Suho merenung ke arah tingkap . Diluar hujan sudah reda . Dia memandang sekilas angka di jam tangannya . 11:47 PM . Dia mengeluh kasar .
" Dah dekat pukul 12 . Hari yang aku tunggukan . Tapi tidak lengkap tanpa ... " matanya tertancap pada gambar yang ditayang di telefon bimbitnya . Gambar Kris , Luhan , Tao .
" Aku rindu kau orang . Bila kita dapat jumpa lagi ? Kali ini EXO sambut anniversary ke 6 . Tanpa kau orang ? U know it's hurt my heart too much ?! "
Suho menangis . Air mata yang ditahan akhirnya tertumpah juga . Bayangkan orang yang disayang itu meninggalkannya ?
" aku rindu masa kita dulu-ii . Masa kita shooting comeback sama-ii . Ingat tak masa kita sambut christmas dulu ? That's our first & last time " Suho merengus kecewa . Terlalu banyak beban dipikulnya .
" Hyung .. " Lay yang memerhati Suho dari jauh mulai sebak . Dia pun kecewa juga . Dia lah member Chinese yang masih kekal . Tapi dia berjanji dia takkan tinggalkan EXO . 'I promise you'
- 12:00 PM -
" Our 6th year debut ! EXO fighting ! " jerit EXO beramai-ramai . Happy ? Mesti . Siapa sangka sudah 6 tahun mereka debut .
" Tak sangka 6 tahun sudah kita debut kan ? Time flying too fast " Chen cuba mencelah dalam kesunyian .
Sehun tersenyum . Kali ini dia sudah matang . Tapi dia tetap maknae . Evil maknae , haha !
" Sudah 6 tahun . Dan ia masih tidak lengkap kan ? " Persoalan Chanyeol membuatkan semua terdiam .
" Eh , sudah lah ! Ini hari gembira kita . Jom tiup lilin ini ? " kata Kai , cuba menghilangkan keadaan yang janggal tadi .
Suho tersenyum . " Jom , tiup lilin ? " EXO hanya mengangguk . Pantas mereka meniup lilin itu .
Studio mereka diketuk oleh seseorang . Siapa pula ini ? Kebiasaannya tiada yang mengganggu . Okey ini pelik . Kan ?" Nuguseyo ? " tanya Xiumin memandangkan yang lain masih tercengang . Mana tidaknya , tetiba saja ketuk masa nak sambut anniversary diorang .
" Penghantar barang . Ada hadiah daripada fans ! " semua bertambah bingung . Biasanya hadiah dari fans , ada dekat bilik sebelah . Kenapa tetiba ada postman ini ?
" Buka saja pintu itu " arah D.O kepada Sehun . Sehun hanya menurut . Eh ? Asal sampai tiga orang ini ?
" Mana hadiahnya ? " Suho bertanya . Tiada satu pun hadiah di tangan mereka bertiga . Sudah itu ? Siapa diorang ini ? Perompak ? Perompak mana berani masuk SM Building ? Nak mati ?
" Ini dia . Surat " hulur seorang postman yang agak tinggi . Mungkin dalam 190cm ?
" Surat ? " pantas Chanyeol mengambil . Surat cuma lah satu . Postman punyalah ramai . 3 orang kot .
" Buka lah . Hyung nak tahu apa isinya " kata Lay yang sudah tidak sabar . Mungkin special letter dari fans ? Haha 😂
Chanyeol hanya menggangguk . Pantas dia membuka surat itu . Panjang woi . Dia buat essay ke ?
' Annyeong EXO . Saya adalah EXOL sejak Kris , Luhan dan Tao keluar . Kejam kan ? Hahaha . '
Semua terpaku membaca ayat itu . Kenapa nama itu perlu dimention ? Hanya menyakitkan hati . Rindu .
' Saya sentiasa sokong EXO . Saya sentiasa tunggu setiap comeback . Saya rindu dengan EXO yang dulu . OT12 . you guys know what I means ? I know it's a bit sad . Tapi saya rindu untuk bersama kamu semua .'
Suho tercengang . Dia ini pernah jumpa EXO ke ? Special fans ? Pelik lah pulak . Dia hanya menyambung membaca .
' Maaflah saya tiada hadiah yang besar macam fans lain bagi . Tapi saya adalah hadiah yang bermakna . Haha ! Sebenarnya . Hadiah saya ialah 3 postmen yang berada di hadapan EXO sekarang . Saya yang menulis surat ini ialah WU YI FAN . 3 postmen itu adalah kami . Kris , Luhan & Tao . '
YOU ARE READING
EXO UPDATE
Non-FictionDaily updates about exo.. Koleksi Lawak2 EXO Just read if you want to know news about exo All about EXO YEAH #EXOL #WEAREONE