Chapter 1

403 35 3
                                    

Buku keempat saya... Harap dpt support sy dlm menulis buku keempat ni ... hehe

-----

Pagi yang indah. Suasananya sungguh menenangkan. Aku sudah pun tiba di Thailand , negara yang ramai orang selalu kunjungi pada cuti sekolah , cuti semester dan pelbagai cuti. Aku turun daripada kapal terbang dan menarik beg galasku sehinggalah sampai di hotel.

Beberapa minit kemudian , aku tiba di hotel. Aku terus check-in bilik. Aku meletakkan beg galasku dan semua barang yang aku bawa di atas katil. Aku membaringkan diriku. Tidak lama itu , aku tertidur di atas katil.

1 jam kemudian aku tertidur di atas katil tiba - tiba deringan lagu telefonku berbunyi dengan lagu WITHOUT YOU by NCT U.

Aku tersedar dari tidurku.

"Aduhaiii , sape pulak telefon aku ni." Aku melihat di skrin itu adalah umi aku dan aku terus mengangkat telefon dan berkata

"Assalamualaikum , umi !"

"Waalaikumussalam , dah sampai dah ke ?"

"Ya , baru sampai umi."

"Kalau dah sampai , kenapa tak call umi atau abi je."

"Hehe , Ana tertidur pulak. Sorry , umi."

"Amboii , anak dara sorang ni."

"Letih lah umi , duduk dalam kapal terbang 1 jam."

"Haih , 1 jam pun letih. Ye lah - ye lah. Jaga diri baik - baik dan jaga kelakuan di tempat orang tu. Makan tu ikut masa. Nanti sakit pulak kang."

"Ye lah - ye lah , umi. Jangan risau , Ana boleh jaga diri. Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam." Umi aku terus mematikan panggilan.

Aku meletak telefonku di atas meja dan aku bersiap - siap untuk turun ke bawah untuk minum petang.

Beberapa minit kemudian , aku turun ke bawah dan mengambil makanan dan minuman petang di dalam hotel tiba - tiba aku terlanggar seseorang lalu air tertumpah di atas bajunya. Aku sudah cemas. Aku berpaling ke atas dan melihat wajah lelaki itu seperti terkejut. Aku hanya kata "I'm sorry." Wajah lelaki itu nampak macam orang sini. Jadi aku katalah ikut bahasa orang putih takut dia tak faham pulak. Aku hanya berlalu pergi dengan rasa serba - salah. Lelaki itu hanya mendiamkan diri dan melihat aku berlalu pergi. Tiba - tiba ada seseorang lelaki memanggilnya.

"Ten , kau dah nak balik dah ke ?" Soal sahabatnya.

Lelaki yang bernama Ten itu berpaling ke arah sahabatnya , Taeyong.

"Ye lah , buat apa dalam hotel lama - lama. Lagi pun aku datang sini nak jumpa kau lah." Jawab Ten.

"Hehe.. oh , ya. Asal dengan baju kau ni basah ?"

"Tadi , ada orang terlanggar aku lepastu tertumpah air."

"Owhhh , perempuan ke lelaki ?"

"Banyak tanya lah kau ni. Dahlah , aku nak balik dah ni. Nanti tak pasal - pasal atuk aku marah."

"Alaa , kau ni. Ye lah - ye lah.." Taeyong mencebik.

Sorry , chapter 1 ni sungguh membosankan... huhu... Jgn lupa vote dan komen ! Kalau boleh promote lah ff sy ni pliss.. Doakan sy boleh jwb final exam.. In Shaa Allah lepas exam dan habis ff yg Terminat Jungkook Tanpa Sengaja... Sy akan terus update lg ff ni ^^... huhu...

Promote My FF

- Music , I Like You(Malay Fanfic -Jeon Jungkook)

- Terminat Jungkook Tanpa Sengaja .

Buku Islamic

- Let's Tarbiah !!!

Jomlah baca buku saya ^_^.

Love You , Mr.Thailand [Ten(NCT U)] [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now