nawaitu_cinta. part1

578 5 0
                                    

Nawaitu_cinta. Part1

"AKU TERIMA NIKAHNYA, NUR RASYA ALIYA BINTI HABIB AL BURAIRAH DENGAN MAS KAHWINNYA SEBANYAK SERIBU RINGGIT DIBAYAR TUNAI!" Ashraff menyebut lafaz akad dengan tenang.

"Sah." tanya Kadi.

"Sah!!!" semua orang

Disinilah kehidupan cinta mereka bermula.

%@%@&@%@&@%@&@%@&@

Ashraff mengosok mateNya apabila cahaya masok keruang pelosok bilikNya. Mencari kelibat isteri yang tersayang. ''Ish mane die ni'' kata Ashraff sambil mencari henfonNye untuk melihat jam berape sekarang. Dia teros bangun dari katil keluar dari bilikNya.

Bunyi bising didapur buat kan Ashraff tersenyum sendiri.  Laju kaki Ashraff melangkah kearah bunyiNya. Dia besandar dipintu masok dapur dan terlihat isteriNya sebok menyiapkan sarapan pagi untukNya. Aliya yang dari tadi ralit dengan kerjaNya baru perasan ada yang memerhati lalu mengangkat mukeNya kearah gerangan yang memerhatiNya.

"Pagi! Awal bangun!" kata Aliya dengn suara mendatar.

"Haha Sayang perli abang ke apa nie!?" kata Ashraff lalu teros memelok isteriNya dari belakang.

"Nope! But kalau abang terase tu Liya tak bole nak cakap apa!?" kata Aliya sambil ketawe .

"Hmmmm nakal jugak isteri aku ni!"sambil melepaskan pelukanNye. "Ya Allah sedapNye bau sayang masak ni! Pandai isteri abang ambik hati abang ye! Mesti sedapkan." kata Ashraff penuh teruja.

"Sape bagi sedap?" kata Aliya membuat muke ala2 muke nenek sihir.

"Alhamdulilah Allah yang bagi sedap sayang" kata Ashraff dengan suare lembut. "Meh2 dok sini makan sekali." sambung Ashraff. Aliya hanya ketawe bahagia.

'Adakah rasa bahagia ini hanya untuk seketika. Ya Allah kalau ini mimpi untukku, aku mohon jangan bangunkan aku' kata Aliya merintih dalam hati. 

@%@&@%@&@%@

Next part. Asiff klu ad typo or slah text..hrp phm je kan k 😅😂

@iyatul_wiyah97

Nawaitu_cintaWhere stories live. Discover now