BAB 2

185 9 3
                                    

Sedang misya berjalan menuju ke dewan kuliah,

"hai, misya"

kata seorg lelaki di hdpn aku.

Misya yg sdg mnelaah telefon aku memandang ke arah lelaki itu.

Menelaah ehh, for real aku tgh main game candy crush dh smpai level 200 beb.

"Eh, danny. Kau rupanya. Kau masuk kolej ni ker?!.. "

"Haah, smlm aku ade hal, so x smpat nk join sesi orientasi"

"Kau amik bidg ape?... "

Misya menyimpan telefonnya ke dalam poket seluarnya.

"Aku amik bidg perubatan, so skrg ni aku nk msk kls sains.. "

Danny makan roti Yang masih bersisa itu..

"Sme ngn akulh jomlh kite msk kls sama -sama tapi tggu kwn aku jp ehh.. "

OK, nk cite pasal danny ni. Nama penuh die aiman danny bin muhd raihan.Die ni dulu pernh couple ngn aku wktu form 3 smpai form 4.kiteorg putus sbb nk focus pada spm. Tpi lepas kiteorg putuskn relay ni kiteorg jadi kwn biase jer. Mak die ni org US, ayah die plk org malaysia. So ,muke die ni putih ahh. Hensem tu bolehlah and boleh buat aku cair dok. 😀😊
*****************************
Misya POV

"Eh danny kau nak gi library x?... "

Tanya misya lalu membetulkan tudung bawalnya Yang dirasakn senget.

Acacah rajin nk bce buku padehal sbb aku panas so klau msk library sejuk jerr. Kan ade air conditioner .

Eh bila mase aku pndai ckp penuh ni, air con jer sudah.

"Bolehlah.. "

"Tpi nadiyah die ade hal,so kite dua jerlh,xpekan.. "

Aku membuat muka merayu .

Eukk,muke merayu. Geli jer aku.😌

"xper boleh jer.. "

Danny hanya tersenyum sinis Dan kami bersama sama berjalan ke arah library Yang tidak jauh dari situ.

Semasa aku membaca buku di library, acacah je ehh,rykarl Dan haikal masuk ke dlm library. Mata rykarl trs terpanah ke arh aku Dan danny yg sdg berckp dn ketawa. Rykarl berasa Sgt mrh dgn kemesraan antara danny Dan aku

Spe die nk mrh kt aku?!.. Lntk akulh aku nk but ape dgn danny.. Eh, eh jgn pikir lain tau..

Aku mahu meletakkan buku yg dibaca ke ats meja,namun trlanggar iPhoneku lalu terjatuh. Mata ku tdk pndg ke arh iPhone itu namun lebih tertarik kpd org ramai yg sedg melihat ke arh kami akibat bunyi yg kuat. Tanganku pantas mencapai iphonenku tetapi terpegang tgn danny yg sdg mengmbil iPhoneku di lantai. Mataku ditatap oleh danny.

Apa pegang-pegang tangan ank dara org ni bukan muhrimlah.

Misya POV

Masa bagaikan terhenti. Terimbs kembali kenangan2 mnis smasa mereka couple dulu.Setelh beberapa saat matanye mula beralih antara satu sama lain. Misya terpandang ke arah rykarl dgn muke bengis yg sdg memandang ke arah danny lalu pantas mengalihkan pandangannye. Rykarl yg melihat perbuatan mereka dri tdi, ingin menumbuk pipi danny namun dithn oleh haikal.Disebabkan muka bengis yg dipaparkn oleh rykarl, misya trs beredar dari situ bersama danny.

Takut tau aku tgk muke die mcm singa pun ade... 🐯
Cubalah teka ckp mcm singa tpi emoji harimau. Huhuhu....

Di kantin...

Haikal:Asl kau mrh sgt xdi wktu spe tu, 😕misak tu terpegang tgn lelaki tu.

OK, fine name aku misak..

Rykarl:hahaha, misyalah bkn misak. Entahlh aku rse suke sgt bile aku nmpk die.

Haikal:uuuuhhh, ade org dh dilamun cinta.💗

Muke rykarl menjadi merah seketika..

Rykarl:maybe kot aku dh jatuh cinta dgn misak kau tu... Agagaga...

Tnpa disedri perbualan mereka didengari oleh seorg perempuan aka rania milana iaitu perempuan yg Sgt suka akan rykarl dri bgku sekolh lgi, namun ditolak oleh rykarl disebabkan perangainye yg amat terkenal dgn kegedikkan itu.

Dlm perjlnan ke dewan kuliah,

"oh ni ker wanita pujaan rykarl tu"

rania berkata kpd rknnye yg ditujukan kpd misya. Misya hnye berdiam diri.

"Kau ni knape rania ,bile mse plk rykarl suke kt misya",marah nadiyah.

Nsb baiklh nadiyah backup aku..

"Itu u x perlu thu, hey misya u tu bknnye cntk Sgt, so u x yh nk acah ayu dpn rykarl, ehh."kte rania lalu berlalu dri situ dgn jlan catwalknye itu.

Air muke misya 100% berubah Dan die smkn benci akn rykarl,kerana rykarl, segelintir pelajr tdk suke aknnye.

"Dhlh misya kau tu x yh nk dgr ape yg die ckp tu OK",Kata nadiyah.

"Biar jerlh die, eh jomlh cpt kls dh nk mule",kte misya lalu berlari ke arah dewn kuliah.

Pade pndngn misya, rania mempunyai wajah yg cntik seakan artis, matanye yg berwrne coklt hazelnut menyempurnakn lgi wajahnye
Hidungnye yg mancung, muke yg putih. Kiranye mmg cntklh si rania ni.
******************************
Setelh tamat kelas,

"aku tggu kau kt luar tau"

Misya menyandang begnya yang berwarna kuning itu.

"Okok pegilh lgi, 5 minit nnti aku smpai eh",kte nadiyah.

Misya tersenyum lalu berlalu dri situ.

Misya pergi ke kedai untk membeli air Dan roti kerana tdk mkn dri pgi namun semasa hndk membyr misya mendpti bahawa dompetnye tdk ade di poketnye.

Mane dompet aku Wei?!...

Kebetulan rykarl sedg membeli aiskrim lalu mengeluarkan duit lebih dan membyrkn roti Dan air misya.

"Eh, asl kau Byrkan brg aku, kau igt aku x de duit ker? ",kte misya dgn muka yg begitu marah.

For real, hti aku ckp thank you lh sbb byrkan sbb aku x tahu mne dompet aku.

"Sye byrkan tu pun x blhker? "Kte rykarl kpd misya.

"Awk buat semua tu sbb awk nk sye kenang jase awk tu ker, tpi dgr ehh sye x pernah kng jase buaya mcm awk ni! "Kate misya dgn separuh menjerit .

"Hbstu ramai dh yg tggu awk byr kt blkg, lame Sgt awk nk keluarkan dompet, ke awk x bwk dompet ni",tnye rykarl.

Rykarl tersenyum nakal.

Asal seh die bleh tahu dompet aku x de.

Aku malu beb, dh tu buat ape aku nk tggu kt situ. Laju2 aku tinggalkan die..

"asl die tu benci Sgt kt aku ehh, tpi klau die mrh Muke die tu makin lawo plk aku tgk, klau mcm tu hari2 aku blh skitkn hati die.😅"kte rykarl sendirian.

"Woi.. Kau buat ape ngan mamat tu.. "

Nadiyah berkata.

"Tak de papelah"

"Wehh aku takut lah rykarl asyik tengok sini jer.. "

Aku memandang ke arah rykarl.

"Asal dia tu asyik tersengih sengih mcm kerang busuklah.. "

"Dahlah.. Nadiyah jom kite pegi.. Seram pulak aku tengok.. "

Sambung aku lalu aku menarik tangan milik nadiyah dan beredar dari situ..

###########################
Okay guys, tgklh rykarl tu sdg fall in love dgn misya, klau korg nk thu ape yg jdi bcelh chapter yg seterusnyer. 😄💦✌👋

I Hate You HoneyWhere stories live. Discover now