Pada hari yang indah. Aku sedang memberi ikan makan. Aku hanya tersenyum apabila melihat ikan makan☺. Sedang khusyuk aku memberi ikan makan,tiba-tiba datang seorang lelaki menyapa aku.
"Apa motif awak nak satukan kami ? Adakah sebab duit ?"
Aku terkejut dengan kata-kata itu. Aku menoleh ke arah lelaki itu. Lelaki itu adalah Ten.
"Apa awak cakap ni ? Astraghfirullahaladzim...Awak tahu tak itu satu fitnah." Ujarku.
Herm,kalau terangkan tentang fitnah pun,dia bukan orang Islam pun. Hanya mampu sabar je lah kan.
"Ye ke ?"
"Suka hati awak lah nak kata apa pun pada saya. Saya ni tak suka gaduh dengan orang. Tapi apa yang awak kata tu adalah tak betul." Aku berlalu pergi dan meninggalkan Ten keseorangan.
Ten hanya terpinga-pinga dengan kata-kata aku.
Aku rasa macam pernah nampak perempuan ni. Tetapi dekat mana eah ? Oh ya,dekat hotel. Dia lah yang terlanggar aku dan tertumpah air dekat baju aku.
*************
Di ruang tamu,aku membuka laptopku untuk mencari bahan eksimen. Adoiii,kerja eksimen tak hantar dekat prof lagi. Maklumlah dekat bilik thoo line slow,terpaksalah cari line dekat ruang tamu. Tapi masalahnya,macam mana nak buat ni. Nak tanya kawan,takde kredit. Huwaaaa.Ketika aku sedang khusyuk mencari bahan eksimen,tiba-tiba datang Bambam menghampiriku.
"Buat apa tu ?" Bambam menyapa aku.
Aku menoleh ke arah Bambam. "Buat eksimen. Tapi tak tahu nak buat macam mana."
"Owhhh,patutlah saya tengok muka awak dah macam serabuk je. Haha..!! Mari saya tolong awak." Pelawa Bambam.
"Takpelah,saya boleh buat sendiri."
"Alaa,tak payah nak malu-malu kucing lahh. Haha..!!" Bambam duduk di sebelah aku. Aku mengundur jaraknya ke tepi sedikit. Bambam menekan mouse,klik ke atas. Dan beberapa minit kemudian, siap !
"Awak,dah siap dah. Lain kali tekan sini dulu. Baru boleh buat graf. Faham !" Terang Bambam dengan tersenyum.
Aku hanya mengangguk. Tiba-tiba aku rasa malu pula dengan orang Thailand ni. Huhu..
Selepas siap mencari bahan eksimen. Aku terus berlalu pergi tiba-tiba Bambam memanggilku.
"Ana !" Panggil Bambam.
"Ya." Jawabku sekilas.
"Boleh saya tahu,umur awak berapa ?" Sengih.
Sebenarnya kalau bak-bak umur ni kann..aku memang tak suka kalau orang tanya -,-.
"22 tahun. Awak pulak ?"
"Owhhh,awak sebaya dengan saya. Haha..!! Ingatkan awak muda daripada saya. Gaya macam budak-budak lagi." Bambam ketawa mengekek.
What -,- ? Budak ? Hati,mohon tabah...
"Owhhh,maksud awak umur 22 jugak eah ? Btw,terima kasih kerana tolong saya ya." Dengan sedikit rasa sakit hati,aku cepat-cepat bangun.
"Alaa,awak...Jangan marah. Saya gurau je." Bambam ketawa setelah melihat mukaku masam mencuka.
"Eh,tak. Saya tak marah pun. Happy je." Aku berlalu pergi dan meninggalkan Bambam keseorangan di ruang tamu.
--------------------------------
Sorry lambat update. Author busy sedikit. Author tahu korang semua rindu sama Ten,Bambam dan Nickhun kan.. hehehe..sebab tu author update. Read and keep voting my ff ! Komen pun boleh . Result PT3 dah tak lama dah. Doakan author dapat result yang cemerlang.@-Gyugyus
YOU ARE READING
Love You , Mr.Thailand [Ten(NCT U)] [SLOW UPDATE]
Teen FictionMengisahkan tentang Nur Farzana pergi ke Thailand untuk menghabiskan masa lapangnya iaitu cuti semester dengan melawati Negara Thailand yang dia tidak pernah jejaki. Tiba - tiba ada seorang wanita tua meminta tolong dengannya untuk menyatukan 3 oran...