chapter 32

282 23 0
                                    

L berasa tidak sedap hati. Matanya tidak boleh lelap. Sudah banyak kali L cuba call adikya. Tetapi panggilan tidak dijawab malahan nombor adiknya sudah tidak wujud pada abad ini.

Kerana tidak sedap hati, L menuju ke dapur dan mengambil segelas air. Dia kemudian ke ruang tamu dengan jus oren di tangan. Lantas sahaja tangannya menekan button di remote control untuk membuka tv. Satu persatu chanel di buka.

Akhirnya, tangan L berhenti menekan button di remote control. Dia membiarkan ruangan berita tegempar terpasang. Tanggan L busy bermain dengan ipong7 . Tercari cari Jihyo yang menghilang tanpa jejak.

Wartawan: SEBUAH RUMAH DI KAWASAN XX TELAH DIBOM. PIHAK BOMBA TELAH MENEMUI3 JASAD YANG RENTUNG.IDENTITI TIDAK DAPAT DIKENALI. KEJADIAN MUNGKIN BERMOTIFKAN DENDAM KERANA PIHAK BOMBA DAN POLIS TELAH MENJUMPAI BEBERAPA BUTIR PELURU DAN SEUTAS RANTAI DIPERCAYAI MILIK WANITA.

PANG! gelas yang dipegang oleh L telah terlepas daripada gengamannya. Dia sangat mengenali kawasan perumahan yang telah keluar berita tadi.

L: Jihyo ? Tidak! Jihyo aku masih hidup *gabra tahap cipan*
Joongki: katakan ini prank kau ka,L ?
L: kau ingataku ada masa buat prank bodoh ni *start meradang*

Entah dari mana,kelibat Joongki dan D.O berada di belakangnya smbil memandang skri tv 5 inci itu. Terserlah urat di lengan dan leher Joongki. Dia cuba menahan marah.

D.o: kau dah call Jihyo? *pegang bahu L*
L: banyak kali. But *geleng kepala*
Joongki: kali ni aku akan make sure JI SEOK JIN mampus dekat tangan aku. *hentak meja*
L: apa kita nak buat sekrang ? Kita nak balik rumah tengok macam mana? *tidak tentu arah*
DO: tu macam tempah maut. *tolak cadangan L*
Joongki: berita tadi tidak kata yang Jihyo dah.... *diam* aku rasa adik kita ada dekat tangan setan tu. *pandang tv*
D.o: aku arahkan semua members kita berkumpul. Ok?

Joongki mengganguk. L dan Joongki telah turun ke bilik bawah tanah. Lampu di buka untuk menerangkan kawasan bilik bawah tanah itu.

Tidak lama kemudian, semua members EXO, BTS dan VIXX telah berkumpul di bilik bawah tanah. Mereka memeriksa senjata api dan beberapa peralatan yang lain. KRIS , TAO, LUHAN dan JIN ditugaskan untuk menjadi penembak hendap.

Lay, chen, chanyeol serta leo dan Hyuk ditugaskan untuk melakukan sedikit pembaharuan senjata dan menyelidik lokasi sebenar JSJ. kerana dipercayai JSJ telah melarikan diri daripada tempat persembunyian.

Rap Monster mengeluarkan sesuatu di dalam beg . Semua members tertanya tanya. Dengan senyuman misteri, Rap Monster mengekuarkan sejenis hp yang telab diubah suai oleh Jhope.

R.m: kita boleh kesan Jihyo melalui benda alah ni*tayang hp*
Joongki: maksud kau ? Aku tak ada masa nak bergurau senda sekarang ni ?*geram*
Jhope: rilex. Benda ni aku dah ubah suai. Setiap members BTS kan ada gelang, cincin , rantai and anting anting. Semua tu aku dah letakkan Gps. Bagi setiap keselamatan korang.
R.M: thanks to Jihyo. Dia yang suruh buat. Bagi Jihyo,aku dah letak anting anting dia gps. So kita boleh kesan Jihyo. Kita jumpa Jihyo....
L: kita jumpa musibat JSJ. Damn *hentak meja*

Hati L dan Joongki menjadi tidak tenteram

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hati L dan Joongki menjadi tidak tenteram. Mana tidaknya, Jihyo merupakan adiknya. Mereka tidak tahu ada kah Jihyo hidup atau telah mati. Apa apa boleh terjadi. Malang memang tidak berbau. Tapi selepas bau malang, baru sedar malang tu bau hacing !

Tidak lama kemudian.

Jhope: YES ! *excited buat tarian sotong*
N: kau ni nak mampos *tendang buntot Jhope*
RM: kitaorang dah jumpa mana Ji. *angkat hp* tidak jauh dari lokasi lama.
Joongki: hari ni kita buat persiapan sepenuhya. make sure dont make any mistake. Perfect is my way. Understand ?!
All: yess ! *tabik*
joongki: kita akan serbu esok lewat malam. *arahan tegas dikeluarkan*

Semua terus membuat kerja masing masing. KRIS dan sekutunya sedang melakukan perancangan untuk malam esok.

kokie, V , suho, Lay, dan Leo telah lama keluar daripada bilik bawah tanah itu. Mereka berada di taman lebih tepat di dalam hutan yang telah diubah menjadi tempat mereka melakukan latihan menembak. Mereka mahu mencuba senjata yang telah diubah suai oleh Leo dan Lay.

L, N, suga, Jimin, dan Baek sedang berlatih melakukan combat face to face di gelangang tinju yang sememangnya khas untuk latihan combat didakan.

Kelihatan Joongki dan Hongbin sedang berbincang tanpa ganguan di ruang tamu. berjauhan dengan membera yang lain.

Tidak lama kemudian,Hongbin keluar daripada rumah agam dan memecut laju menggunakan motor superbike. Joongki kemudian turun semula ke bilim bawah tanah selepas Hongbin berlalu pergi.

S
K
I
P

Hari ini awal BI bangun daripada tidur. Harinya ceria selepas Jihyo menerima cintanya walaupun baru sehari mereka bercinta. Tetapi persahabatn mereka sudah lama. Dan BI telah menyimpan perasaan nya begitu lama.

Sebaik sahaja bangun, BI terus kebilik air dan mandi. Sambil mandi sempat lagi dia menyanyi lagu LUV-apink. Aigoo aigoo.

Selepas mandi, dia ke meja makan dengan senyuman indah terpaking dekat bibir BI. Semua members terkejut melihat BI awal pagi telah bangun dan siap mandi. Members yang lain masih sememhnaru bangun tido terus breakfast.

Chanwoo duduk di depan tv dengan segelas mug berisi air kopi panas terlebih gula. Kemudian, dia menekan button on untuk membuka tv. Sebaik sahaja tv dibuka, Chanwoo menghirup air kopi yang panas.

Wartawan: SEBUAH RUMAH DI KAWASAN XX TELAH DIBOM. PIHAK BOMBA TELAH MENEMUI3 JASAD YANG RENTUNG.IDENTITI TIDAK DAPAT DIKENALI. KEJADIAN MUNGKIN BERMOTIFKAN DENDAM KERANA PIHAK BOMBA DAN POLIS TELAH MENJUMPAI BEBERAPA BUTIR PELURU DAN SEUTAS RANTAI DIPERCAYAI MILIK WANITA.

Tersembur air kopi yang diminum. Terus bibir Chanwoo berubah menjadi seperti Angelina Jolie. Matanya terbeliak melihat berita tergempar di awal pagi itu.

BI terdiam. Dia tahu itu rumah Jihyo walaupun telah musnah dalam letupan. Dia kenal rantai yang disebut. Rantai yang diberi kepada Jihyo semalam.

Bagaikan masa terhenti. BI terasa bagaikan sukar bernafas. Dia berjalan perlahan dan duduk di sofa sambil menonton tv yang sedang memaparkan kes letupan rumah Jihyo walaupun pihak wartwan tidak beritahu nama pemilik rumah.

Dh:apa wartawan ni.pagi pagi buat cerita dongeng *gelak robot*
Jinhwan: bukan rumah Jihyo tu*awkward smile*
Yoyo: aku rasa.....*diam dan terduduk* aku tam tahu apa aku rasa. Jihyo.. *tunduk*

BI masih lagi diam. Matanya tertumpu pada tv walaupun siaran berita telah berubah.

Tok! Tok! Tok!

Pintu dorm diketuk. Junhoe pergi membuka pintu memandangkan yang laiN tidak beri respon.

junhoe: yes ?
Polis: kami mahu berjumpa dengan Kim Hanbin ?
Junhoe: berkaitan apa ? *halang pintu rumah*
Polis: berkaitan kes letup rumah. Kami jumpa kesan cap jari Hanbin di salah satu bahan bukti. *tegas*

Junhoe berkira kira jika mahu memberi kebenaran untuk beberapa pihak polis mengambil BI untuk melakukan siasatan.

Junhoe: BI takada di rumah....*tipu sunat*
Polis: boleh kami masuk ?
Junhoe: tak boleh *geram* sebok je nak masuk rumah orang.
Polis: sila beri kerjasama Junhoe-shii. Kami ada waran untuk melakukan siasatan di dalam rumah ni.

Berlaku sedikit pertengkaran antara Junhoe dan pihak polis. pergaduhan mereka menarik minat members IKON di dalam rumah yang sedang menonton berita tergempar kebabom.

Xx: kenapa ni ? *tegas*
Polis: sila beri kerjasama. Kami mahu berjumpa dengan Hanbin untuk membantu siasatan. Bukan nak bawak Hanbin pi rogol pun *jeling Junhoe*
BI: saya Hanbin. Saya akan ikut korang ke balas untuk bantu siasatan *terus keluar rumah*

Bangg ! Junhoe menghempas pintu kayu dorm mereka dengan kuat sehingga membuatkan jiran sebelah rumah terberanak kucingnya.

Cw: mana BI hyung ? *pelik* tadi ada .
Junhoe: dia pergi balai. *selumber* sial betul la Jihyo tu. Memang pembawa malang.

Its Hurt (COMPLETE)Where stories live. Discover now