chapter 28

315 28 0
                                    

L memandu dengan laju keluar daripada kawasan hospital. Habis semua lampu isyarat warna merah diredahnya. saman tidak penting. Yang penting keadaan kawan kawan nya yang sudah di anggap seperti keluarga.

Shrett ! Kereta diberhentikan secara mengejut. Peralatan kesihatan dibawa bersama. Dia masuk ke cafe Starlight yang memang tutup pada hari ini.

L: yoo wassup guys *terjah masuk*

Kelihatan 5 namja terbongkang atas lantas . Ada yang tertiarap. Mengangkang dan segala aksi gimnastik boleh dilihat.

ravi: wassup jadah kau..adeh *pegang pipi* habis hilang macho aku .
Ken: haii L oppa. Saranghae *senyum dengan mata bengkak sebelah*
L: oppa my butt. Yuck *menghampiri N* tak la teruk sangat korang kena tibai.
N: eee celakas mukut kau *berdiri sambil cekak pingang* aduh aduh.. kaki aku *terbaring semula*

L merawat kesemua members VIXX yang cedera selepas bergaduh dengan beberapa kumpulan gengster. Hatinya terbit rasa serba salah. Lagi lagi apabila melihat Hongbin yang agak teruk.

Hongbin: hyung. Kau jangan la rasa serba salah. Kita kan family *tegur Hongbin*

Hongbin dapat merasakan bahawa L berasa sangat bersalah. Ketika Lmerawat kecederaan Hongbin, anak mata L bergenang dengan air mata. Tetapi konon sebagai lelaki yang mcho, L tidak menitiskan air mata.

L: aku patut join korang tibai mangkuk ayun tu semua. im so sorry. Sebab aku yang suruh korang pergi dekat YGCOMPANY. aku tak sangka benda jadi teruk.
Hyuk: kalau hyung join, siapa nak rawat kita orang ? *sengih* kau jangan buat drama sedih la. *sepak padu buntut L*
Leo: tah tah, kau paling lunyai kena *smirk* drama sedih kau tak laku doo..
L: oii korang cakap jangan guna buntot ok *flip hair* ni Myungsoo. Handsome boy. *bangga diri*
Ravi: ni yang aku meluat bila L ada dekat sini *geleng kepala* macam mana kau boleh jadi doktor *musykil*
L: hoi Ravi. Bukan senang tau nak jumpadoktor kacak bergaya macam aku. Fulamak *kembang kempis hidung*

VIXX kesemuanya membuat riaksi wajah yang meluat tahap gaban. L kalau dah perasaan memang payah untuk dibendung kan lagi. Masalah masalah.

Setelah selesai L merawat kesemua members VIXX, L duduk di atas kerusi sambil memandang ke luar tingkap.

Tidak lama kemudian, datang seorang lelaki dengan memakai baju t-shirt hitam dan seluar jean hitam sambil memakai cermin mata hitam. Segalanya hitam.

Hyuk: joongki hyung ! *terkejut*

Joongki membuka spec mata hitam dan tersenyum ke arah VIXX dan mengambil tempat di sebelah L. Kemudian entah dari celah mana Hongbin membawa beberapa jenis minuman untuk mereka semua.

Kerana terpaksa VIXX relakan. Kehadiran Joongki membuatkan mereka terkejut. Pasti ada sesuatu yang terjadi. Malahan reaksi wajah L juga tidak begitu baik. Walaupun badan masih sakit, VIXX duduk di atas kerusi sebagai tanda hormat pada Joongki merangkap ketua dan paling tua.

Joongki: rilex. Korang boleh terbaring ke terbongkang ke. Aku ok.

Mendengar sahaja perintah Joongki, semua members VIXX terbaring semula di atas lantai bagi menghilangkang kesakitan badan selepas bergusti dengan gengster cap ayam berak kapur.

Ting tong ! Bunyi loceng tanda adaorang masuk ke dalam cafe Starlight. Kelihatan 7 namja masuk ke dalam cafe. Senyuman terukir di bibir mereka.

Rap monster: hyung *salam gaya swag dengan L dan Joongki* kata nak jumpa malam ni *pandang Joongki*
Suga: sound so serious. This is swag *smirk*
Jhope: but, VIXX, korang ok ke ?
Ken: korang jangam risau pasal kita orang. Teruskan apa yang korang nak buat.

Leo bangun daripada pembaringan begitu juga dengan N. mereka duduk berhampiran dengan L dan Joongki. Kesemua members BTS mengambil kerusi dan merapatkan meja.

Its Hurt (COMPLETE)Where stories live. Discover now