desperat så skulle du typ kunna...?
- men kan inte Hanna eller lova hjälpa dig? Frågar jag.
- men de kanske typ börjar gilla honom för han är så sjukt snygg och söt.
- okej. Säger jag bara.
- bra bli vän med honom först bli den som tvingas av läraren att bli den som visar honom runt bli hans vän men inte för nära. Jag ska typ värka helt ointresserad om han sedan, vilket han kommer frågar om mig. Så säger du typ det är en av dina bästa vänner berättar lite om mig och sagt att det är flera som försökt få mig men inte lyckats då blir han säkert lockad och ja du fattar.
- visst okej, okej. Men vad får jag av det här frågar jag henne som om jag måste få betalt. Hon skrattar och säger,
- donken, idag efter skolan. Jag bjuder.
- deal. Säger jag och vi skakar hand och jag flinar.**********
Hej, tjo, hallo, hola, salut.
Bilden är på Rebecka
Det här var första kapitlet. Vad tycker ni?? Det blev ju inte super långt men det blir bättre och längre. Men jag vill bara säga att jag inte kommer lägga upp ett kapitel sååå ofta men inte typ en gång var tredje månad. Men vi få se hur det blir.
YOU ARE READING
If you prank me, I'll prank you
Teen FictionDet var så det skulle vara, borde vara. Hon Skulle vara tillsammans med honom och jag skulle inte ha något med det att göra. Men nu handlade det inte om vad som borde ha hänt utan vad som faktiskt hände. Och det som hände var att jag råkade stöta p...