chapter 27

295 26 0
                                    


Keadaan di YG COMPANY kecoh dengan para wartawan yang berkampung di depan syarikat tersebut. Bunyi siren ambulans membisingkan lagi tempat itu.

Ada 3 orang nurse masuk ke dalam syarikat YG dengan membawa stracher dan peralatan kesihatan yang lain. Mereka kelihatan tergopoh gapah.

N1: seungri-shii. Kami akan bawak awak ke hospital sekarang. Bersabar ya.

3 Nurse tersebut mengangkat Seungri ke atas stracher dan bergerak ke arah ambulans. Tidak lama kemudian, mereka bergerak menuju ke arah hospital dengan cepat. Nyawa Seungri agak terancam.

W1: YG , boleh terangkan apayang terjadi ?
W2: betul ke YGCOMPANY ada musuh dalam mee ramen ?
W3: tolong jelaskan semua yang terjadi ? Adakan BigBang akan dibubarkan disebabkan kecelakaan ini ?

Semua soalan yang dilemparkan oleh wartawan memusingkan kepalanya. Masalah satu persatu timbul. Dia sangat memerlukan bantuan 'mereka' saat ini.

group BigBang awal awal lagi sudah dibawa ke hospital memandangkan GD bertegas mahu menunggu Seungri. Mereka dibawa oleh manager menggunakan jalan tikus yang menjadi rahsia selama ini.

YG cuba menjawab semua soalan tersebut. Tetapi belum sempat mahu jawab, soalan lain di ajukan. Tidak lama kemudian, tolak menolak berlaku. Bodyguard juga tidak mampu untuk menghalang keadaan tersebut.

Strett ! Bunyi kereta berhenti mengejut. Kelihatan 6 namja keluar daripada kereta dengan memakai mask penutup wajah.

Mereka berlima berjalan menghampiri YG dan berdiri di hadapannya. YG memerhatikan jaket kulit yang dipakai oleh salah seorang 5 namja tersebut.

VIXX !

Leo: kalian akan dikenakan tindakan kerana menceroboh ruangan ini *tegas*
W1: kami mahu perkara sebenar diceritakan *tolak menolak*
Ken: cara ini salah. Kami akan adakan sidang media bersama semua wartawan.
hyuk: sekarang semua beransur *melangkah setapak ke hadapan*

Situasi itu tidak sedikit pun menjernihkan keadaan. VIXX masih kekal melindungi YG.

N: YG, kamu masuk ke dalam company dulu. Jangan keluar tanpa arahan.

YG masuk ke syarikatnya dan bergerak laju memasuki bilik ofisnya. Dia menelefon isterinya agar pulang ke kampung dan menunggu sehingga keadaan damai sementara wartawan masih lagi tidak menyerang rumahnya.

Sementara di lobby YGCOMPANY.

VIXX masih kekal berdiri di hadapan syarikat tersebut bersama beberapa bodyguard yang setia berjaga bersama.

Pang ! Satu botol kaca dihentakkan di kepala salah seorang bodyguard yang berjaga membuatkan kepalanya berdarah. ViXX tidak menjangkan hal itu terjadi.

Melihat setuasi itu, para wartawan menjauhkan diri. Kelihatan beberapa orang gengster membuat kecoh di hadapa YG.

G1:YG makan rasuah *jerit*
G2: syarikat ini menjalankan perniagaan yang tidak baik. Dadah? Senjata api ? Pelacuran. Semua sekali YG lakukan.

Para wartawan mengambil gambar dan mencatatkan kata kata gengster tersebut di dalam buku nota.

VIXX tidak melakukan apa apa tindakan. Mereka masih berjaga jaga dan melihat situasi terlebih dahulu. Gengster yang datang membawa batang kayu dan botol kaca. Tetapi VIXX hanya datang dengan tangan kosong.

Ken: oooppss... oppa jangan garang sangat *kenjumma mode turn on*
Leo: time ni ? *gelengkan kepala*
Hongbin: aku rasa aku patut balik ke cafe la. Siapa nak jaga Starlight cafe ? *melangkah pergi*
N: dont you dare *karate tengkuk Hongbin*
Ravi: apa plan kita ?
Leo: tunggu dan lihat.

Its Hurt (COMPLETE)Where stories live. Discover now