"Kak Liya, Rania nak tanya boleh?" kata Rania serba salah. Aliya hanya mengangguk tanda teroskan. "Tadi Rania keluar dengan kawan pergi tengok wayang! Hmmmmm so...waktu Rania sebok beratur beli tiket, Rania nampak abang Ash dengan sorang pompuan ni! Baru keluar dari panggung wayang ! Abang ada cakap tak, abang nak keluar dengan siapa? Pergi mana? Hah." Rania bertanye. Aliya hanya mendiamkan diri buat seketika.
"Dia ada cakap yang dia nak keluar tengok wayang dengan rakan sekerjaNya. Die pergi ramai2, mybe time Rania tengok tu dieorang lambat keluar, tu berdue je jalan." bohong Aliya pada adik iparNya. Perasaan sebak mule menerpa dihati. Allah je tahu bile dengar adik iparNye sendiri becerite. Selame ni kawan sekerja dia bertanye dan becerite tentang suamiNya. Dia anggap itu satu pembohongan dan die buat tak endah saja. Tapi ini adik ipar die sendiri. 'Allah kuatkan hambamu' Aliya merintih.
@%@&@:@:@:@-@:@%@:%@@%:@'
Pintu dikuak dari luar. Terpancul wajah suamiNya dipintu. Aliya hanya tersenyum manis pada Ashraff. "Awal abang balik?" tanya Aliya sambil memerhati jam didinding (7:24).
"Hmmmmmm." Ashraff hanya menjawab dengan hmm saja. Sejak Aliya sarat memgandung ni Ashraff dingin sahaja layananNye. Beceritalah panjang mana pon jawapan dia hanya sepatah. Aliya masih tertanye2 apa salah dia. Sampai suamiNya dingin macam tu sekali.
"Abang nak mandi ye? Abang ada keluar pergi mana2 tak? Liya ingat nak ajak abang makan kat luar, dah lama kita tak keluar sama2. Sejak Aliya mengandung ni, rutin Aliya pergi keje balik keje tu je! Dah lama nak makan kat luar! Abang bawak Liya ye?" kata Aliya sambil memaut lengan suamiNya.
"Abang ada hal malam ni, Kita pergi lain kali je!" jawab Ashraff lalu masok kedalam bilik air. Aliya hanya terpinga2 sebak terasa.
Aliya sebok mengantung baju untuk letak dialmari, dan mencari idea macam mana nak buat suamiNya membatalkan hal dia malam ni! Aliya rindukan gurauan suamiNya, kata2 cinta, pelukkan, tapi semua itu hilang macam itu sahaja. Bagaikan kenangan. Tiba2 telefon Ashraff berbunyi. Aliya melihat nama tertera discreen telefon. "Darling". Aliya menjawab.
"Hello biy! Mana u ni dah lama i tunggu kata nak keluar makan malam ni!" belom sempat Aliya berkata, terdengar suara manja ditalian. "Biy! U dengar x?" marah perempuan tu. Belom sempat Aliya berkata telefon tu direntap kasar oleh Ashraff.
"Nanti i call u balik." kata Ashraff sambil mematikan talian.
"So.. Ni ke yang abang buzy selama ni? Sampai kan tak ada masa, tak ada ruang untuk Aliya.?" tanya Aliya dengan nada sebak.
"Kenapa dengan Aliya ni hah? Pandai2 jawab panggilan call abang?" nada suara Ashraff naik level tinggi sedikit.
"Aliya tanya abang! Abang tak jawab lagi! Aliya nak tanya, siapa Aliya dalam hidup abang ye sekarang? TinggiNya muliaNya martabat dia dari diri Aliya sebagai seorang isteri? Abang! Apa salah Liya bang? Sampai abang buat Liya macam ni?" kata Aliya dengan suare tersekat2. Aliya menangis. "Kenapa abang pilih pompuan jalang tu dari Liya?" suare Aliya agak keras bila menyebut perkataan Jalang.
Pang! ( satu tamparan hinggap dipipi Aliya.) Aliya tersedar dari mimpi tidurNya. Juga kenangan lama. Sambil memegang pipiNya, Aliya sebak. 'Ya Allah kenapa semua jadi macam ni Ya Allah? Apa salah aku Ya Allah! Maafkan aku Ya Allah andai khilaf ku mengusai diriku dulu' Aliya menangis dan teros menangis.
Merintihlah, menangislah kebahagianmu hanya untuk seketika Nur Rasya Aliya.
%@%@@&@%@&@&@&@&@#
SEBAK PULAK BILE TULIS NI😩 next part inshaallah, typo slah text uh abaikan ye...enjoy
@iyatul_wiyah97
YOU ARE READING
Nawaitu_cinta
FantasyRasya Aliya seorang wanita yang begitu tabah dengan dugaan yang dia tempuhi. Kebahagian direntap kuat oleh fitnah dan cemburu buta oleh suaminya. Adakah ada kebahagian untuknya??? Nantikan...... Kini Nur Dhuha Aduar mengambil alih tempatnya adaka...