Jag vaknar av en obehaglig huvudvärk. Jag rullar över och märker att det ligger någon bredvid mig. Jag spärrar upp mina ögon men vågar inte se vem som är bredvid mig. Men jag tittar.
Adam...
Jag drar chockat andan. Jag hör hur Adam börjar vakna bredvid mig. Jag letar efter mina kläder och ser dom lite överallt i rummet.
- hallå snygging. Säger Adam sömnigt bredvid mig. Jag vänder mig förskräckt mot honom och drar täcket närmare mot min kropp.
- va?! Far det ur mig. Jag menar titta bort, jag ska klä på mig.
- varför skulle jag göra det när jag har så fin utsikt.
- du är vidrig. Svarar jag.
- chilla, tål du inte lite skämt?
- jo det gör jag, men inte i den här situationen! Jag blänger på honom och han vänder fort bort blicken. Jag tar snabbt mina kläder och tar på mig dem innan jag springer ut ur huset.Jag kan inte fatta det. Jag kan verkligen inte fatta att jag låg med honom. Att jag hade sex med en av min bästa kompis crush. Det var med Adam. Men det värsta är att jag inte kommer ihåg. Ett skit. Hörde nån oss? Låg vi ens med varandra?
När jag kommit en bit bort från huset så kan jag inte hålla mig längre jag brister ut i gråt.******
Jag öppnar försiktigt dörren och smyger upp till mitt rum. Jag märker att kl är 07:47 det är lördag och mamma brukar inte vakna tidigt så jag ska försöka sova. Men när jag tagit på mig myskläder hör jag att någon står i duschen. Jag stelnar till och går försiktigt till badrummet. Jag öppnar dörren och märker hur någon stänger av vattnet och tittar fram bakom draperiet.
- hej gumman, vad bra att du är vaken. Jag ville inte väcka dig och din dörr var stängd nu på morgonen. Säger mamma. bra då märkte hon inte att jag inte kom hem igår.
- aa, jag kom lite senare en planerat. Svarar jag.
- du Rebecka jag måste berätta en sak. Kan jag duscha färdigt så ses vi i köket om några minuter.
- okej... Säger jag och tittar konstigt på mamma. Jag går ut ur badrummet, in till mitt rum, sätter mig på min säng och tar fram min mobil. Jag går in på Adam och skriver ett meddelande;Jag vet inte om du kommer ihåg vad som hände igår. Men du får inte du KAN inte berätta för någon.
Jag blir så irriterad på mig själv för vad som hände igår. Jag får tillbaka ett sms från Adam så jag öppnar och läser det fort.
"Det är lugnt det kan bli vår lilla hemlighet😏"
Jag blir irriterad på vad han skriver och jag kan bara hoppas att han inte berättar för någon. Särskilt inte för Clara... jag hör hur duschen stängs av och mamma går ner till köket. Jag lägger ifrån mig min mobil och springer efter henne.
- vad var det du ville berätta du lät allvarlig när vi pratade i badrummet.- det gäller din syster Rebecka. (Har jag glömt att nämna det jag har en syster. Hon bor i new york och är tre år äldre en mig.)
- vadå, har något hänt? Frågar jag oroligt. Mamma tittar på mig medlidande då hon vet hur nära vi var innan hon flyttade, men hon har också en ledsen blick.
- hon har blivit knivhuggen och förlorat mycket blod. Hon har legat i koma i en vecka. Jag ville inte berätta för dig då det varken blev bättre eller sämre och jag ville inte oroa dig. Men jag ska åka dit för att hälsa på och kommer vara borta i flera dagar. Jag skulle be dig att följa med men du har mycket i skolan. Men vi håller kontakt på mobil. Kan du vara hemma själv så länge.Jag försöker få fram ord. Men det går inte min tunga känns torr och jag har en stor klump i halsen. Hon kanske inte vaknar, är det ända jag kan tänka. Jag ser suddigt nickar mot mamma, springer sedan fort upp på mitt rum och smäller igen dörren. Jag glider ner längs dörren och brister ut i gråt.
Hon kanske inte vaknar.
***
I am lost, I am vain,
I will never be the same without you,
I won't run, I won't fly
I will never make it by without you ~ David Guetta***
Hej, hej long time no seen, det är Rebeckas syster Miranda på bilden. Och nej dem är inte så lika, men jag och min syster är inte ett dugg lika så ni får leva med det. blev inte så långt kapitel, men ville att det skulle sluta som det gjorde. Sommarlovet har ju börjat och har det varit bra hittills?
Hoppas ni haft en bra midsommar!🌞❤️
Xoxo Amelia ❤️
ESTÁS LEYENDO
If you prank me, I'll prank you
Novela JuvenilDet var så det skulle vara, borde vara. Hon Skulle vara tillsammans med honom och jag skulle inte ha något med det att göra. Men nu handlade det inte om vad som borde ha hänt utan vad som faktiskt hände. Och det som hände var att jag råkade stöta p...