nawaitu_cinta. part11

213 2 0
                                    

Nawaitu_cinta.  Part11

Aliya yang tergesa2 keluar pejabat tiba2 ada orang memanggil dari arah belakangnya. Dia menoleh.

"Aliya, aduh lajunya mak boyot ni jalan. Penat abang kejar." kata syarif tiba2 muncul.

"Lah abang! Pikir kan siapa tadi yang datang kejar Liya, mana tahu nak mengurat Liya ke. Haa Kenapa ni?" tanya Aliya pelik.

"Haha. Tak adalah cuma abang nak ajak Liya minum kejap, abang ada benda nak share!" kata Syarif tersenyum manis. Sambil mengangkat kening.

"Suka buat muka macam itu kan! Cepuk kang muka tu." Aliya berkata dengan suara garang sambil ketawa.

"Aip, dah jadi mak orang pon masih still perangai macam ni. Tak berubah langsung minah ni." kata Syarif dengan selamba mencuit bahu Aliya.

"Abang pon tak berubah masih dok main cuit2 orang, haha hmm abang kata ada benda nak share? Apa dia?" kata Aliya.

"Alah, tak akan nak becakap kat sini jom pi cafe depan tu." kata Syarif sambil menunjuk kearah cafe berdekatan.

"Ohh, hmm boleh lah tapi tak bole lama tau! Liya nak ambik anak Liya dekat nursery." kata Aliya sambil berjalan menuju kearah cafe.

"Baik boss." kata Syarif sambil ketawa sinis.

SesampaiNya dicafe. Aliya teros mengambil tempat duduk yang agak terbuka. Syarif dibelakang hanya menurut sahaja.

"Haa apa benda yang penting sangat nak sharing tu." kata Aliya sambil membuat muka comel dengan mata terkebil2.

"Hish makcik ni! Tak payah lah buat muka macam tu!" kata syarif tergelak.

"Pehh makcik abang panggil Liya! Hmm Liya ni gemok sangat ke bang?" kata Aliya sambil bangun dan memusing badanNya kekiri dan kekanan.

"Eh dia ni duduklah. Mana ada! Badan Liya ok ja abang tengok mana ada gemok." kata Syarif sambil menarik lengan Aliya supaya dia duduk.

"Habis panggil Liya makcik bagai! Hmm ok apa dia nak share?" kata Aliya monyok.

"Lah..panggil makcik pon nak sentap. Ketuk kang muka tu! Ok2 macam ni abang nak suruh Liya tengok satu barang ni. Jap!" kata Syarif sambil menyelok poket seluarNya.

"What?" tanya Aliya ringkas.

"Nah!" sambil meletakkan sebuah kotak kecil diatas meja berdekatan Aliya.

"Apa ni!" kata Aliya sambil tanganNya pantas mengambil kotak itu lalu membukanya. "Ya Allah cantikNya." kata Aliya sambil membuat muka teruja.

"Cantik tak? Tu abang nak bagi buah hati abang!" kata Syarif sambil tersenyum.

"Gile tak cantik! Cantik sangat lah." kata Aliya sambil ketawa. Aliya mencuba cincin itu dijarinya dengan wajah yang sangat teruja. (Tak hbis2 author ni dengn teruja ja 😁)

Dalam masa yang sama dua mata ralit memerhatikan situasi itu dengan perasaan yang membuak2 geram. Sakit pada hati ini menusuk2.

"Aliya! Kau cabar aku lagi! Tak cukup ke aku ada? Masih nak ada jantan lain ke! Bodoh punya pompuan kau tengok lah apa aku buat nanti! Bodoh!!!" kata Ashraff sambil menekan kuat pedal minyak. Kereta toyota hiluxNya meluncur laju.

"Eh, ini Ahmad Ashraff Hafizuallah lah kau jangan cabar aku pompuan! Nafas kau kene" getus didalam hati Ashraff sambil tersenyum sinis.

@&@&@@&@%@%%@%@#

Kkk ibu dah bising author asyik tatap fon time maghrib...kkk salam 3 rakaat.  Enjoy story. Typo tu indah tau hahaxx 😂

@iyatul_wiyah97

Nawaitu_cintaWhere stories live. Discover now