"Nmpk sgtlh danny ni lgsung x cintakan misya, bru dua jam tggu misya kt hospital dh nk blk ",bisik rykarl smbil memerhati danny yg sdg mengatur lngkah utk pulang.
"Ehh, kamu x penat ke tggu misya kt hospital ,dh dua jam kamu duduk kt hospital ni",tnye Pn. Nazirah kpd rykarl.
"Sye x penatlh aunty,nnti sye blk lh lps sye jumpe dgn misya",bls rykarl.
"Klau kamu nk blk skrg pn xpe nnti misya sedar, aunty call rykarl",kte Pn. Nazirah.
"Xpe lh aunty, sye ttp nk tggu misya. Dri tadi sye tgk aunty x mkn pun, kalau aunty nk pegi isi perut dulu,aunty pegilh. Nnti misya sedar ,sye call aunty",kte rykarl smbil memberikann segaris senyumannye yg manis itu.
"Oklh. Perut aunty sbnrnye dh lpr Sgt ni so Aunty nk makan kjp.Tpi kt restoran yg dekat2 jer ngn hospital ni.Rykarl tolong tgk-tgkkn misya tau n Klau misya sedar call aunty yer rykarl"Kate Pn. Nazirah kpd rykarl.
"Baik, aunty",jwb rykarl ringkas sebelum Pn. Nazirah menjenguk sebentar ank bongsunye di dlm wad lalu berjlan ke arah tangga.
Setelh 10 minit rykarl menunggu di luar,rykarl berdiri lalu masuk ke dlm wad misya.
"Assalammualaikum, misya. Awk sedarlh cepat .sye x nk tgk awk menderita. Sye nk awk thu yg sye syg Sgt kt awk misya."kte rykarl dihadapan misya yg msih tdk sedrkan diri.
Setitis demi setitis air mata jntan rykarl jatuh ke atas muke misya.
Tiba2 tgn misya bergrk, sedikit demi sedikit kelopak matanye dibuka.
"Rykarl",panggil misya.
"Alhamdulillah, misya akhirnye awk sdr jugak, kata rykarl.
"Knape kau menangis? Sye kt mne ni,mne family aku, asl kau kt sini,jwblh rykarl",tnye misya .
Bertubi-tubi soalan yg ditnye oleh misya kpd rykarl
"Xde papelh, Sbr misya,mak awk pergi mkn jp nnti dia blk",kte rykarl.
"Lebih baik kau keluar dri bilik ni skrg, aku dh muak tgk muke kau ",tengking misya.
"Knape ni misya, mak awk sruh sye jge awk sementara die pergi makan, awk jgnlh meroyan mcm ni nnti kepala awk makin teruklh,",nasihat rykarl kpd misya.
"Kau tahu x aku masuk hospital ni disbbkan kau? ",tnye misya dgn muke yg bengis.
"Sye thu, rania tolak awk disbbkan awk tmpr muke sye.; Maafkan sye misya",bls rykarl smbil mengelap sisa2 air mata di pipinye.
"Berambuslh kau rykarl,klau x aku pggil doktor ",jerit misya.
Rykarl menyusun lgkah keluar dri wad dgn htinye perlahan lahan dikikis. Mungkin misya perlukan rehat Dan masa sedikit utk menerima rykarl.
"Rykarl,mne misya, die dh sedarkan dirikn",sergah Pn. Nazirah yg berlari ke arah rykarl yg bru sahaje keluar dri wad misya.
"Dh aunty, .Tdi sye dh jumpe dgn misya, so sye blk lh dulu aunty. Assalammualaikum aunty.",kte rykarl dgn lemah lembut.
Waalaikummussalam, eloklh tu. Dh lme rykarl duduk kt sini, rykarl baliklh rehat-rehat dulu.Oklh, aunty nk masuk wad misya dulu yer. Hati2 drive rykarl",jwb Pn. Nazirah sebelum melangkah ke wad misya yg tidak jauh dari situ.
"Misya, ank mama dh sdr pun",kta Pn.Nazirah dgn keriangan.
"Mama!!"
Mereka berpeluk sekuat hatinye.
"Misya,baik betulkan kawan misya tu,sggup tggu misya smpai misya sedar.. "
Mamanya mengusap kepala misya perlahan.
"Spe mama?"
Misya mengaru Garu kepalanya tanda keliru.
"Rykarl lh, baik orgnye, hensem plktu, lyk jdi menantu mama"
Mama bergurau
"Ape ni mama! kiterg kwn jerlh Dan mergkp menjdi musuh",tegas misya. 😧
Misya tdk smpai hati untk menerangkan bahawa rykarl lh penyebab die terbaring di hospital ini.
******************************
"Misya cptlh siap papa ngn kakak dh tggu dlm kereta tu!",teriak mamanye."Kjp2 dh nk siap dh ni",jwb misya yg sdg membtulkan tudungnye. Maklumlah pompuankan.
"Maafkan sye, sye nk byr bil Misya Asyahanis Binti Syed Azamir, wad b-14",kte mama kpd jururawat itu.
"Tggu yer puan sye cek dulu"kte jururawat yg sdg melihat jumlh bil yg perlu dibayar oleh Pn. Nazirah.
"Rm 250 ,tpi puan, mengikut rekod sye, bil ni dh berbyr",kte jururawat itu.
"Ohh yeke,setahu sye, sye x bye lgi.Boleh sye thu sape yg byr bil tu? ",tnye Pn. Nazirah yg kehairanan.
"Rykarl Rafael, puan", kte jururawat itu
"Ohh,okok,tq nurse"kte Pn. Nazirah
Misya yg duduk di tmpt menunggu semasa mamanya membuat byran disergah oleh mamanye.
"Misya, baiknye si rykarl tu. Siap byrkan bil wad misya lgi"sergah mamanye.
"Hahh? Rykarl byrkan bil wad,x mungkin lh mama die byrkan,knape mesti die byrkan.Die ingat keluarga kite ni xde duit Kerr!",marah + trkejut misya bersama reaksi terkejutnye.
"Iye, nurse tu yg ckp xdi.. Maybe die suke kt misya kot.Apelh misya ni,x baik tau sangka buruk ky org",nasihat mamanye.
"Mama kiteorg x de papelh. Die pun x suke dkt misya ni",tipu misya. (Tipu sunat) hahaha
Dan mulalh sesi berceramah dri ustazah Nazirah...😃😃
###########################
Haloo guys, sorrylh kalau part ni pendek n x best sbb kalau sye smbung cerita ni mmg pnjg nnti part ni. Pentlh guys nk bce part ni. So klau korg nk thu ape yg bkl jadi tgk chapter yg bkl sye publish nnti. 😅😅😅.stu lgi jgn Lupe bce cerita aishah_baekhyunee..best taw.. Bai.. Chap lps lmbt ckit update
YOU ARE READING
I Hate You Honey
Teen FictionMisya asyahanis memiliki wajah yang jelita ini juga mempunyai ego yang sangat tinggi.Pertama kalinya bertembung dengan si dia bermula lah rasa benci berjinak di dalam jiwa yanfg keras itu. Rykarl Rafael seorg lelaki memiliki wajah yg tampan. Setiap...