nawaitu cinta part2

263 2 0
                                    

Aliya tedengar pintu bilikNya diketuk bertalu2. Terpisat2 mateNye untuk membuke mate. MateNye memandang setiap pelusuk ruang bilik itu. Dan tibe2 airmateNye mengalir. 'Ya Allah cume sekadar mimpi ke tadi' Aliya mule teresak2. PintuNya dibuka dari luar.
" hey! Liya kenapa ni?" kata Jannah kawan baikNya, lalu memelukNya.
" Aku rindu Die beb, aku sayang dia beb." Aliya mule meraung.
"Shuttttt, dah ok. Jangan nangis lagi, aku kan ada. Dah lah Aliya! Kalau kau nangis aku pon nangis jugak nanti." kata Jannah sambil mengelap airmataNya.
"Aku nak anak aku. Aku rindu dia!!" rintih Aliya.
"Aliya! Hey dengar apa aku nak cakap ni!! Kau kene kuat, aku akan cuba bantu kau. Aku akan cuba tuntut hak penjagaan anak kau pada kau. Selagi aku ada daya untuk bantu kau, aku akan bantu kau. Aku tak nak kau teros2 macam ni weh. Hati aku sakit tengok kau macam ni, kau kawan aku! Aku sayang kau weh. Please Aliya kau kene kuat demi Iskandar dan anak dalam perut kau ni!! Aliya kau kuat. Aku tahu kau kuat." kata Jannah sebak. Aliya hanya teresak2 dipelukkan kawan baikNya.

%@%@&@%@&@&@%@&@%@&@%@

4 tahun sebelomNya.

"Sayang!  Kenapa abang call sayang tak jawab? What happen?." tanya Ashraff dengan nada risau. Lagi2 bila melihat isteriNya lesu diatas sofa.

"Liya pening kepale sikit, tak boleh nak bangun! Tak larat!" kata Aliya sambil merengek manja dipangkuan suamiNya.

"Aikk, pagi tadi elok je abang tengok! Kenapa sekarang macam ni pulak. Hmmmmm tak demam pon?" kata Ashraff sambil meletakkan tanganNya didahi Aliya.

"Yeke tak demam! Tapi Aliya rasa macam nak demam!" Aliya saja manjakan diri dengan suamiNya. Kerana hari ini adalah hari yang besejarah untukNya. Pagi tadi die telah buat pemeriksaan diklinik tentang ketidak sihat diriNya. Apabila dokter mengesahkan die telah mengandung hampir genap 3 bulan, gembiraNya teros tak terucap. Tapi macam mana nak cakap dengan suamiNya.

"Hmmm macam mana nak pergi umah mama nanti kalau sayang nak demam macam ni?! Mama suruh kita tidur rumah dia malam nanti" kata Ashraff dengan kerisauan.

"Ouh!" kata Aliya

Aliya tahu esok adalah hari lahir suamiNya yang ke 28 tahun. Sebagai anak lelaki satu2 nya kepada Puansri Ratnah harus lah menyambut hari kelahiran anakNya dengan dia. Walaupun anakNya itu sudah berumahtangga.

Sewaktu sampai dirumah ibu mertueNya. Aliya disambut oleh pembantu rumah itu dengan ramahNya. Lalu Aliya teros memcari kelibat ibu mertueNya.

"Assalammualaikum mama!" tegur Aliya dengar ramah mesra.

"Waalaikumslam. Ya Allah dah sampai dah menantu mama! Meh2 duduk sini. Ash kata nak datang petang lepas asar. Mama tak masak lagi lah sayang. Sekarang zohor pon tak masok lagi." bebel ibu mertueNya. Aliya hanya tersenyum sahaja.

"Aliya tak berapa sehat ma! Tu Ash bawak awal2 kat sini sebab Ash ada metting penting petang ni! Tak tahu balik pukul berape takut tak sempat dan berulang." kata Ashraff yang tibe2 muncul. Ashraff teros memelok ibuNya dan cium tangan ibuNya.

"Aliya tak sehat ke? Kenapa tak cakap dengan mama! Makin kurus mama tengok menantu mama ni. Ash tak bagi makan ke sayang?" kata Puan Ratnah kepada menantuNya.

"Erkk Liya sakit sikit je ma! Tak terok mana pon." sambil tesenyum.

"Elelele menyampah pulak dengan dia ni. Mama nak tahu dekat umah bukan main manja dia dengan Ash ma! Sakit la demam la apa la. Datang sini cuma cakap sakit sikit ja!! Cium kang baru tahu." kata Ash dengan nada mendatar dan meninggi. Aliya hanya membearkan mataNya kearah Ashraff.

"Alah Ash ni pon bini nak bemanje pon nak bekire."  kata Puan Ratnah dengan membele menantuNya. Aliya hanya mengejek suamiNya dengan menjelir lidah tande kemenangan. Ashraff membuat muke amaran tanda berjaga2 lah nanti akan ada denda dikemudian hari. Aliya hanya tesenyum.
@$#%#%$#%$#$#

SIAP PART2 HEHE HOPE PAHAM APA YG CUBE NK DISTORYKAN DALAM CERITA NIE 😁 enjoy k. Ade typo tu phm2 kan la ye..typo kan cute haahaxx

@iyatul_wiyah97

Nawaitu_cintaWhere stories live. Discover now