Chapter 6

75 9 0
                                    

"Aummm...sedapnye bau...Kak Ana masak apa ni ? Mesti sedapkan..." Air liur Tern sudah meleleh. Tak sabar nak makan😋.

"Haha..!! Takdelah sedap mana pun. Biasa-biasa aje lahh. Akak masak cucur udang." Kataku dengan ketawa setelah melihat Tern sudah tidak sabar untuk makan.

"Yummy😋..."

************
"Urmmm,sedapnye bau makanan😍. Daripada mana eah ? Macam dekat dapur." Perut Ten sudah berkeroncong.

"Nak pergi dapur lahh..Laparlah pulak." Ten memegang perutnya yang kelaparan daripada tadi lagi.

************

"Wahhh,sedapnye bau makanan😋. Tetiba je rasa nak makan lahh pulak." Bambam sudah berangan masakan apa yang ada di dapur.

"Uishhh,tak boleh jadi ni. Mesti kena pergi dapur ni."

***************
"Bau apa pula ni ? Macam enak je bau ni😪.." Nickhun menghidu bau.

"Aishhh,tak boleh jadi ni...kena pergi dapur juga ni. Perut dah buat hal dah." Bebel Nickhun sorang-sorang.

****************
Beberapa minit kemudian,Ten,Bambam dan Nickhun tiba di dapur. Tern dan aku yang tengah makan terkejut melihat mereka bertiga datang. Pelik😓.

"Abang Ten,Bambam dan Nickhun nak makan ? Kalau nak makan,jomlah makan sekali😊." Ujar Tern. Harap plan Kak Ana menjadi😄.

"Ermmm,takpelah..." Kata Bambam dan Nickhun dengan serentak.

"Betul ni,tak menyesal😏 ?" Tern menghirup kuah cucur udang yang aku masak. Yummy. Sedap.

Air liur Bamban dan Nickhun meleleh kerana terliur. Nak makan tapi kerana ada Ten. Memang diorang tak nak makanlah.

"Takk. Takpelahh,kitaorang naik dulu lah ya." Senyum palsu.

"Ok." Tern menjilat jari. Tanda mengusik😋😝.

Aku dan Tern memandang Ten yang masih tercegat di situ.

"Hoiii,abang...kuat mengelamun tengok makanan tu. Kalau nak makan,duduk aje lahh." Tegur Tern. Aku ketawa perlahan melihat gelagat Ten. Lawak pun ada.

"Mana ada. Abang tak lapar lahh. Takpelahh,abang naik dulu ya." Ten menafikan yang dia sebenarnya memang tengah lapar pun😥.

"Ehh,dengar tak Kak Ana bunyi tu ? Macam bunyi orang tengah lapar kan😙 ?" Usik Tern.

"Ehh,mana ada. Tern,tunggu lepas ni eah.. owhhh,kenakan abang ya..siaplah nanti😤." Geram dengan usikkan Tern. Ten naik ke atas.

"Elehhh abang,ego je lebih. Kalau lapar cakap je lahh lapar😒." Rungut Tern. Geram.

"Sorry,Kak Ana. Plan A tak menjadi." Tern rasa bersalah.

"Sokay,Tern. Nanti akak fikir cara lain eah😊 ?" Senyumku kepada Tern. Tak mahu bagi dia sedih dan rasa bersalah.

"Ok. Akak,nenek cakap dia bagi akak duduk rumah mak dan ayah Tern. Tapi don't worry,nanti Tern akan temankan akak eahh." Tern mengukirkan senyuman. Tanda happy😊.

"Thanks,Tern." Aku memegang tangan Tern.

"Most welcome😘...Btw,boleh tak nak minta tolong akak yang hantar makanan ni dekat abang Ten tu. Kasihan pula dekat dia. Tadi pun tengok dah macam kebuluran dah,akak." Raut muka Tern gelisah. Sedih tengok abangnya yang belum mengisi perut sejak semalam lagi.

Haihh,sayang betul Tern dekat abang dia Ten. Adik mana lahh yang tak sayangkan abang lahh kann. Itu adik yang selfish lahh tu kalau tak sayangkan abang.

"Ok👌." Aku membuat tabik macam askar. Tanda beres.. hikss..

***************
TOK ! TOK ! TOK !

"Masuklahh..." Kata Ten sambil membaca buku.

Aku masuk ke dalam bilik dan meletakkan cucur udang dan air susu di atas meja belajar Ten.

"Nahh,ni makanan dan minuman. Makanlah😊." Ujarku dengan memberi senyuman yang cukup ikhlas.

Ten terkedu dengan senyumanku. Comel. Namun hatinya masih tidak dapat terima Ana di dalam rumah itu kerana seperti memaksa dirinya bersatu dengan sepupu-sepupunya.

"Owhhh. Terima kasih." Ujar Ten dengan balas ringkas.

"Sama-sama." Aku menutup pintu bilik Ten.

"Haihh,kenapa dengan aku ni ? Takkanlah dah tersuka dengan si budak perempuan tu kot. Aduhhh💆." Di dalam kepala Ten asyik teringat-ingatkan senyuman Ana pagi tadi. Dia sudah cair.

***************
"Wahhh,cantiknya rumah mak dan ayah Tern ni😻..." Bersinar-sinar mata aku. Teruja kot.

"Hehe...Terima kasih. Jemputlah naik. Akak boleh pilih yang mana akak suka..."

"Ye ke🙆 ?" Rasa macam tak percaya je. Hehe..

Aku memilih bilik nombor 2 manakala Tern pilih bilik nombor 3. Dah macam pilih bilik dekat hotel lahh pulak.hehe🙈..

Aku masuk ke dalam bilik nombor 2.

"Empuknya katil ni..." Aku merebahkan badanku di atas katil.

Woiii,Ana ! Ni rumah orang. Kau sedar takk ? Bisikku di dalam hati.

Betul gakk kata cik hati ni. Apalah kamu ni Farzana. Haihh,Ana-Ana..

Mataku tertumpu kepada bingkai lukisan di hadapan. Gambar lukisan seorang lelaki yang memakai topi.

"Wahhh,cantiknya😻." Kagum.

"Tapi siapa yang lukis lukisan ni ? Dan bilik siapa ni ?" Hatiku tertanya-tanya. Siapakah tuan punya bilik ini. Dipenuhi dengan lukisan. Dah macam galeri dah aku tengok. Cantik💕👍.

----------------------------------
Done update ! Thanks yang sudi tunggu ff ni update. Love you all ! Sorry tak best sebab ni baru permulaan.

@-Gyugyus

Love You , Mr.Thailand [Ten(NCT U)] [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now