4

80 6 0
                                    

- okej så det ska handla om en tjej och en kille som först hatar varandra och sedan visar det sig att de gillar varandra. Frågar läraren klassen och de flesta nickar.
- okej vad är det för karaktärer, vad heter de?, hur ser de ut?
- killen hur brunt hår, och är lång och inte fula tänder ropar några av tjejerna. - och han måste ha abs, säger Clara. Alla tjejer nickar instämmande.
- okej... Hur ska han vara då? Frågar läraren.
- rolig, inte irriterande, inte jobbig på något sätt, han ska va snygg men ändå söt, och han ska inte vara en kille som flinar hela tiden. Flin är förbjudet i den här pjäsen. Säger jag högt och irriterat. Jag vet inte varför jag sa det kanske för att jag tänkte att Adam trodde att han skulle vara den personen det handlade om.
- okej tjejen ska vara medel lång ha en fin kropp mörkbrunt hår  har ganska bra betyg men inte vara en plugghäst. Ska vara ganska rolig. Och irriterad på allt.
- nej så ska hon sååå inte va. Säger jag till honom.
- jo, ni tjejer bestämde killen så nu får vi killar bestämma tjejen. När han säger det blir jag tyst. AAAHHH kan han bara sluta vara så aaahh!!

Adams perspektiv

Jag stirrar triumferande på den sura Rebecka. Asså hon är så söt när hon är sur. Jag skrattar åt henne för jag vet att det bara kommer att göra henne surare. En av mina kompisar, Erik, som är en av de kompisar som jag fått här har sagt att hennes vän Clara har gjort en plan för att jag ska bli typ tillsammans med henne eller nåt. Ja, som att det kommer hända. Jag menar Clara är snygg, men hon är så ytlig. Hon är inte riktigt min typ. Så jag har en plan själv och om det får reda på vad det är tror jag inte de kommer bli så glada. Jag ler för mig själv. Men för att den här planen ska funka så måste jag bli vän med Rebecka. Vilket kommer bli lätt, eftersom det är början av Claras plan också.

Vi ska nu bestämma vilka som ska vara huvudrollerna.
- okej vem vill vara killen? Frågar läraren och några av killarna räcker upp handen. Jag är en av dem.
- okej då får vi rösta eller lotta. Jag föreslår själv att vi lottar så skriv era namn på papper och lägg dem u den här burken. Några av killarna skriver sina namn och lägger dem i burken.
- okej då tar vi tjejerna...

Rebecka

-okej då tar vi tjejerna, vilka vill vara huvudrollen.
Nästan alla tjejer räcker upp handen och Clara ger mig en blick som visar att jag också får det, men jag skakar på huvet men hon ger mig en menande blick och jag räcker tröttsamt upp handen.
- okej då får vi väll lotta. Säger läraren efter att skrivit upp allas namn.
- okej vi börjar med killarna...okej då tar vi en lappa...här... Adam! Ja Adam blir det som får spela kill-huvudrollen okej då tar vi nu tjejerna... Okej det bliiir.... Rebecka!
- VAA! Far det ur mig utan att jag hinner tänka och allas blickar vänds mot mig men bara en av dem flinar stort....
Adam....

*********

Hanna på bilden.
Asså försöker verkligen skriva något bra men det vill inte bli bra så jaa. Men jag ska verkligen försöka skriva bättre kapitel, lovar! Men jag hoppas ni har det bra och är det något som längtar till julen. ?? Jag gör VERKLIGEN det😊.

- Amelia

If you prank me, I'll prank youWhere stories live. Discover now