3

87 6 0
                                    

Vi sitter i ett hörn på donken och har vår mat framför oss. Jag sitter och dricker långsamt min milkshake.

- det är lunch i skolan nu, säger Hanna.
- och efter lunch så ska vi typ ha nån teater-drama klass eller nåt. Fortsätter Lova.
- ska vi gå? Frågar jag Clara.
- a, men då måste vi skynda oss så att vi hinner.

45 minuter senare så gick vi in i stora salen där vi skulle ha drama klass. Emma kom till fram och frågade mig vart jag hade vart.
- donken. Svara jag tyst.
- va lämnade du mig här?? Sa hon ganska högt och allas blickar vändes mot oss. Emma rodnade djupt.
- vad?? Sa jag.
- är det något ni vill dela med er av? Frågar läraren.
- nej, för om ville säga det till alla skulle vi göra det, eller hur. Sa Clara allvarligt till läraren och jag bet mig hårt i kinden för att inte skratta åt henne.
- okej... Säger läraren och fortsätter att prata om vad vi ska göra.
- så vi ska spela en pjäs som vi själva har skrivit. Så vilken kategori ska det vara? Frågar han.
- komedi! Ropar någon.
- nej vadå komedi jag vill ha drama, säger någon annan.
- kärlek! Ropar Lova. Jag himlar med ögonen åt henne.
- skräck. Säger den nya killen.
- okej då har vi fått lite förslag. Säger läraren och skriver ner det sista på ett papper. Då tycker jag att vi röstar. Man får rösta på två olika. Fortsätter han.
- vilka tycker komedi? Ja bra och vilka......

När han har läst upp alla så var det två som hade lika många. Jag röstade på drama och skräck vet inte varför lät kul bara.
- okej... De som fick mest röster var kärlek och skräck. Så nu ska vi rösta mellan dem.
Jag vet att det kommer bli kärlek för vi är fler tjejer en killar och de flesta tjejer gillar inte skräck och de flesta killar gillar inte kärlek såå. Jag vet alla är såå tråkiga. Men vi får iallafall 14 röster på kärlek och 14 på skräck. Jag röstade inte. Men det var det väll ingen son såg.
- okej, det var någon som inte röstade för vi är ojämna. Så det måste bli en fler av nåt.
- Rebecka röstade inte. Säger någon. Jag ser åt hållet det kom ifrån och gissa vem det var. Jo den irriterande Adam.
- gjorde jag visst. Säger jag
- jo tjena. Då kan vi väll rösta om. Säger han.
- visst! Om det inte drar av din dyrbara tönt tid. Säger jag fientligt mot honom. Men han flinar bara mot mig. Nån gång så ska jag slå ut det där irriterande flinet ur hans ansikte.
- okej vilka röstar på kärlek säger läraren trött. Och jag räcker upp handen och stirrar på Adam.
- okej bra då blev det det. Säger läraren jag flinar triumferande på Adam och han tittar menande tillbaka. Jag tittar på honom frågande. Vadå jag fattar inte. Han suckar och tittar menande på mig igen och då går det upp för mig. Han sa skräck för att han visste att många skulle rösta på det och kärlek men han vill egentligen kärlek för att Jag inte ville det. Så när jag sen inte röstade så visste Han att jag inte skulle göra det så han sa till läraren så att jag skulle bli irriterad på honom och ta motsatsen till det han ville. Vilket han egentligen ville att det skulle bli. BARA FÖR ATT JAG INTE VILLE DEN KATEGORIN! Jag HATAR verkligen honom. Men nu måste jag få honom att bli min vän. Såå. Jag nickar "beundrande" mot honom. Han stirrar chockat på mig. Verkligen chockat. Det där var han inte bered på. Jag rycker bara på axlarna och vänder blicken mot läraren.

När jag är färdig med honom kommer han vara glad över att vara Claras pojkvän.
Han ska få se.

*************

Asså såå förlåt för så korta kapitlen asså försöker verkligen göra de långa men går inte såå bra. Aja

Xoxo Amelia❤️

If you prank me, I'll prank youWhere stories live. Discover now