Bab 6

279 9 1
                                    

POV RIHANNA KATRINA
"Rihanna. Please. Bukan semua lelaki jahat macam si jantan tu. I can see that Ryan is a cool guy." "ARGHHHH"
Mimpi lagi!! Kata-kata Syarif.. Boleh terbawa-terbawa sampai mimpi. Sebenarnya tingkah laku dan kata-kata Syarif dan Zaim lah yang menambahkan kemarahan aku. Err. Yang BFF dengan dorang tu is RIHANNA KATRINA.. Kenapa tetiba mereka boleh berpihak dengan musuh aku, RYAN HARIZ.. Lelaki err. Okay tak mengapa. Hari ini, off day. Sunday. Massage day! Swimming day! Relax day!

-
-

Jam menunjukkan pukul 5.15 petang.
Selepas diurut oleh seorang tukang urut professional yang sering ke rumah untuk melakukan perawatan, aku pun bersiap sedia untuk berenang. Aku memang tidak suka ke spa, lebih selesa jika tukang urut yang datang ke rumah. Malas nak tunggu.

Aku memakai hot red swimming suit yang menunjukkan body shape aku. Baju renang ini memang kegemaranku kerana ia seksi dan kelihatan garang. Aku menyarungkan bathrobe dan segera ke bawah.

Untuk 30 minit, aku berenang dan menyelam. Dengan basah kuyup aku ingin keluar dari kolam renang untuk minum jus oren yang telah disediakan. Ini memang sesuatu yang normal dan diamalkan selalu. Langkahku terhenti apabila terlihat sesuatu lembaga yang lebih seram dari pocong... RYAN HARIZ

"YOU?! WHAT THE HELL ARE YOU DOING HERE?!" jeritku! Apa dugaan ini? Sigh. Balak betul.

POV Ryan Hariz

Aku melihat si kerdil itu berenang dan bermain di air. Hmm betul-betul macam budak kecil! Apabila dia menaiki tangga kecil di kolam renang untuk keluar dari kolam renang, aku memerhatikan tubuhnya....yang seksi. Shit. Focus Ryan! Ya Allah kuatkanlah imanku. Dia seperti bidadari walaupun kebasahan dan tanpa memakai makeup. Langkahnya terhenti apabila dia terpandang diriku yang sedang berdiri di pintu kaca rumahnya. Reaksi mukanya... seperti seekor raksasa yang ingin menghancurkan dunia.
"YOU?! WHAT THE HELL ARE YOU DOING HERE?!" jeritnya. Telinga boleh berdarah.

"Erm. Hello to you too perempuan sewel. Aku datang sini pun pasal terpaksa okay." jawabku selamba.

Rihanna melangkah ke meja bulat yang comel. Sebelum dia sempat minum air jus oren itu....
"Kau ni memang hebatkan Rihanna Katrina, semua lelaki tergila-gilakan kau. So lemme guess. Syarif teman lelaki dan Zaim scandal?Hah licik."

*SPPPPHHHH* muka aku disimbah air oren. Kurangajar. Dia melihat dan merenung mataku. Aku paling benci dicabar. Aku memegang lehernya, tidak terlalu kuat tetapi cukup untuk mengertak dirinya. Dengan itu dia cuba melangkah ke belakang... Dan SPPPSSSHHHH. jatuh masuk ke dalam kolam renang.

Dia memberontak seperti orang yang tidak tahu berenang. Eleh tactic je ni.
" HELPPP. CRR AAAA MMMMPPS"
Selepas ketiga kali dia ulang, baru aku aku mengerti kakinya cramps. Aku dengan cemas terjun ke dalam kolam renang itu untuk menyelamatkannya.
Tiba-tiba kepalaku termasuk ke dalam air dan tidak bisa keluar. Seperti seseorang sedang melemaskan diriku..... Rihanna. Ouh jadi rupanya semua hanya lakonan. Selain melemaskan diriku dia juga sempat menumbuk perutku dan menendang. Lalu, dia melepaskan diriku yang hampir lemas Dan keluar dari kolam renang.
"Padan muka kau! Tu lah! kacau aku lagi, lain kali, aku akan bunuh kau betul-betul. Dont play with fire if you do not want to get burn hun!'
-

" Ya Allah Hariz, Mama suruh teman Rihanna bukan suruh Hariz selam dalam kolam renang." Mama teriak dengan begitu dramatis. Papa pupa sedang menahan tawanya.
"Hariz ingat Rihanna le..." belum sempat aku menghabiskan ayatku, si kecil itu muncul dan menyampuk.

"AHAHAHA takde auntie, tadi Ryan terjun dalam kolam pasal dia cakap dia panas terbakar macam dalam api neraka, AHAHA" Rihanna buat lawak pula. Eee geramnya aku. Semua orang tergelak dengan kata-katanya.

"Hahahaha eehemm mm Riri, pergi bawa Hariz naik atas, tolong dia, I know what you did young lady so go be responsible and help him change, my apology, Hazid, Lilly, my daughter here is really mischievious." Daddy Rihanna berhenti ketawa dan bertindak serius.
Rihanna Katrina terus bangkit dan aku pula mengekorinya dari belakang dan naik ke tingkat 3 rumahnya.
Dia membuka pintu yang mempunyai papantanda "STAY OUT".
Terkejut aku bila melihat bilik itu! Besar gila! Rihanna membuka salahsatu gerobok dan mengeluarkan sehelai tee dan seluar jeans. Aikk, kenapa ada baju lelaki, LOL, pastilah ada, dia kan ada ramai teman lelaki.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 08, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Hingga nafas terakhirWhere stories live. Discover now